Kitten speelt met handen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Spritz

Kitten speelt met handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 07:05

Hallo,
Wij hebben sinds 2 weken een kitten uit het asiel gehaald, Rox.
Alleen soms als we haar aaien gaat ze spelen met je vingers... Ze bijt erin en met haar pootjes krabben enz.
Wat kunnen we doen om haar dit af te leren?

Alvast bedankt! Lachen

Bucas

Re: Kitten speelt met handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:09

Dat kan je niet afleren je kan haar wel eent ikje geven met je vingers maar het is gewoon spelen.

P.S Als je haar een tikje geeft dan krjig je al gauw schuwe katten.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 07:15

Ascot: Ze blijft dan gewoon doorgaan, en dan word ze inderdaad schuw van, dus we zochten een andere oplossing.

En dat het speelsheid is had ik ook wel door, maar we hebben liever niet dat ze gaat spelen met je vingers, ze heeft genoeg speeltjes! Knipoog

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 07:20

plantenspuit met water mis?

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:05

Met je stem..
Mja, dan kan je het zelfde probleem krijgen zoals, Ascot zegt.
Maarja, je moet toch wat, veel oplossings zijn er niet.
Veel mee omtroetelen zou ik zeggen, en als de kitten begint te bijten, negeren.. ofzo..?

Biene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:07

Wij hebben dat ook met onze kitten van 10 weken , deze is ook gek op wiebelende tenen .. bij ons gaat het goed al we onze handen stil houden .. dan knapt hij erop af

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:08

Ik zou het niet af gaan leren, het hoort gewoon bij het opgroeien van een jong katje. Ze groeien er vanzelf overheen.
Denk eerlijk gezegd ook niet dat het af valt te leren.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:13

Die van mij valt me tenen ook aan als ze 's ochtends onder de dekens vandaan piepen en ook als je met haar speelt grijpt ze liever je handen dan haar speeltje Nagelbijten / Gniffelen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 17:22

Bedankt voor de reactie, ik hoop dat ze er dan idd overheen groeit!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:25

Hand stil houden en kitten negeren. Als kitten er mee doorgaat, nee zeggen en weglopen.
Het niet uitlokken en ook je bezoek dat vertellen. Bij mij vonden aantal vrienden dat zo grappig als mijn jonge katertje dat deed.

Als kitten in speelbui is met andere dingen spelen (propjes, muisjes etc.) en dan even niet proberen te aaien, dan hangt hij namelijk zo in je hand. Ik had toen me kat jonger was altijd vast speelkwartiertje, dan mocht er woest worden gedaan. Het verenpluimpje was dan favoriet.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 17:27

Wat je ook kan doen: iedere keer dat ze klauwt, AUW roepen, je hand wegtrekken en voor 5 minuutjes het katje geen aandacht meer geven.

Zo krijgen ze een bijtrem. Bij mijn oudste is deze super! hij mag gerust met mijn handen spelen, maar als hij te ruw wordt, zeg ik gewoon 'auw' (moet niet eens hard zijn). Hij stopt meteen met alles waar hij mee bezig is.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:13

Die van mij doet het ook. Soms ook heel erg hard, heb behoorlijk wat krabbels in mijn handen en armen staan. Soms doet hij het heel onverwacht en hangt hij ineens in me been of hand. Op zich laat ik hem zijn gang gaan alleen als het echt TE hard eraan toe gaat zeg ik 'auw' en dan zet ik hem weg.Soms als ik dat hard zeg, gaat hij ineens heel lief aan mijn hand bijten in plaats van bijten hahaaha, hij weet t best wel!
Dat helpt niet altijd maar meestal wel.
Het gekke is ook dat hij het eigenlijk niet bij mijn vriend doet, alleen bij mij jammer genoeg hihi!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:18

xdenisex schreef:
Het gekke is ook dat hij het eigenlijk niet bij mijn vriend doet, alleen bij mij jammer genoeg hihi!

Nou ik vind dat niet zo gek.. je vind het duidelijk grappig en dat heeft het diertje goed door.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 18:24

heel makkelijk af te leren hoor Knipoog

je aait de kat...op het moment dat ze je grijpt en haar poten om je handen zet zeg je "nee,dat mag niet" en je pakt haar even in haar nekvel.
gewoon nekvel pakken met je hele hand en dan knijp je er heel zachtjes even in.
op het moment dat je dat doet maak je een beetje een beweging dat je haar naar beneden duwt.

beetje moeilijk uitleggen Knipoog

want kijk:

als mama poes boos is op kinder poes grijpt ze dat kind en bijt het in het nekvel,dan weet kind dat dat dus niet mag.
pak je haar nekvel met je hand dan boots je dat gedrag na Haha!

oke:
kat bijt jou, jij knijpt zacht het nekvel met je hand, en duwt de kat een beetje naar beneden.
dan zeg je ehh nee dat mag niet( of wat je zelf maar wil)

op dat moment laat je de kat los en zal ze je heel verbaasd aankijken, "wat was dat nou?" Tong uitsteken

je zegt van ja hallo,ik ben mens hoor en niet om in te bijten Haha!
en dan aai je haar gewoon weer.

meestal na een paar keer weten ze wel dat het niet mag.
dat meteen er na weer aaien is heel belangrijk zodat ze weet dat die hand niet alleen straft Knipoog

succes!

wat ashkerlon zegt is ook een goede tip trouwens!!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:11

maar de kat weet toch niet wat 'nee, dat mag niet' betekent. Het is net alsof je chiw wang chu tegen hem zegt.
verder ga ik met ashkerlon mee.

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:30

die van ons vond het leuk om de bank stuk te krabben haha (hebben vast meer katten last van) dan hebben wij gewoon een bloemen spuit met water staan en nu doet hij het niet meer Haha!

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:43

ik roep gewoon hard auw, en duw borretje weg. als ik dan denk hij weet dat ik het niet leuk vond, roep ik hem of ga ik verder spelen met hem. Auw werkt als een trein, want nu roep ik auw en geeft hij likje zodat hij verder mag spelen.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:45

handen wegtrekken en weglopen en alleen het positieve kopjes geven enz belonen, met negeren bereik je meer bij katten dan met tikken geven

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:47

Ik zou er niets aan doen, bijna alle jonge katjes doen dit, Het gaat vanzelf over. Straffen zou ik niet doen, ze zien het als een spelletje en je krijgt dan misschien een schuwe kat.
Waarom vindt je het vervelend? Ik vond het altijd wel grappig als ze het deden. Af en toe een nagel in mijn hand maakt mij niet uit.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:58

een kitten is een kitten! die spelen gewoon met alles wat los en vast zit, een kitten kan zich niet lang rustig concentreren.
Mijn kitten deed dit ook! uiteraard is dit vervelend op den duur,
Ik heb het mijn kitten afgeleerd om gewoon te stoppen met aaien en als hij weer rustig was gewoon weer gaan aaien ( vergeet niet te belonen als hij rustig blijft zitten, laat hem merken dit dit dan de bedoeling is )
Ook wil wel is helpen om dan een speeltje te pakken waar hij mee kan gaan spelen ( als je echt niet wil dat hij met je handen speeld )

Maar vergeet niet dat het een kitten is en dat een kitten altijd wil spelen.

Succes!

Groetjes bernadet

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 21:06

Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik het gedrag dan inderdaad maar gewoon negeer! Lachen

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 22:14

dat kan je misschien wel het beste doen, dat heeft het meeste effect ( denk ik )
Hoe oud is je kitten nu eigenlijk??

Succes!! maar dat zal wel goed komen! Knipoog

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 21:58

MonicaG schreef:
Bedankt voor de reacties, ik denk dat ik het gedrag dan inderdaad maar gewoon negeer! Lachen

Absoluut het beste!!

Wat ik altijd doe bij onze kat (is al oud.. maar in zijn koppie nog steeds kitten) is als hij mijn vingers en hand pakt dan wurm ik mijn hand los en loop gewoon weg. Vervolgens pak ik zijn speeltje (in dit geval zijn dit propjes papier Clown ) en gooi ik hem toe onder het mom van ga die maar bijten Knipoog . Na 10 minuten zit ze alweer naast me te kroelen hoor (lief dan he Tong uitsteken)