Hallo Beestenboel Bokkers!!
Ik heb een probleem met mijn katje van nu ca 6 maanden oud.
Ik zal even in het kort haar karakter beschrijven, misschien dat jullie daar al iets uit kunne halen:
Jessie is een ontzettend drukke en actieve kat (veel ervaring met jonge katten, oudtante met dierenpensioen en moeder en tante met verschillende nestjes en blijvertjes van die nestjes. Allen hebben nog niet eerder zo'n actieve kat meegemaakt). Die actieviteit uit zich in rondjes rennen, hardleers zijn met betrekking tot het feit dat ze niet op het dressoir mag komen etc.
Aan de andere kant kan ze ook rustig de hele middag op schoot, op de bank of gewoon op de grond (in de zon

Verder is ze verzot op aandacht, ze kruipt het liefst helemaal in je! Ze loopt veel tussen je benen door, kroelt over de grond spinnend van genot alleen maar omdat je haar een korte aai over de kop hebt gegeven of gewoon omdat je weer thuis bent uit het werk.. Toen ze er net was ging ze alleen maar slapen als ik bij haar zat en werd ze wakker zodra ik wegging, gelukkig heb ik dat wel kunnen afbouwen

Als laatste is Jessie een 'prater' ze geeft heel veel aan door te mauwen en als één van ons door de achterdeur naar buiten gaat en de tuin uitloopt gaat ze huilend mauwen (ondanks dat de ander dan gewoon in de woonkamer is).
Hoe gaan wij met de kat om:
Ik ben degene die het meest thuis is en dus krijgt ze van mij de meeste aandacht. Ze trekt dan ook als ik thuis ben erg naar mij toe. Ze ligt veel bij me en ik kroel wat met haar.
Mijn vriend is wat minder thuis maar speelt vooral met haar, een beetje 'vechten'. Toch trekt ze ook wel naar hem toe.
Het probleem:
omdat ik niet wil dat ze mijn hele huis terrorisseerd

Sinds ongeveer 1.5 maand begint ze 9 van de 10 keer heeel vroeg (denk aan 4 uur, 5 uur, 6 uur) aan onze slaapkamerdeur krabbelen en wat mauwen.. Héél erg irritant, nog irritanter dan mijn vroege wekker!!
We hebben al geprobeerd om het te negeren voor zo'n week of 3 maar dit hielp niet en het werd ook niet minder, daarnaast heb ik ooit eens gehoord dat krabbelen aan aliminijmfolie niet fijn is voor katten dus heb ik dat aan de deurrand geplakt maar ook dat had helaas totaal geen resultaat.. Ook heb ik geprobeerd om naar haar toe te gaan en even te kroelen om haar daarna weer alleen te laten en dat dan steeds later te doen, zonder resultaat. Als laatste hebben we de deur opengedaan en haar vrij 'ruw' (uiteraard wel met menselijkheid en niet zodat ze zich erg zou bezeren) weggeduwd en de deur weer dicht gedaan, hierdoor werd het iets minder maar het stagneerd en om nou telkens uit bed te moeten terwijl je nog zo lekker warm ligt...
Wie o Wie heeft voor mij nog tips?? of misschien wel DE oplossing?
We overwegen om haar eventueel alleen in de studeerkamer te laten slapen zodat ze niet meer bij onze slaapkamerdeur kan komen maar eigenlijk hoop ik op een andere oplossing...
Ontzettend bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal en ik hoop dat jullie me kunnen helpen want ik ben enigszins hopeloos aan het worden en een goede nachtrust vind ik toch ook wel fijn!
(overigens, er is absoluut geen sprake van haar wegdoen als dit niet opgelost wordt of iets dergelijks maar het wordt gewoon echt mega irritant en vermoeiend!!!)
Edit: even iets toegevoegd!