De ideale kattenbak?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De ideale kattenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:27

Ik heb sinds 2 maandjes 2 jonge katjes. Het gaat hartstikke goed en ze zijn vanaf het begin goed zindelijk. Ik heb een kattenbak met een dak erop, filter erin, er kan een deurtje in en het is een hoekmodel. Aan de ene kant wil ik het deurtje er wel indoen (scheelt toch denk ik als ze net hebben zitten sch*iten Knipoog ), maar ik heb het idee dat die bak dan zo klein word doordat dat deurtje naar binnen zwaait als ze instappen... Zoiezo heb ik het idee dat de bak iets aan de kleine kant is, nu gaat het nog, maar ze groeien vast nog veel groter.

Ik zit er dus aan te denken om een grotere bak te nemen, maar is dit echt nodig? Wanneer is een bak te klein? Ook lijkt zo'n bak met een zeefsysteem in de bodem ideaal, iemand hier ervaringen mee?

salsaentango

Re: De ideale kattenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:53

wij hebben een katten bak bij kattengemak weg.. scheelt echt veel om de 3 dagen de keuteltjes boven op er uit en klaar. om de 2 week buiten de deur zetten en je krijgt er een schone voor weer Haha! wij zweren hier aan maar ja ieder zijn eigen haha.

dat bak is net zo'n fietshelm model haha zonder klepje maar er zit wel wat voor Knipoog

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:30

katten vinden een bak met een deksel er op hellemaal niet leuk hoor Knipoog je kan beter alleen de bak neerzetten zonder deksel , dat zou ik zeker doen met kittens !

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:37

als kittens al in doen met deksel zou ik het juist wel hierbij laten
weet je wat dat stiknkt zonder eksel en deurtje, en hoeveel van die korreltjes eruit gemept worden met graven?? en als kat eenmaal in bak zit is deurtje toch weer omlaag? en met eruit gaan klapt die toch naar voren open?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 10:43

een kat vind het hellemaal niet lkkr om in zo bak met deksel te zitten ... weet je wel hoe dat voor zo beestje stinkt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:16

Haha, daar zit idd wat in Sultan! Knipoog

Open bak dat lijkt me niks, de ene zit nu altijd al zo driftig te spitten dat er bij het deurtje al vanalles naar buiten komt.. Dat word bij een open bak dan een ramp!

@LynnNikita, daarom denk ik dat de bak te klein is. Er is weinig ruimte zodat ze door kunnen lopen, zodat het deurtje weer naar beneden kan vallen zeg maar..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:51

XxSultanxX dagelijsk bak schoonmaken en binnenkant kap schoonvegen en nieuw grind erin en even buiten zetten

Relaxed , als hij erin zit en deurtje nog op zijn rug ligt is hij dnek ik idd te klein en zou ik voor grotere kijken

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 13:54

Lynn_Nikita schreef:
XxSultanxX dagelijsk bak schoonmaken en binnenkant kap schoonvegen en nieuw grind erin en even buiten zetten

Relaxed , als hij erin zit en deurtje nog op zijn rug ligt is hij dnek ik idd te klein en zou ik voor grotere kijken

en toch blijft het voor de meeste katten niet prettig Knipoog wij krijgen ook vaak telefoontjes op het asiel ja mijn kat wil niet op de kattenbak , vragen we wat voor bak ze hebben . hebben ze 1 met deksel .
we adviseren ze dan de deksel er af te halen en de meeste katten gaan gewoon weer op de kattenbak Knipoog
maarja je moet zelf weten wat voor bak je hebt , maar voor de kat is het prettiger zonder bovenkant Knipoog

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:03

sultan ben het wel met je eens maar wat moeten wij als mensen dan haha wij zitten ook in een dichte hok ahaha.. nee grapje ik begrijp wat je bedoelt Knipoog

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:07

Relaxed schreef:
Ik heb sinds 2 maandjes 2 jonge katjes. Het gaat hartstikke goed en ze zijn vanaf het begin goed zindelijk. Ik heb een kattenbak met een dak erop, filter erin, er kan een deurtje in en het is een hoekmodel. Aan de ene kant wil ik het deurtje er wel indoen (scheelt toch denk ik als ze net hebben zitten sch*iten Knipoog ), maar ik heb het idee dat die bak dan zo klein word doordat dat deurtje naar binnen zwaait als ze instappen... Zoiezo heb ik het idee dat de bak iets aan de kleine kant is, nu gaat het nog, maar ze groeien vast nog veel groter.

Ik zit er dus aan te denken om een grotere bak te nemen, maar is dit echt nodig? Wanneer is een bak te klein? Ook lijkt zo'n bak met een zeefsysteem in de bodem ideaal, iemand hier ervaringen mee?

Die zijn echt helemaal geweldig... al heb je al voldoende aan alleen die kattenbakstenen. Dit zijn namelijk een soort kristalletjes die al het vocht opnemen.. Je ruikt dus helemaal niets!! Je hoeft niet per se zo'n bak aan te schaffen, een schepje werkt voldoende... 1x per 3 a 4 weken de bak geheel verschonen en gewoon iedere dag de drollen eruit scheppen... Perfect!!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:08

als je vaak genoeg een dichte bak schoonmaakt en even laat luchten buiten ruik je er niks van en mijn katten gaan er allemaal in, en heb ik loop van de jaren heel wat (opvang) katten gehad