duif gevonden hoe eigenaar achterhalen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimL86

duif gevonden hoe eigenaar achterhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 20:21

Ik heb vandaag op het werk een duif gevonden. Het is een tamme duif en hij heeft een ring. Nou wou ik via internet de eigenaar op sporen, maar ik kan nergens iets vinden om de eigenaar op te sporen. Weet iemand toevallig een lijst ofzo op internet waar ik zijn ringnummer kan invoeren.

letsgo

Re: duif gevonden hoe eigenaar achterhalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 22:40

je kan op www.npo.nl onder het kopje "Duif gevonden"het ringnummer in toetsen.
Mocht het je niet lukken mag je mij ook het nummer even geven.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 22:52

bedankt voor je reactie. Had die site inmiddels gevonden en heb een telefoonnummer. Maar ik heb geprobeerd de woonplaats te achterhalen met dat telefoonnummer en dat nummer kan hij niet vinden. Dus vraag me af of dat telefoonnummer wel klopt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 23:12

Is het beestje echt uitgeput of ziek? Anders gewoon weer vrolijk loslaten, hij vliegt vanzelf weer terug Lachen
*als je hem gevangen hebt tenminste Pling

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-07 23:28

ziek leek hij me niet. Vooral uitgeput denk, want we konden hem zo pakken. En hij kwam ook gewoon naar je toe lopen. ik had nog een beetje graan liggen van de kippen en dat kwam hij uit mijn hand pikken. Het is ook nog een jong duifje, zijn ring was van dit jaar. hij is nog gewoon vrij, maar ik wou graag weten wie ik moest bellen mocht hij er morgen nog zijn, want ik kan daar niet even op de computer kijken ofzo. en ik wil hem daar ook niet te lang laten zitten want het is een atractiepark en je kunt wel raden dat kinderen hem heel de tijd gaan pakken enzo.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 11:53

Ik weet niet of je zo blij moet zijn als de eigenaar hem terugkrijgt. Als het een postduif is die de weg niet terug heeft kunnen vinden, draaien ze hem vaak de nek om.
Als hij beslist om bij je te blijven, zou dat een probleem zijn?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 12:17

Cassidy schreef:
Ik weet niet of je zo blij moet zijn als de eigenaar hem terugkrijgt. Als het een postduif is die de weg niet terug heeft kunnen vinden, draaien ze hem vaak de nek om.
Als hij beslist om bij je te blijven, zou dat een probleem zijn?

dat is niet altijd zo hoor Knipoog somige zijn ook erg blij dat hun duif weer terug krijgen .
ze zou bijvoorbeeld de eigenaar kunnen bellen en vragen wat hij nu met de duif gaat doen , als hij hem dood wil maken kan ze hem altijd zelf houden Lachen

Sting schreef:
Is het beestje echt uitgeput of ziek? Anders gewoon weer vrolijk loslaten, hij vliegt vanzelf weer terug Lachen
*als je hem gevangen hebt tenminste Pling

ze vliegen niet altijd weer terug hoor , die van mij is namelijk ook een paar weken weggeweest
en hij zat vlak in de buurt bij andere mensen , heb hem wel weer terug gekregen
maar hij is niet zelf teruggevlogen

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-07 20:13

Even een update over de duif. vanochtend was hij er nog, maar hij was al een stuk fitter als gisteren. Toen ik pauze had wou ik de eigenaar bellen om te vragen of hij de duif op wou komen halen of dat ik hem moest laten zitten en afwachten of hij vanzelf naar huis zou vliegen. maar zoals ik al vermoedde klopte het telefoonnummer niet wat ik via internet gevonden had. toen kwam ik terug van de pauze en toen was hij weggevlogen en heb ik hem verder niet meer gezien. dus ik denk dat hij zijn reis voortgezet heeft.