Ben me zojuist rot geschrokken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Ben me zojuist rot geschrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 08:51

Ik ging zojuist wandelen met onze hond, een acht jarig Beagle teefje, die te dik is maar goed, staat nu op dieet. Ik moet dat doen omdat mijn ouders paar dagen weg zijn. Nou, ik ging dus fijn wandelen, ha haar een stuk los zodat ze een beetje kan rennen over het veldje. Ziet ik vererop een vrouw met een ook een loslopende hond. Ik denk dat een herder achtige was, spitse oren, rank gebouw, flinke snuit, kortharige en donkerbruin. Ik roep mijn hond en doe haar weer aan de lijn.

Die van mij is heel erg vriendelijk naar andere honden, dieren en mensen toe. Wil bijna altijd spelen, al is dat het laatste jaar minder nu ze ouder wordt. Enfin, ik haar dus aan de lijn en loop in de richting van die vrouw, want ik moet die kant op. Eerst rent haar hond ons voorbij, maar komt dan terug. Die vrouw had mij en mijn hond gezien, en kwam ook naar ons toe. Eerst snuffelde die hond aan die van mij, en dan uit het niets grijpt hij haar in haar poot en dan in haar rug zodat ze jankend omviel. Hij wou der nog een keer grijpen maar die vrouw schopte hem in zijn ribben en begon tegen hem te schelden zodat die heel onderdanig deed tegen haar, en toen ben ik zo snel mogelijk weggelopen met die van mij. Verderop uit het zicht gestopt en gekeken of ze wondjes had maar die had ze gelukkig niet.

Die van mij is al niet zo'n held, en was tot een jaar of drie terug altijd heel onderdanig naar alles en iedereen. Hoop nu niet dat ze schrik heeft van grotere honden, aangezien wij ook nog een andere hond hebben maar die is nu mee op vakantie.

Ben echt geschrokken van zo iets, maar ook van mezelf dat ik niet direct iets deed. Al weet ik niet of der iets was dat ik had kunnen doen.

Moest even van me afschrijven.

Pattypaard

Re: Ben me zojuist rot geschrokken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:36

Zooo das aardig asociaal Scheve mond Logisch dat je geschrokken bent!
Misschien dat ut de 1e x was dat die hond van die vrouw zo deed, ze pakte um teminste wel nog aan van wat begrijp.
Anders vind ik het toch echt raar dat ze hem evengoed los liet lopen ondanks dat ze jullie gezien had. :S

Hoop dat Honney der niks aan overgehouden heeft! Ach gut

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:38

Dank je wel Patty, was ook echt geschrokken.

Ja at snapte ik ook niet, misschien vond die hond dat Honey niet onderdanig genoeg was. Was idnerdaad wel blij dat ze hem aanpakte.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:40

en die vrouw heeft die niet geroepen naar je hoe het met je hond was?

ik zou eerlijk gezegt aangifte doen, volgende keer is het misschien wel een kind...

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:43

Lekker aso van die vrouw als ze weet dat haar hond zoiets kan doen doe je hem toch aan de lijn. Zou me ook kapot schrikken als zo iets weer bij ons gebeurt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:48

Ik vind ook dat die vrouw haar hond moest aanlijnen als ze jou zag aankomen met je hond.Dit is vast niet de eerste keer dat die hond bijt,dus volgens mij had ze dat moeten weten en de hond aan de lijn moeten doen.Mijn hond is niet te vertrouwen met andere honden,dus als ik een hond zie aankomen gaat ze áltijd aan de lijn.Daarna mag ze weer los,maar ik houd wel goed in de gaten of er honden aankomen.Die hond kan jou hond ook bepakt hebben omdat jou hond aan de lijn zat.Veel honden bijten juist dan,als ze beide los lopen gaat het vaak beter.In ieder geval zat deze vrouw wel mooi fout.

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 10:49

Als de hond nog nooit eerder zoiets gedaan had vind ik het goed dat de vrouw toch wel gereageerd heeft. En anders vind ik het raar dat ze haar hond los laat.

Dat; volgende keer is het een kind vind ik zo'n onzin. Een hond weet heus wel het verschil tussen een andere hond en een kind hoor Rolleyes Bij ons in de buurt hadden 3 honden ook ruzie, 1 daarvan is in zijn lip gebeten en had zelfs wat bloed. Baasje van de hond die beet is ongeloofelijk boos geworden, maar er is toch ook geen aangifte gedaan. Stel je voor dat je je hond dan zou moeten in laten slapen, en dan vinden mensen het nog gek dat er zoveel, en om de haverklap honden worden ingeslapen. Kijk, tegen die vrouw zeggen dat ze beter voortaan haar hond vast kan doen, oke dat vind ik juist logisch. Maar aangifte is volgens mij wel iets te overdreven.

Sorry voor het offtopic Bloos

Oke, dit is natuurlijk mijn mening, maar volgens mij wordt er te snel gezegt; volgende keer is het een kind.

Maar natuurlijk vind ik het wel heel erg voor je, en ik hoop dat je snel en de hond ook van de schrik af bent, en dat er niet zoiets meer gebeurd.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 10:58

Nee, die vrouw schreeuwde nog wat naar der hond en is toen doorgelopen. Die van mij heeft wel heel hard gejankt want er was iemand uit het raam naar ons aan het kijken.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 11:01

nou ik vind het asociaal dat de vrouw dan niet gevraagt heeft hoe het met je hondje is.
en ik vind het totaal geen onzin dat het de volgende keer een kind kan zijn,
want als een hond vanuit het niets een andere hond aanvalt, kan dit ook op een kind gebeuren die bijvoorbeeld op de grond kruipt.

een hond die aanvalt omdat de andere hond uitdaagt is wat anders

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 11:03

Ik had die van mij aan de lijn, mocht ze niet willen luisteren en dus die hond gaan uitdagen. Toen ze aan de lijn was deed ze wel blaffen, maar toen rende die hon langs ons om zijn balletje te halen dat die vrouw gooide. Toen kwam die naar ons, liet zijn bal vallen en snuffelde. Die van mij bleef gewoon staan en liet hem/haar ruiken en toen greep die der.