Ongelooflijk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 19:25

Ik ben boos, heel boos Boos! En dat komt als volgt:
Al een maand hoorde ik gerommel in de kapschuur en mijn honden waren door het dolle heen.
Aangezien wij op het platteland wonen, dacht ik direct aan steenmarters.
Vorige week zag ik iets wegglippen en ben er toen achteraan gegaan: het bleek een zwerfkater te zijn! Maar wel een fraaie! Soort van Siameesachtige, maar dan met een halflang behaarde staart en blauwe ogen. Hij blies naar mij en liet zich niet vangen. Helemaal verwilderd, maar erg mager. Op gegeven moment zag ik dat mijn honden iets achterna jaagden en de kat rende voor hun uit, richting het hek van de buren. Ik dacht dat het dier er wel van geleerd zou hebben en ben weggelopen. Een paar dagen niet meer in de kapschuur geweest, kom ik vanochtend hooi halen, hoor ik heel zielig miauwen: zit dezelfde kater heel zielig weggedrukt achter in de schuur: ik zie direct dat er iets goed mis is: hij is heel erg ziek, er loopt pus uit zijn ogen en is uitgemergeld. Ik denk direct aan katteziekte (heb zelf 3 katten, dus weet het een en ander) en probeer hem te vangen. Transportbox gehaald, kom ik terug, zit hij nog net zo. In het nekvel gepakt en in de transportbox gezet. Het nekvel bleef rechtovereind staan toen ik hem losliet, dus: ernstig uitgedroogd!!!
Kat een beetje natvoer gegeven en water, wat hij opschrokte. Ik de dierenambulance bellen, Zwolle is het dichtstbij, moet ik met Deventer bellen, omdat deze regio (Wijhe) onder Deventer valt, heel apart. Dierenambulance Deventer is zwaar onderbezet, dus ik kreeg een bandje. Ingesproken dat de nood aan de man was en dat ze gauw moesten komen. Word ik gebeld door Stichting Amivedi die over gemiste huisdieren gaat (hadden mijn tel.nr. van Zwolle) en het signalement doorgegeven. Ik vertelde haar dat het dier medische hulp nodig heeft en dat de dierenambulance mij niet kan helpen. Ik mocht de dierenartsenpraktijk bellen (de dienstdoende, want het is zondag) en de kosten zouden betaald worden door de dierenbescherming want zo gaat dat als het niet je eigen kat is. Kreeg ik een zeer kwade 'dierenarts' aan de lijn die ik overduidelijk stoorde in een of ander gezellig kinderfeestje.
Mevrouw, alle kosten, inclusief weekendkosten, zijn voor u als particulier en de dierenbescherming zegt maar wat. Jeetje, daar schrok ik van. Ik wees hem op zijn plicht als dierenarts, maar hij was niet te vermurwen. 'Tja, als we alle zwerfkatten gaan behandelen' Ik raakte dus in een felle discussie met deze dierenarts en wees hem op zijn 'barmhartigheid' en dat geld er dan toch niet toe doet aangezien het hier om dierenwelzijn gaat? Nou, dan mocht ik eerst zijn portemonnee gaan spekken, zei hij dit waren de gevolgen van deze economie. Wat een nonsens zeg! Ik zei hem dat mensen die zo reageerden stomweg uit hun ambt gezet moeten worden en heb opgehangen. Nu kan ik dus nergens terecht met die kat en dat vind ik erg. Ik kan hem nergens heenbrengen.
Ondertussen belde Amivedi weer en ik vertelde haar mijn bevindingen. Zij schrok heel erg en wist me heel duidelijk te maken dat dit een zeer asociale reactie was van de dierenarts en dat de dierenbescherming echt alles betaald, ze betalen duizenden euro's per jaar aan dierenartsen.
Ik heb haar gezegd dat ik wel naar een andere arts ga, want dit schiet niet op en ik zit de hele middag al te bellen met de ambulances uit de regio.
Ik ben weer even wezen kijken en heb hem nog wat voer gegeven, maar het zag er niet goed uit.
Weer een paar belletjes gepleegd, allemaal antwoordapparaten.
Na het eten ben ik weer gaan kijken hoe het met hem was, maar hij leefde al niet meer.
Ik ben boos op het feit dat ik stad en land af probeer te bellen omdat een dier in nood is en ik krijg gewoonweg geen respons. Nu hoeft het niet meer. Ik heb hem maar een mooi plekje gegeven achter in de tuin. Bah. Ik moest het eventjes kwijt.

Anoniem

Re: Ongelooflijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:39

Ik zit net te huilen om een gedicht over oude asieldieren die ik net op internet lees.. En nu lees ik dit.

Ik vind het geweldig van je wat je hebt proberen te doen, wat verschrikkelijk dat de kat uiteindelijk is overleden, door een asociale dierenarts (die wat mij betreft diect ontslag mag krijgen, want hij/zij heeft duidelijk geen ENKEL gevoel voor dieren, en kan daarnaast een mens ook nog niet eens fatsoenlijk te woord staan).

De enige troost die dit verhaal mij biedt is dat het bij ons asiel gelukkig heel anders zou gaan. De kat zou direct worden opgehaald door de ambulance. Wat verschrikkelijk dat dit blijkbaar niet overal zo gaat. Huilen

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:44

verschrikkelijk! En zo doet een dierenarts? Je zou toch denken dat die mensen van dieren houden... Blijkbaar zitten daar ook rotte appels tussen Nagelbijten / Gniffelen .

Erg sneu voor de kat Verdrietig

[edit] Goed van je wat je gedaan hebt trouwens.. Toch balen dat het zo moest aflopen

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:48

bah wat een WALGELIJKE DA daar zou ik ook zo pissig over zijn!!
die mensen,juist die mensen horen een hart voor dieren te hebben als ik zelf da was zou ik verlies lijden want ik zou zelf elk dier helpen!!dat weet ik zeker!
wel goed van je dat je hem nog zo goed verzorgd hebt en dat hij bij jou een mooi plaatsje heeft gekregen!!
heb bewondering voor die mensen als jou!
inderdaad heel sneu voor de kat had tranen in mn ogen net bah...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:52

JEZUS en dat noemt zich een dierenarts! Nou is dat arme dier dood door die klo*tzak.
Niet normaal!

Had je trouwens geen andere dierenarts kunnen bellen of was alleen deze geschikt?
Je hebt in ieder geval goed gehandeld. Jammer dat hij toch dood is, maar misschien voor het diertje wel beter.

Tja ik vind het echt heel triest. Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:12

Overigens zou ik dus op een drukke middag bij de DA langsgaan, en met een harde stem mijn verhaal aan de balie laten horen, terwijl de wachtkamer vol zit met wachtende mensen.

Achterbaks? Nee, maar wat hij doet wel.

De mensen die daar in de wachtkamer zitten mogen best weten met wat voor dierenarts ze te maken hebben.

Als het om het leven van een dier gaat, kan ik woedend worden op zulke achterlijke mensen.

Ilse_Beertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:18

Verschrikkelijk!
wat een dierenarts, zo mag hij zich niet noemen! Boos!
ik vind het super van je dat je het hebt geprobeerd! OK dan!
Jammer dat het zo moest lopen

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 20:37

Uiteraard heb ik de naam van desbetreffende dierenarts genoteerd, dit verhaal krijgt echt nog wel een staartje.
Bij weekenddiensten is het zo dat je tegenwoordig vaak een bandje krijgt en je dus genoodzaakt bent om in te spreken.
Ik ga wel een klacht indienen tegen die vent, want het is ronduit belachelijk dat je in dit land niet meer gehoord wordt als er een dier in nood verkeert en je alleen maar het beste wilt.
Dit hele geval heeft me weer aan het denken gezet over mijn destijds te volgen studie diergeneeskunde, ik geloof dat ik de studie nu maar ga volgen, het hele geval heeft me enorm veel energie gegeven om mijn misgelopen roeping te volmaken Haha!
De kater heeft een mooi plekje gekregen, hij ligt s' avonds in het avondzonnetje met uitzicht op de kapschuur waar hij zo graag in zat.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 20:55

Mozes Kriebel wat asociaal... dat noemt zich een dierenarts? Wij hebben zelfs terwijl we een familiebarbeque hadden vogels opgevangen, zo'n punt is het helemaal niet!
Ongelooflijk zeg... arme kat... Bloos!

ben er stil van...

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 21:00

Het allerergste van dit vind ik nog dat er misschien ERGENS een baasje zit te wachten op het dier totdat het misschien thuiskomt Verdrietig

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 14:38

Jeetje, hier kan ik zo kwaad om worden! En dat noemt zich een dierenarts.. pfoe.

Arm beest.. Verdrietig