teek - ziek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

teek - ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 23:35

Onze poes had een teek zag ik vanochtend, die heb ik goed kunnen verwijderen. Aan de grootte te zien zat hij er al minstens een dag. Echter is de poes afgevallen, heeft geen eetlust en heeft de hele dag op 1 plek liggen slapen terwijl ze normaal met dit mooie weer de hele dag buiten is. Maak me wel een beetje zorgen en vraag me af of het iets met die teek te maken kan hebben.

Iemand ervaring mee of enig idee of het van de teek kan komen (Lyme?)?

Mocht ze morgen slechter zijn gaan we meteen even naar de DA en anders maandag als ze dan nog zo is. Blijf proberen haar in ieder geval te laten eten, zonet is dat al mislukt. Ze heeft alleen een beetje de saus van de brokjes (uit blik) gelikt....

Arlette_

Re: teek - ziek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:21

ik zou er even mee langs de DA gaan, die kan dat dan vaststellen
ik denk zelf ook aan de ziekte van lyme, moet ik heel eerlijk zeggen...

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:22

Onze hond heeft 's zomers per week minstends 10 teken. Je kan ze Frontline geven. Ik weet niet of het werkt bij katten, maar bij onze ene hond niet echt, andere wel heel goed.

Lime duurt bij mensen geloof ik 10 jaar, voordat het pas 'werkt'.
Bij beesten iets minder, maar meestal zolang, dat het dier toch al heel oud is.
Je kan er onmogelijk nu al wat van merken en waarschijnlijk kan het echt geen kwaad. Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:25

die van mijn tante heeft ook veel teken gehad maar de da zei dat hij er niet dood aan kan gaan omdat de teek meestal tegen 10 jaar begint en dan zijn katten vaak al oud. maar ik heb echt geen iddee of het er wat mee te maken heeft.. misschien handig om idd naar de da te gaan. dan weet je het zeker Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 10:36

Oké dan kan het dus niet van de teek komen. De kat is nog maar 3 dus het kan dan ook niet van een vorige teek komen.

Ik houd dr nog even in de gaten Lachen

marieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 00:22

Mijn hond was gebeten door een teek en binnen een dag kwam daar een ronde rode ring voor in de plaats.
Ik be naar de da gegaan en heb de hond heeft antobiotica gekregen want het kon dus lime zijn.
Als ik jou was zou ik dus wel naar de da gaan...wat het kan dus zeker wel van de teek komen!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 07:18

het kan ook wel door de teek komen maar meestl begint het later.. tenminste bij de katten van me tante Knipoog ligt er natuurlijk ook aan hoe lang hij er in heeft gezeten Lachen bij me tante maar heel kort

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 11:55

Ik heb geen rode ring gezien, ze heeft er nog een zag ik zonet. Pfff.. Ze is nog steeds lusteloos, slaapt heel veel en komt dus niet echt van dr plek. Wil wel eten, ga vanmiddag toch maar even afspraak bij de DA maken..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:53

Een teek gaat veel eerder werken dan na 10 jaar. Een vriend van mij werd gebeten en zo'n 5 maanden later werd hij ziek en bleek Lyme te hebben.

Ik denk niet dat het bij deze kat al zo snel kan werken, tenzij dat een ander effect heeft.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:29

ja bij mensen maar bij dieren werk dat vaak later en ik zeg ook niet dat het altijd 10 jaar duurt het kan altijd snel gaan maar bij ons is het na 10 jaar gekomen en onze kat is er wel aan overleden..

maar is niet banketstaaf bedoeld hoor Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:10

Een teek kan na 2 uur te hebben gezeten het dier besmetten en de symptomen kunnen ongveer vanaf 2 weken tot een half jaar optreden (In de meeste gevallen).

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:21

Mijn DA vertelde me dat katten helemaal geen lyme kunnen krijgen Verward

Ben je al bij de DA geweest?

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 14:44

Morgenavond kan ik bij de DA terecht, mocht ze ineens veel slechter worden moest ik bellen. Maar misschien is het ook wel een longontsteking, ze roggelt ook wat.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:15

gelukkig dat je morgen heen kan Lachen veel succes en hoop dat het goed komt Haha!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 12:13

Nou ze heeft een lever of nierontsteking.
Koorts en ze zit tot aan haar maag aan toe verstopt met harde ontlasting. Heb laxeermiddel meegekregen en ze heeft een AB spuit gekregen, langwerkend want het is een lastige kat.
Ook had ze wormen, ondanks dat ik haar wel ontworm, maar de lintwormen zijn blijven zitten.

Ze was vanochtend al een stuk opgewekter dus ik hoop dat ze snel helemaal de oude is.