Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:heel goed op kleine signalen letten en vrij snel corrigeren als de dames bij wijze van spreke elkaar alleen maar aankijken.
Nakisha schreef:Zoals mijn voorganger al zei: Kimmie is de nieuwe leider geworden, en Monza is een stukje gedaald op de 'roedelladder'.
Bevestigen jullie Kimmie wel in haar nieuwe positie als leider van de twee? Dat betekend dus dat Kimmie altijd eerst komt, en Monza daarna. Eerst Kimmie een koekje, eerst Kimmie een aai. Als je thuiskomt, word Kimmie het eerste begroet.
Doen jullie dit NIET, dan ziet Kimmie dat dus als voortrekkerij; Monza word als hogere behandeld, en dat pikt ze niet. ZIJ is immers NU de hoogste. Dat leid dus tot vechtpartijen.
Honden moeten echt toegestaan worden om zélf de verhoudingen uit te maken, de baas (de Alpha, dus) hoeft dit daarna alleen maar te bevestigen. De verkeerde hond in de verkeerde rol bevestigen gaat altijd fout.Citaat:heel goed op kleine signalen letten en vrij snel corrigeren als de dames bij wijze van spreke elkaar alleen maar aankijken.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik laat mijn heren zélf het uitzoeken. Op die manier is het het snelste voorbij en is de kans op hevige vechtpartijen minder groot. Reuen onderling zijn sowieso minder heftig dan teven onderling, maar als ze nooit de kans krijgen het onderling uit te maken, zal dit blijven broeien.
Kimmie is met 1,5 jaar volwassen aan het worden, en dat versterkt haar drang om te stijgen in de rangorde. Het is dus ook een fase waar ze door moet.
Twee terrierteven is inderdaad een heftige combi, maar dat hoeft niet per definitie fout te gaan; mijn vriendin heeft twee jackies die ook deze fase doormoesten. Ze heeft éénmaal het bloed op de muren gehad, omdat de jongste de oudste in het oor beet...
Maar zij heeft ook de dames zélf hun rangorde laten bepalen. Na een paar weekjes was het helemaal over, en de incidenten zijn, achteraf gezien, best meegevallen.
Mocht je het desondanks écht niet vertrouwen, dan kan je Kimmie inderdaad het beste herplaatsen.