zwerfkater laten castreren?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

zwerfkater laten castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 13:33

Ik probreer het kort te houden,bij ons een straat verder op staan sloop woningen.Daar wonen geen mensen meer in,maar daar loopt een kater al een lange tijd.Die kater kwam een tijd geleden bij ons steeds eten halen, via het katten luikje.Het beestje kreeg de naam Smeagle, en ik gaf hem Bach bloesem druppels omdat hij zo schuw was.Net toen hij rustiger werd kregen wij een perzische kat er bij,en toen werd het kattenluikje dicht getimmerd.De pers loopt namelijk weg,Smeagle kon dus niet meer naar binnen.We hebben hem ook een tijd niet gezien,dat kwam weten we nu omdat hij vaak voor het luikje wacht en dat zien wij niet.Nu komt hij smorgens weer en is uitgehongerd,zit ook onder de vlooien want hij krabt alleen maar.Ik liet de deur open staan en hij kwam in de keuken eten,en dat ging erg goed.Mijn dochter die helemaal weg van hem is kon hem pakken, en was dol blij dat ze haar Smeagle weer zag.Nu had ik het idee om hem te laten castreren, zodat hij nog rustiger wordt.Alleen zegt mijn man dat we niet 100% zeker weten dat hij geen baas heeft? Dus ja das lastig, wat zouden jullie doen? Hij blijft nooit lang en is erg onrustig, en woont zeg maar bij die woningen dat ziet hij als zijn thuis.Maar straks gaan die huizen weg en wat dan?

LADPR

Re: zwerfkater laten castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:42

Zo te horen heeft hij geen baas, je kan hem altijd in huis opnemen en even amivedi bellen dat je een kat geonden hebt en dat je hem houd tenzij de eigenaar dus met hun conc\tact opneemt, wat wel neit zal want je laat natuurlijk niet voor niks je kat achter.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 13:46

Ik weet ook eigenlijk al zeker dat hij geen baas heeft, dus ik denk dat ik dat maar ga doen.Ik hoop alleen wel dat hij komt eten op de dag dat hij naar de d.a moet?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 13:47

Ja dat is lastig of je moet hem in huis nemen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 13:49

Ik kan de deur dich houden zodat hij niet weg kan, maar das wel een stres vol iets.Ik kijk wel wat ik doe, anders haal ik kalmerings tabletten?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:18

Ik ben van mening dat als mensen hun katten niet castreren/steriliseren, ze uberhaupt geen goede eigenaren zijn (ben vrijwilliger asiel) Bedenk trouwens wel dat ze bij castratie nuchter moeten zijn (hoewel dat bij katers minder van belang is dan bij poezen die echt hechtingen krijgen en door het kotsen de hechtingen kunnen openspringen)

Gewoon doen ! (en je bent geweldig als je dit doet !)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 21:22

Waar slaat dat nou op dan! Er bestaan ook genoeg binnen katten, dus waarom zou je dan een slechte eigenaar zijn als je je kat niet laat castereren

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:48

Ik heb ook zo'n geval rondlopen. Echter weet ik wel wie zijn eigenaren zijn, echter zijn die een paar weken geleden verhuist zonder kat. Daarvoor kwam hij al heel vaak binnen brokjes eten en met mijn kat spelen. Dat heb ik ze toen meerdere malen vertelt, vonden ze allemaal niet zo interessant. Nu zijn ze dus gewoon verhuist. Ik ga binnenkort mooi met beestje naar de dierenarts. Het is wel goed met die zogenaamde eigenaren beestje heeft gewoon een goed thuis nodig. Net als Smeagle.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 15:56

goede daad hoor van jou,zielig he dat ze zo,n beestje achter laten.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:36

Ja naast zielig voor het beestje vind ik het ook erg asociaal, ze weten waar hij uithangt. Neem gewoon geen dieren als je niet van plan bent er netjes op te passen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:41

Als jullie hem "legaal" van jullie willen maken...
opgeven bij amivedi... (registreren gevonden en verloren dieren)
Als na 14 dagen niemand gereageerd heeft als
eigenaar van jullie katertje..

Dan is ie van jullie, dieren hebben in Nederland 14 dagen zwerftijd.....

Dan afspraak maken bij dierenarts..
nuchter heen gaan..(12 uur niet eten, wel drinken)
castreren is zo gebeurt. (geen hechtingen of zo)
Laat ze dan ook controleren of kat gechipt is..
(zal wel weer eens niet...)

In tussentijd zou ik als ik jullie was hem wel
even goed ontvlooien, voordat! je hele huis onder de
vlooien zit....

Hoop voor jullie dat ie kan blijven, en voor hem ook!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 07:50

Hij is niet meer geweest helaas,hij komt wel weer maar ik weet niet waneer?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 18:45

We zijn 2 dagen weggeweest en hij is vaak geweest,vanmiddag bleef hij uren op het straatje.Hij loopt moeilijk met 1 achterpoot dus hopen maar dat dat snel over is?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:52

Al contact opgenomen met Amivedi? Dan komen ze hem halen en kunnen ze kijken of hij een chip heeft en misschien de eigenaar achterhalen. Zo'n beestje hoort niet op straat. Wanneer ze de eigenaar niet kunnen vinden kan hij beter naar het asiel gaan. Daar wordt hij ook gecastreerd waarna ze vervolgens een nieuw baasje voor hem zoeken. Tenzij je de kat zelf wilt houden natuurlijk. Knipoog Dan kan je zijn (eventuele) chip ook laten lezen door de DA en het nummer vervolgens doorbellen naar Amivedi. In elk geval IETS doen! Misschien is hij wel weggelopen (teruggelopen naar zijn vorige huis?) en missen zijn baasjes hem vreselijk!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 19:09

Amivedi dat ga ik morgen doen,en we houden hem zelf als blijkt dat hij geen baas heeft?

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:38

Ik zou contact opnemen met het asiel bij jou in de buurt. Breng hem daar heen. Vertel dat als niemand hem op komt halen, jij hem graag wil hebben. Op het asiel laten ze hem op hun kosten castreren, ontvlooien, ontwormen, enten en chippen. En kunnen jullie hem tegen een vergoeding (die veel minder is dan als je zelf alles zou moeten doen) adopteren. Lachen