Teckel vs. kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lissetje

Teckel vs. kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 14:51

Hoii bokkers,

Sinds een tijdje heb ik Angie een 1 jarig teckel-teefje geadopteerd, een schat van een dier (dat is het probleem niet),doet niets verkeerd,.... kortom een echt schoothondje (in een langere versie)
Maar toen m'n kat Chanel in volle glorie op het terras verscheen schoot Angie in actie.
Ze rent achter m'n kat aan,louter om te spelen want bij haar vorige eigenaar hadden ze ook katten.
Maar die muts van mij snapt het niet en durft nu niet meer op het terras of in de tuin,ze zit op het dak van ons schuurtje Vork
Ze krijgt daar wel haar eten en dergelijke onder een afdakje(waar de hond er niet bij kan),
maar er is nog een groter probleem!
M'n moeder geeft haar normaal de pil,maar is ze vergeten te geven (ook al is het volgens haar niet waar,desondanks dat dat pilletje nog in het doosje zat Bloos ) en nu is chanel natuurlijk al een tijdje zwanger (wonder bij wonder) en moet ze binnenkort bevallen....

weet iemand wat hier mee gedaan?

xdenisex

Re: Teckel vs. kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:51

ik snap het hele toppic niet zo goed... Wat wil je weten?

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-07 20:13

Hoe ik het voor mekaar kan krijgen,dat m'n kat thuis kan bevallen zonder dat ze lastig gevallen wordt door m'n hond Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 20:48

okeee. dat is duidelijk hihi!

Nou heb je niet een kamertje waar de kat zich terug kan trekken...?Met misschien een kattenluikje??

Je kan ook de kat boven laten en de hond beneden...

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:02

maareuhm,die kat kan toch niet de hele dag binnen blijven?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:06

Kan wel natuurlijk. Gewoon hond op zn flikker geven als hij de kat achterna gaat Lachen Teckels zijn nou eenmaal felle actieve beesten, die over het algemeen graag achter andere dingen aangaan. Dus gewoon even aanpakken en afleren denk ik zo Lachen
Succes!
Groetjes, mij

smuidra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:08

Stuur je hond een poosje uit logeren tot dat alles weer rustig is.
Laat ze dan aan elkaar wennen. Op z'n flikker geven is niet zo'n goed idee.
Het is de aard van het beestje.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 11:12

Tuurlijk is het de aard van het beestje, zonder meer. Maar dit soort gedrag mag hij van zn eigenaar niet hebben, dus is het af te leren. Net als honden die teveel blaffen, kopen we toch ook een blafband voor? Is ook de aard van het beestje, maar wordt gewoon afgeleerd... Maar goed, t gaat n beetje offtopic Lachen

lissetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 11:57

Heb ik geprobeerd,ze rent er nu al minder achterna maar vanals die kat,die hond z'n hoofdje ziet,rent ze "voor haar leven"
In plaats dat ze blijft zitten,neen die muts blijft maar rennen net alsof die hond haar wil opeten (hondje is trouwens kleiner of haarzelf) Haha! Vork