Kat niet zindelijk te krijgen... HELP

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjaa

Kat niet zindelijk te krijgen... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 01:23

Hey,

Ik heb een enorm probleem met mijn poes, aangezien ze t een paar dagen geleden op de bank heeft gedaan, wil ik nu toch echt een oplossing vinden, ze is namelijk niet zindelijk en weigert het ook te worden... De lol raakt er een beetje af op deze manier...

Heb alles geprobeerd, van plantenspuit tot 2de kattenbak en straffen als ik haar betrap, belonen als ze het in de bak doet.... Niets lijkt te werken en t wordt alleen maar erger lijkt t wel.
Aan het grit in de kattenbak kan het denk ik niet liggen want als je het in een kartonnen doos Naast de kattenbak doet, kan ze er ineens wel op plassen.... Nu zal je denken, doe Dat dan, maar dat werkt ook niet, want mevrouw plast als t haar uitkomt ook rustig Naast die doos, slapen doet ze in de 2de kattenbak, wat ik ook niet echt begrijp.. Maar goed, ik weet t niet meer, en zit met mijn handen in t haar. Heeft iemand misschien nog een andere oplossing?
Iets medisch is het trouwens niet, kattebeest is helemaal gezond!

Anoniem

Re: Kat niet zindelijk te krijgen... HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:11

Heb je al eens valeriaan geprobeerd?

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:23

onze kat deed het ook overal en we hebben een katte bak zonder deksel (eerst) gedaan en elke keer er in zetten bij ons deed hij het dan ook daar en dat deden we wel een half jaar en nu doet hij het wel in de bak t deksel zelfs hihi.. maar weet verder ook geen tips oid wat je kunt doen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:26

je moet idd een kattenbak zonder deksel hebben , katten vinden een kattenbak met deksel niet fijn Knipoog als je haar in een kleine ruimte zet plast ze dan ook niet op de bak ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 12:33

onze deden het ook op de bank.
toen hebben we een afwasbak aangeschaft en binnen de kortste keren deden ze het daarop.
gewoon als ze in het hoekje gingen ziten oppakken staart onder de kont en op de bak zetten

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:42

Is het een kitten? Mijn kitten plaste de eerste paar keren ook op de dekens enzo. Toen heb ik de kap van de kattenbak eraf gehaald en toen durfde hij er wel op. Binnen een week heb ik de kap erop gedaan en een dag later ook het klepje ervoor en nu doet hij het op de bak met alles erop en eraan.

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:48

idd gewoon iedere keer als je haar betrapt op de bak zetten, wel het deksel eraf halen, en hopelijk stopt ze er snel genoeg mee. weet niet of je een leren of stoffen bank hebt maar als die stof is dan kan je een shampootje halen bij de dierenwinkel die zorgt dat het geurtje uit de bank word getrokken en ze er dus niet meer op kan ruiken dat ze daar geplast heeft.

je zal wel geduld nodig hebben, het kan soms even duren voordat ze het doorheeft wat je nou van haar verwacht.
soms werkt het ook om de kattenbak op een andere plek neer te zetten...

hopelijk heb je hier iets aan.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 15:53

Bedankt voor alle ideeën, maar eigenlijk heb ik alles al geprobeerd, kattenbak met en zonder deksel, er op zetten als ik haar betrap, het lijkt allemaal niets te helpen en ben eerlijk gezegd behoorlijk ten einde raad, want buiten dat het heel vervelend is, ruikt t ook nog eens vreselijk smerig op plekken waar je t dus niet schoonkrijgen kan bijna, lees > houten vloer, leren bank en ga zo maar door...
Het is trouwens geen kitten meer, ze is al drie...

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:28

is ze gesteriliseerd?
klinkt misschien als een suffe vraag hoor, maar mijn poes deed het ook voordat ze geholpen was, en toen met hulp van mij had ze het eindelijk door.

je kan je bank en houten vloer trouwens dweilen met een dettol soppie, is de geur zo weg en de kat kan het dan ook niet meer ruiken.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:02

als katten (poezen) krols zijn doen ze het ook vaak.. bij ons alleen als ze krols ws maar misschien is dit wel wat bij jou.? maar hoeft niet Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:47

Heb je haar al eens in een kleine ruimte gehouden met kattebak? Dat doen wij de eerste tijd altijd even, kleine ruimte + kattebak. Vervolgens de ruimte uitbreiden en poes regelmatig de kattebak wijzen.

Is er niet een mogelijkheid om bij jullie afwezigheid de kamer af te sluiten, dan kan ze daar in ieder geval niet meer terecht om te plassen. En hoe doet ze dit dan met poepen Clown

Mama_Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 10:22

Als ze het overal doet zou ik eens en ze al 3 is zou ik eens bij de dierenarts na laten kijken voor blaasgruis. Vaak hebben katten die overal plassen daar last van. Het is het nakijken waard!

bassistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:08

Mama_Suus schreef:
Als ze het overal doet zou ik eens en ze al 3 is zou ik eens bij de dierenarts na laten kijken voor blaasgruis. Vaak hebben katten die overal plassen daar last van. Het is het nakijken waard!

Dit is ook mijn reactie.
WIj hebben het hier ook gehad met een 4jarige poes. Nooit ergens last van en ineens echt overal zeiken Huilen
ALs je langs je dierenarts gaat zullen ze je eerst vragen urine op te vangen door middel van speciale korrels.
SLuit ze tijdelijk op in de badkamer tot ze geplast heeft. Vang dat zo snel mogelijk op en breng dat gelijk binnen.
De kans is erg groot dat ze blaasgruis of kristallen in haar urine heeft.
Straffen helpt dan echt niet want ze kan er niets tegen doen helaas.
Maar met speciaal voer gaat het vrij snel over en is er niets meer aan de hand.
Ze zal dan alleen voor de rest van haar leven speciaal voer moeten eten, maar in verhouding valt het kwa prijs heel erg mee.
Succes TS

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:11

zap schreef:
Heb je haar al eens in een kleine ruimte gehouden met kattebak? Dat doen wij de eerste tijd altijd even, kleine ruimte + kattebak. Vervolgens de ruimte uitbreiden en poes regelmatig de kattebak wijzen.

Is er niet een mogelijkheid om bij jullie afwezigheid de kamer af te sluiten, dan kan ze daar in ieder geval niet meer terecht om te plassen. En hoe doet ze dit dan met poepen Clown

Dat is echt een goede methode. Wij doen dit ook met volwassen verwilderde katten die toch in huis komen. Ruim een week opsluiten in een konijnenhok. Met alleen ruimte voor kattenbak, slaapmandje en voer en water. Klinkt even heel erg gemeen, maar daarna zijn ze zeker zindelijk...