Wegens veranderde werkzaamheden heb ik niet de tijd voor mijn honden zoals ik dat (en hun dat) zouden willen, ipv hele dagen met mij mee overal naar toe, mogen ze nu hele dagen op de binnenplaats vertoeven. Is geen leven, niet voor mijn buren, niet voor mij en zeker voor mijn honden niet.
Het zijn twee 3 jarige reutjes (gecastreerd) een kruising herder bouvier en een labrador. De lab (max) is een sukkel de kruising (thom) moet wat consequenter aangepakt worden. Ze kunnen goed los, goed alleen, en zijn super sociaal met andere honden en mensen (tom is wel een echte waker, waaktijd is waaktijd en dan is het geen spotten met hem)
Wel moet er rekening gehouden worden met het feit dat het echt jagers zijn. Ze staan goed onder appel, maar zien ze schapen of ander hard weghollend spul (konijnen, hazen ed) dan ben je ze kwijt. En dan gaan ze voor de kill, dus ik kan ze niet naar iemand brengen die schapen in de directe omgeving heeft.
Het ziet er naar uit dat ik de komende twee drie maanden nog echt geen tijd ga krijgen om ze de zorg te geven die ze zo hard nodig hebben.
Eventueel kan het ook nog zo zijn dat als er zich iemand in de buurt van Rijswijk zich geroepen voelt om dagelijks wat uurtjes met mijn honden weg te gaan, dat ik dit dan ook wel wil.
Uiteraard kan ik hier een vergoeding voor geven, alle kosten blijven voor mijn rekening.