te dunne kat!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magictwist

te dunne kat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:11

hey,

ik heb een europese korthaar van 9 jaar(aan de oude kant dus) maar die is vroeger(toen hij een jaar op 4/5 was) veel te dik geweest en toen is het een heletijd goed gegeaan....maar ik vindt hem nu toch echt TE dun !!!

dus ben benieuwd of iemand weet wat ik kan doen om hem iets meer te vullen...
ik ben ook al opzoek naar wat beter voer...

ik ben nu even aan het proberen het ''Topfokker'' lekker vindt hij het in iedergeval !! Tong uitsteken haha
en anders ga ik even kijken of Royal Cannin misschien wat doet !!!(daar heb ik mijn teckels ook op staan speciaal teckel voer! )

maar misschien weten jullie nog wat....!!!

groetjes Nikita

nowornever

Re: te dunne kat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:59

Drink ze meer dan vroeger, eet ze minder of eet ze juist mee. Is ze onrustiger??

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:30

Mischien moet ze ontwormt worden
Heb zelf ook een oude kat, 12 jaar, en die wordt ook heel mager, en dan weet ik meteen dat ze weer ontwormt moet worden

Tis maar wat hoor? Kan natuurlijk wat anders zijn

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 17:47

ja aan ontwormen dacht ik ook al.... maar dat is het dus niet...! maar heb nog een tip van iemand gehad en ga dat even proberen!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:26

Kijk eens naar zijn tanden. Misschien kan hij het eten niet meer goed verwerken.

Sowieso is het wel een tip om naar de dierenarts te gaan en even een complete check te laten doen. Het kan aan de nieren liggen bijvoorbeeld, maar er zijn legio mogelijkheden.

Beter voer is bijvoorbeeld KVV van Prins. Dat is compleet versvleesvoer, katten vinden het ook echt heerlijk vaak. Dus mocht hij nu zijn neus gaan ophalen voor brokken, kun je dat proberen. Dat voer is tenminste kwalitatief goed, in tegenstelling tot blikvoer Knipoog

9 jaar is overigens nog helemaal niet oud voor een beetje HTK. Dat is te vergelijken met een 50-jarig mens geloof ik.