zoals sommige van jullie weten heb ik pas een berner sennen pup die niet goed at
dat gaat inmiddels al beter..we mixen de brokken nu met een beetje blikvoer en dit gaat goed.
Nu 2 "probleempjes" waar we hier thuis niet goed weten wat we er mee aanmoeten.
Als we Bruce gaan uitlaten heeft meneer opeens geen zin meer om te lopen. Ik heb het idee dat hij er een spelletje van maakt. zo gauw je met de riem aankomen komt ie aanrennen maar als je de deur open doet gaat ie liggen en vertikt om omhoog te komen. In het begin hebben we hem toen een stukje gedragen en op de wei voor ons huis gezet maar ik denk dat hij dat wel makkelijk vind en nu dus niet zelf wil lopen.
Wat ik doe als dit gebeurd.. hij gaat zitten en ik wacht eventjes en roep hem..hier reageert hij niet op dus ik trek een klein beetje aan de riem terwijl ik op mijn hurken een eindje verder wacht. als hij komt (niet aak maar soms) beloon ik hem en loop een stukje verder maar dan gaat hij dus weer zitten. je begrijpt dat dit lang gaat duren. heeft iemand trucjes? of het zelf meegemaakt? misschien dat het vanzelf over gaat (hij is pas 8 weken)
Dan het 2e probleem:
Hij bijt speels..hij kan niet normaal kroelen of spelen of hij bijt en niet zachtjes hij bijt echt door. ook hapt ie naar je gezicht. nou weet ik dat puppy's dat vaker doen met het spelen maar we moeten nu al laten merken dat dit niet ok is. hoe pakken we dit aan?..
als hij dit nu doet roep ik kort maar krachtig nee!! en dus hem weg..dan negeer ik hem een tijdje. maar dit doe ik nu iedere dag maar het haalt niet uit. hij trekt zich er niks van aan..
heel verhaal