chihuahua kopen..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moirsa

chihuahua kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 14:13

ik wil me vader toch stiekem overhalen om een chihuahua te kopen...
er is hier altijd iemand thuis en er is ook geen probleem met geld oid.. (mocht het diertje ziek worden, inenten ect.)
het huis is groot genoeg en de tuin ook...
ik heb zat tijd voor het uitlaten.. en heb er alle tijd voor (kan overal mee naar toe behalve school)

Maar echt verstand van honden heb ik niet Lachen

iemand tips, of iets waar ik geen rekening mee heb gehouden?
Waar zou ik wel kunnen kijken bij evt. aanschaf en waar juist niet?

CK88

Re: chihuahua kopen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:15

Een chihuahua kan wel 7000 euro kosten Knipoog
Veel ruimte heb je echt niet nodig voor zo'n diertje hoor!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:16

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 14:17

prii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:18

Als je er tijd genoeg voor heb, waarom niet Lachen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:19

bij aanschaf van een puppy zoiezo kopen bij een erkende fokker, het diertje door je eigen DA laten controleren en keuren is ook aan te raden, in chihuahua's is zoveel handel en gesmokkel dat de kans dat je bedrogen wordt best wel groot is.. zeer goed op de kleinste details letten dus, ook goed naar de ouders kijken en weten of die een erfelijke ziekte/ afwijking hebben, hoe hun gedrag is, net als de omstandigheden waarin de pups gehouden worden.. leeftijd van de pups wanneer ze uit het nest zijn/ gaan moet liggen rond de 8 weken, 5/6 weken is echt nog te vroeg!

een hondenmens meenemen is ook verstandig, en bij aanschaf van een volwassen dier zo'n beetje op het zelfde letten en de medische papieren/ gegevens goed vragen en bekijken voor je besluit het dier te kopen i.v.m eventuele medische geschiedenis welke mogelijk problemen met zich mee kunnen brengen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:21

Nimmedor schreef:

veel ruimte niet nodig? hoe kom je daarbij?
een chihuahua is ook een levende hond, en heeft net als grotere honden echt wel ruimte nodig!
het is alleen jammer dat ze tegenwoordig meer als levend assasoire (???) worden behandeld dan als levende hond en dat is ook niet prettig voor die diertje's, tenminste, ik zou toch liever aan een riempje meelopen dan dat ik in een tas zit, ook als chihuahua zijnde, dat is een kwestie van aanleren en opvoeden..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-08-07 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 14:22

dankje wel shanna Lachen
daar heb ik echt wat aan

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:22

Wij hebben ook een Chiuahua je moet er wel vaak voor thuis blijven om het zo maar te zeggen, ze kunnen geen halve dag alleen thuis zitten maar dat wist je al en dat gaat ook lukken! Lachen

Verder zijn chiuahua's erg duur, niet alleen in de aankoop maar ook de dingen die je ervoor nodig hebt!

Zo heeft die van ons het in de winter erg koud en zit helemaal te rillen, hij krijgt dan dus ook een jasje aan! Je wilt niet weten hoe duur chiuahua kleertjes kosten. Bloos

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:23

Shanna schreef:
Nimmedor schreef:

een chihuahua is ook een levende hond, en heeft net als grotere honden echt wel ruimte nodig!
het is alleen jammer dat ze tegenwoordig meer als levend assasoire (???) worden behandeld dan als levende hond en dat is ook niet prettig voor die diertje's, tenminste, ik zou toch liever aan een riempje meelopen dan dat ik in een tas zit, ook als chihuahua zijnde, dat is een kwestie van aanleren en opvoeden..

Nou onze chiuahua zit ook in de tas hoor Bloos
Alleen als we een hele dag met hem weg gaan, hij kan niet zover lopen is snel moe! Daarom doen we hem dan in de tas en dat vind hij echt niet erg hoor!

Ook slapen chiuahua's erg veel.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 14:24

Shanna schreef:
Nimmedor schreef:

het is alleen jammer dat ze tegenwoordig meer als levend assasoire (???) worden behandeld dan als levende hond en dat is jammer.. ook niet prettig voor die diertje's, tenminste, ik zou toch liever aan een riempje meelopen dan dat ik in een tas zit, ook als chihuahua zijnde, dat is een kwestie van aanleren en opvoeden..

accessoires Clown

we hebben hier een gemiddelde tuin Lachen niet groot niet klein met een behoorlijk stuk gras...
is dit genoeg Lachen ?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:25

Wij hebben ook geen grote tuin hoor Lachen Maar hij kan er wel lekker rennen. Hij rent dan ook van van binnen naar buiten en heen en weer Knipoog

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 14:26

Somebitch schreef:
Wij hebben ook een Chiuahua je moet er wel vaak voor thuis blijven om het zo maar te zeggen, ze kunnen geen halve dag alleen thuis zitten maar dat wist je al en dat gaat ook lukken! Lachen

Verder zijn chiuahua's erg duur, niet alleen in de aankoop maar ook de dingen die je ervoor nodig hebt!

Zo heeft die van ons het in de winter erg koud en zit helemaal te rillen, hij krijgt dan dus ook een jasje aan! Je wilt niet weten hoe duur chiuahua kleertjes kosten. Bloos

ik ben er erg op tegen om een dier in kleren te steken..
rillen doen beesten niet als mensen omdat ze het koud hebben maar juist om zich warm te houden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:26

Somebitch schreef:

je hebt ook langharige chihuahua's, en dat hij het koud heeft heeft ook wel met de weerstand en wederom opvoeding te maken, waarom zou een chihuahua het wel koud hebben en een jasje aanmoeten en een jack-russel niet? (ook kleine hondje's met korte vacht)
ik ken zat chihuahua's die swinters nog vrolijk door de tuin rennen en het tuinhekje bewaken of hun leven ervanaf hangt en die lopen toch echt zonder jasje's en zijn ook kort-harig! Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:27

Nee maar als je zo'n hondje koopt en hij is gewend om met kleren te lopen Knipoog

Het hóeft inderdaad niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:28

Somebitch schreef:
Shanna schreef:

Alleen als we een hele dag met hem weg gaan, hij kan niet zover lopen is snel moe! Daarom doen we hem dan in de tas en dat vind hij echt niet erg hoor!

dat komt doordat je hem hebt aangeleert in de tas te gaan, zo heeft hij de spieren niet ontwikkeld dat hij vrolijk aan het riempje meeloopt want hij hoefd toch niet te lopen als hij moe wordt..
is wederom een opvoed-''fout'' van de mens..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:28

Oja, zorg wel dat je een hondentuigje en anders een kleine hondenhalsbandje koopt! Knipoog De meeste chiuahua fans hebben liever een tuigje.

Zelf hebben wij gewoon een halsbandje bij de chiuahua winkel in Antwerpen gekocht.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:29

Wij hebben ook 3 chihuahua's en die kleren en enzo en tassen vind ik ook onzin.
Het is idd best grappig en leuk maar idd helemaal niet nodig.
Ze hebben bij ons nooit kleren aan ook niet in de winter ze zijn heel vaak in de tuin aan het rennen.
Het zijn idd gewone hondjes en vind dat je ze ook zo moet behandelen.
We wandelen heel vaak met ze en ze hebben juist heel veel uithoudingsvermogen en daarom niet snel moe!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:29

Shanna schreef:
Somebitch schreef:

dat komt doordat je hem hebt aangeleert in de tas te gaan, zo heeft hij de spieren niet ontwikkeld dat hij vrolijk aan het riempje meeloopt want hij hoefd toch niet te lopen als hij moe wordt..

Nou ik denk niet dat een hond het leuk vind om een hele dag in Renesse rond te lopen door dat zware zand terwijl hij normaal heel de dag ligt te slapen Bloos
Wat moet ik dan als hij ineens gaat liggen? Hem mee trekken

(moet trouwens wel even erbij zeggen dat het nog een pup is)
Laatst bijgewerkt door Somebitch op 25-08-07 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:30

Somebitch schreef:
Nee maar als je zo'n hondje koopt en hij is gewend om met kleren te lopen Knipoog

is een kwestie om het weer af te leren van het met kleren lopen!
paarden die altijd onder de deken staan kan je ook leren wennen aan koudere temperaturen zodat ze de winter ook dekenloos door kunnen komen zelfs buiten in een onverwarmde stal!
is een kwestie van het gewoon niet meer doen, het diertje past zich dan aan aan de winter en bouwt zo een betere weerstand op!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:31

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:32

Shanna schreef:
Nimmedor schreef:

Het is geen paard hoor Nagelbijten / Gniffelen wat ruimte betreft.

Verder heb je veel boeken over honden. Daar staan ook veel tips in over aanschaf, verzorging enz.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:32

Die van onze buur maakt dagelijks km's nooit in de tas gezeten, hij is het gewoon aangeleerd om lang te lopen. Kunnen dat even goed als een grote.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 14:33

Somebitch schreef:
Shanna schreef:

Nou ik denk niet dat een hond het leuk vind om een hele dag in Renesse rond te lopen door dat zware zand terwijl hij normaal heel de dag ligt te slapen Bloos
Wat moet ik dan als hij ineens gaat liggen? Hem mee trekken

(moet trouwens wel even erbij zeggen dat het nog een pup is)

dan moet je hem leren om steeds grotere afstanden mee te lopen, helemaal nu het nog een pup is moet je hem niet leren zijn spieren helemaal niet te gebruiken omdat hij anders toch getilt wordt, oke, af en toe tillen kan wel, deden wij ook met onze herderspup als ze echt niet meer wou, maar vooral veel aanmoedigen dan kom je een stuk verder mee!
en een puppie in kleren steken is ook niet echt bevordelijk voor zijn toekomst als blote hond.. bij deze krijg ik toch echt meer het idee van accasoire dan als hondje behandelt te worden..

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-07 14:33

Somebitch schreef:

het word wss toch een pup Nagelbijten / Gniffelen
dus die zal er wel niet aangewend zijn Knipoog