Hoe het leuk houden voor de fretten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Hoe het leuk houden voor de fretten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 15:10

M'n fretten zijn inmiddels een jaar of 3 en ze beginnen de kamer waarin ze rondlopen een beetje saai te vinden merk ik. Ook de speeltjes zijn niet leuk meer, en nieuwe speeltjes zijn na een week ook al saai. En om iedere week nieuwe speeltjes te gaan kopen vind ik ook een beetje te ver gaan. Clown

Dus, heeft iemand een idee hoe ik zelf speeltjes of iets anders kan maken wat ze toch nog een beetje uitdaagd?

Nikki__

Re: Hoe het leuk houden voor de fretten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 16:12

wat heb je zoal al? Een kennis van mij heeft er ook 4 stuks en geeft ze bijv. kartonnen dozen en er staat een krabpaal met plato's en speelgoed van de hond doet het altijd goed.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:10

Af en toe de boel insmeren met kattengras, of een ander lekker geurtje wil nog wel eens werken.

En verder is het sleutelwoord natuurlijk afwisseling. Gooi een balletje in de kooi, maar dat balletje laat je er dan maar een uurtje of 2 in. Zo ook met die gave hangmat, na 2 dagen er weer uit en een andere handdoek erin.
Enz enz. Gewoon constant blijven veranderen.

In je kamer zelf kun je evt snoepjes verstoppen voor ze los mogen, dat houdt het nog boeiend.
De kong is ook voor fretten erg leuk. En ik zorg ervoor dat ik mijn rommelkast regelmatig opruim en dan weer rommelig maak, zodat er altijd iets nieuws te vinden is, als mijn ratten (net zo verwend als fretten in dat opzicht Tong uitsteken ) weer los mogen.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 00:14

Ballen vinden ze niet boeiend. Ook niet als je er eten in stopt. Ze hebben iets van ja dáág, ik ga toch geen moeite doen om eten te krijgen. Rolleyes Clown
Nee ze zijn totaal niet verwent. Schijnheilig

Kattengras is wel een idee ja. Had ze van de week maar weer eens in bad gestopt en ze in de badkamer even laten dollen. Leuk dat ze het vonden. Normaal willen ze zo snel mogelijk de badkamer uit want ze hebben een verschrikkelijke hekel aan water. Vork