Geweldige zomer voor ons asiel dankzij website!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Geweldige zomer voor ons asiel dankzij website!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:08

Zoals jullie misschien weten beheer ik sinds enkele maanden de website van ons dierenasiel. Dat wil zeggen dat ik de foto's maak, de karakters van de katten uitvoerig bekijk, en hun levensverhaal op internet plaats. Lachen

Onze website is echt een supergroot succes. 's Morgens om 9.00 uur, als wij net gaan beginnen met schoonmaken, staat de telefoon soms al roodgloeiend van mensen die een bepaalde kat willen reserveren! *LOL*

Er zijn zelfs al mensen uit o.a. Nijmegen, Utrecht en Noord Holland langsgeweest om een kat bij ons op te halen (kun je nagaan, wij zitten in Oost-Groningen).

De zomerperiode is normaal gesproken een periode waarin veel katten worden binnengebracht, maar bijna niks wordt geplaatst. Dit jaar was dat heel anders. We hebben eigenlijk een doorlopende stroom van klanten gehad. Soms gingen er wel 7 katten op één dag weg! Wow!

En dat voor een relatief klein asiel, in een uithoek van het land. Knipoog

Ik ben echt dolblij dat het allemaal zo goed gaat met ons asiel en ben inmiddels aan het uitzoeken op welke manier ik de tobbers, de katten die echt nodig bij ons weg moeten, onder de aandacht kan krijgen.

We mogen één keer per maand een foto en een geschreven stukje inleveren voor een plaatselijk krantje, en als zo'n kat daar in heeft gestaan komen er eigenlijk altijd wel mensen voor kijken en is de kat al snel geplaatst.

De website ziet inmiddels weer groen van alle geplaatste katten:
http://www.dierenasiels.com/zoek02.cfm?id=176&SID=1

Dit geeft toch wel echt een supergoed gevoel, moet ik zeggen! Haha! Haha!

benangelique

Re: Geweldige zomer voor ons asiel dankzij website!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:11

een grote pluim voor jullie! dit moet echt heerlijk zijn inderdaad!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:12

Ik kijk zelf ook op zulke sites, prima werk, inet werkt zo goed!

Zunzuncito

Re: Geweldige zomer voor ons asiel dankzij website

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:15

Ik heb voor een project waar ik voor werkte een website bijgehouden. Ook al zag het bedrijf zelf het niet helemaal als een prioriteit: ik geloof heilig in websites. Alles zit onder een *klik* en mensen zijn nieuwsgierig. Als ik zelf merk dat een website goed bijgehouden wordt, kom ik er ook graag terug en ik kreeg dan ook veel reacties op mijn klein website-je: zelfs tot in Den Haag op politiek niveau!

Hartstikke fijn dat jullie website zo goed bezocht wordt en dat er daadwerkelijk mensen katten komen halen! Je stopt er je tijd in en dan is het leuk te merken dat het zo goed gaat lopen. Ze zullen wel heel erg blij zijn met je!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:17

Dierenasiels.com is een hele goede website hoor, waarop echt heel erg veel mensen kijken! Sleutelwoord is wel een foto erbij want doe je dat niet, zul je veel minder respons krijgen.

Maar superleuk dat je zo merkt dat t zijn vruchten afwerpt, leuk!

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:19

Wat fijn zeg!
wij hebben zelf ook een hond uit het asiel Ja ook via een site inderdaad met fotos en verhaaltjes, werkt echt goed!

zoetiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:22

Mooie en overzichtelijke site Haha! Hebben jullie alleen katten? Of staan alleen de katten op internet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 10:32

Wij hebben alleen katten, dat klopt. Lachen

We vangen wel honden op die met de ambulance binnenkomen, maar die gaan na twee weken naar het asiel in Zuidwolde en worden vanaf daar geplaatst.

Voor honden zijn we dus alleen een sub opvang. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 18:20

Wat trouwens wel een beetje jammer is, is dat het asiel in Stadskanaal mijn teksten gewoon letterlijk overneemt. Op deze manier is de lol er voor mij snel af.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:30

Nou dat is wel vervelend. Kan je er geen copyright of iets opzetten of een mailtje sturen naar dat asiel?
Ik vind het wel heel erg goed en leuk dat het zo'n succes is! De dieren verdienen echt een goed thuis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:36

Ik heb een mailtje gestuurd, maar vrees dat ik daar verder geen respons op krijg, aangezien algemeen bekend is dat zij ons niet mogen (er zijn mensen die bij ons jaren geleden met ruzie weg zijn gegaan, die daar nu werken. Ik ken die mensen overigens niet eens hoor).

En tekst © by *naam* is toch ook alweer zowat. :D :P
Laatst bijgewerkt door Berdien op 22-05-18 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam op verzoek verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 19:46

Zou gewoon kunnen janken om zulke verhaaltjes Bloos Je schrijft prachtig, en ik vind het dan ook niet raar dat mensen zo ver rijden! Super van je, mag je echt trots op zijn hoor!!!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-07 23:45

Super!

Ikzelf heb op een forum, het bokt-topic geplaatst ( toen het topic net nieuw was ) met de velen foto's van de katten die een huisje zochten, alle beetjes helpen toch, hopelijk heeft het wat geholpen.

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 08:58

Wat geweldig dat het zo goed gaat Haha!
Ik beheer ook de website van het dierenasiel in Steenwijk maar ik doe niet de verhaaltjes over de honden en katten op het asiel. Ik weet gewoon te weinig over ze om er iets over te kunnen vertellen...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:06

Top Maaike, dat is super!

Ik bekijk zelf ook regelmatig de asielsites en een dier trekt altijd nog meer aan als er gewoon een leuk verhaaltje bij staat. Lachen

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 09:09

Grote pluim! Zo'n site doet inderdaad wonderen. Wij hebben gister ook 2 kittens uit een Asiel in leiden gehaald. Ik heb echt respect voor de mensen die in en voor een asiel werken.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 15:34

Geweldig! Als ik in een asiel ben wil ik het liefst ze allemaal meenemen. Ik vind het gewoon super om te horen dat jullie de dieren zo goed helpen!

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:54

Gelukkig voor al die katten! Vind die Tommy op de site wel helemaal leuk! Jammer dat t bij onze katten niet zal gaan lukken om er een oudere kat bij te zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 17:48

Wat goed zeg dat er zoveel mensen hun kat bij jullie halen Lachen Ik heb zelf mijn kat ook van die website vandaan, alleen uit dierenasiel [plaats] opgehaald. Ga zo door.