Kat doet raar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Kat doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:37

Onze kat is inmiddels al weer ruim 14 jaar en sinds kort doet ze soms heel vreemd.
Het lijkt op een kruising tussen niezen,hoesten en kotsen. Je ziet echt dat de beweging uit haar buik komt, een beetje alsof ze probeert haarballen op te hoesten maar dat het niet wil.
Ze gaat dan ook heel zielig in een hoekje zitten als ze dat doet en het duurt soms ook wel een minuut. Meestal ga ik dan maar even bij haar zitten en wat aaien om haar rustig te krijgen zodat het eerder ophoudt.
Verder eet en drinkt ze goed en is ze nog super actief, ze lijkt er dus verder niet heel erg last van te hebben, maar het ziet er wel eng uit.
Mn moeder wil nog niet direct naar de dierenarts omdat onze kat onwijs gestresst raak van het zitten in een reismandje en dergelijke, zelfs zo erg dat ze een soort van flauwvalt, heel eng. En omdat ze al zo oud is zijn we bang dat ze eerder daar aan dood gaat dan aan wat ze nu heeft....
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik denk dat ik zelf van de week de DA maar even bel om te vragen of zij een idee hebben, maar als jullie wat weten?

Eleionomae

Re: Kat doet raar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:13

helemaal niemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:16

waarom dan niet de da naar jullie toe laten komen? Kost dan wel een duit, maar dan heb je wel deskundig advies. Hier op bokt kunnen mensen moeilijk inschatten wat het kan zijn, omdat we de kat niet kunnen zien.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:19

T was meer een vraag of iemand anders het ook eerder had meegemaakt. Ik vraag dus ook niet om een oplossing Lachen
We zijn al van plan de DA te bellen, maar we gaan niet zomaar daar heen of langs laten komen om vervolgens te horen te krijgen dat er niets aan te doen is. We hebben dit al een keer eerder gehad met een andere kat die zijn eigen vel er af trok waardoor je dus gewoon een lap haar naast je kat had hangen. De DA is toen langs geweest en wij bij hun en uiteindelijk moesten we het beestje alsnog in laten slapen omdat de da geen idee had wat hij er mee aan moest.
geld is opzich niet het probleem, maar het is zonde om het zomaar uit te geven en onze kat heeft een trauma wat betreft DA's

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:19

ik heb geen idee wat het is, maar het klinkt niet echt goed Ach gut
misschien je DA gewoon even opbellen om advies te vragen? of hem eventueel langs laten komen? een visite kost iets van 25 euro meer ofzo maar dan weet je tenminste wel wat het beestje mankeert!
maar ik snap best wel hoor dat je je oude kat geen stressmomenten wilt laten beleven!

Succes!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 16:20

prima, hoewel ik me afvraag of je vergelijkingen kunt trekken. Maar goed. Sterkte ermee! Hoop dat het niets ernstigs is.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:21

Ja we gaan sowieso deze week even bellen. Heb uit de dierenwinkel wel iets mee gekregen voor haarballen, dat ga ik haar nu geven, hopelijk is dt het en wordt het gauw beter, anders inderdaad maar even bellen Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 16:22

aswas schreef:
prima, hoewel ik me afvraag of je vergelijkingen kunt trekken. Maar goed. Sterkte ermee! Hoop dat het niets ernstigs is.

Ja is ook maar de vraag, maar je weet het maar nooit Lachen
Dat probleem van onze vorige kat was ook niet bepaald iets dagelijks. Achteraf bleek dat hij zo enorm last had van vlooien (we konden hem op het einde wel elke week ontvlooien en nog had hij ze) dat hij van de jeuk zn vel er af begon te krabben. maarja dat weet je dus niet altijd van te voren Lachen Dus ik dacht wieweet heeft iemand op bokt wel zoiets soortgelijks meegemaakt als mn kat nu heeft Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 19:08

is het een soort rauw hoesten?
Ik heb ook zo'n para katje wat voor geen goud naar de DA wil dus ik ken je probleem,
heel erg vervelend....

Ik zit te denken aan iets wat in haar keeltje vastzit, een draadje ofzo?