Kippen/Haan in woonwijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoanneArnhem

Kippen/Haan in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 18:48

Wij hebben sinds 3 weken een klein probleempje in de straat.....namelijk een haan, of een kip die denkt dat die een haan is...

Heel leuk hoor, voor op de boerderij.... Haha! ....maar niet in een woonwijk waar de rijtjeswoningen zo ongeveer in elkaar gevlochten staan.

Ik wordt er helemaal gek van, soms begint het beest om 5 uur in de ochtend, in het weekend weet hij het tot 7 uur half 8 te rekken....
Ben straks even bij de buren langs geweest, de meeste hebben er last van maar durven het denk ik niet helemaal toe te geven omdat er volgens hun niet echt lekker volk woont. Nu wonen wij er een jaar, en ik ken de mensen niet, maar heb wel last van hun boerderij-tuintje.

Mijn vraag is nu: Wat te doen???? Mag dit zomaar, of had er overlegd moeten worden??

Ik bel morgen sowieso de wijkagent wat die het handigst vind en dan kijk ik wel verder....maar nu word ik er helemaal gek van...

Lexmiro

Re: Kippen/Haan in woonwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 18:55

Geen idee of dit mag, onze buren hebben ook kippen en een haan... Soms word ik daar sochtends wakker van (ze staan zo ongeveer onder mn raam Nagelbijten / Gniffelen)

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:19

Je zou je buurman kunnen vragen om het hok te isoleren, de ramen te blinderen en 's nachts het hok dicht te doen. Waardoor de haan geen zonlicht ziet en waarschijnlijk niet zal kraaien. Lachen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 19:21

Je moet even met de gemeente contact opnemen. In de ene gemeente mag je kippen wel in de achtertuin in een woonwijk, en in de andere niet.
Ik ben zelf een tijdje van plan geweest om kipjes aan te schaffen. En dan GEEN haan, juist om bovenstaande reden.
Je mag er best iets van zeggen (of stop een net briefje in de brievenbus?) en anders gewoon klagen over geluidsoverlast bij de politie.
Maar eerst even gemeente bellen.

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-07 19:31

Ik was dus al van plan de wijkagent te bellen, maar misschien is gemeente eerder een optie...

Ik heb net gebeld met de politie....zij geven mij aan op de site van gemeente te kijken en toch aan te bellen....moet ik als vriendlief thuis is maar de stoute schoenen aantrekken... Haha!

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:05

onze buren hadden dit ook om 5 uur haaide de hele tijd de haan Boos! maar volgens mij vonden ze het zelf ook geen succes en hebben hem toen weggedaan.

Volgens mij mogen mensen deze beesten alleen houden, als de mede buurtbewoners hier geen last van hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:13

Hier ook kippen en een haan in de buurt, maar na een tijdje hoor je ze niet meer en word je er niet meer wakker van. Kijk het nog even aan voordat je acties gaat ondernemen waar de buren niet blij mee zijn.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:15

Wij hadden een Kip in ons vakantie huis, en die kwam dan smorgens even langs, maar die hoorde je gelukkig niet zo hard, ik zou niet weten wat je er mee moet doen..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:19

kippen maken ook veel lawaai hoor\ik heb eerst 3 kuikens gehad waarvan er 2 haan bleken te zijn, Deze zijn weggedaan maar de kip begon zodra het licht werd ook behoorlijk wat geluiden te maken.
ik zou contact opnemen met gemeente, of dit bij jullie mag, en anders met die wijkagent contact opnemen

spekster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:31

woon naast een kinderdagverblijf waar ze ook allerlei beesten hebben.... zo ook DE HAAN!.... elke morgen om 5 uur begint ie en stopt ergens rond een uurtje of 10... gelukkig kraait ie niet heel hard maar wel hard genoeg om me wakker te maken....

Ach het is leuk voor de kids en ik kom er betijds me bed door uit Haha!

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:34

Wij hadden ook altijd kippen en een haan, maar de haan hebben we ergens anders geplaatst omdat wij het toch echt niet vonden kunnen tegenover de buren.
Die beesten maken behoorlijk wat lawaai en ik vind dat je het wel aan die mensen moet melden als je er last van hebt. Die mensen moeten ook een beetje aan de buurtgenoten denken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 11:54

Hier ook kippen en haantje in de buurt, maar ik vind 't wel een lekker dorps geluidje eerlijk gezegd Haha!
Maar als je d'r last van hebt moet je 't gewoon bespreekbaar maken. Als ze het nachthok van de kippies gewoon goed lichtdicht maken, dan blijven ze mooi stil tot ze eruit gelaten worden en is jouw probleempje heel eenvoudig opgelost.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 12:02

[LZP] > [BB]