Kong

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Kong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 14:00

Al een poosje geleden hebben wij voor onze hond een Kong gekocht.

Nu kan ze prima alleen thuis zijn, dus dat speeltje ligt bij al haar andere botjes en kluifjes weg te stoffen. Zonde natuurlijk. Dus ben ik toch maar eens op zoek gegaan naar leuke recepten en voornemens Simba wat vaker hiermee bezig te houden. Allereerst onder toezicht, dus als we gewoon thuis zijn, later kunnen we bijvoorbeeld haar ochtendbrokken in de Kong aanbieden, in plaats van in een normale eetbak..

Ik vraag me alleen af of er ook negatieve ervaringen bestaan met deze artikelen?

Ik kan me de hond van mijn ouders herinneren, die zo fanatiek met een bot (geen Kong dus, maar toch) tekeer ging dat ze het bot van haar onderkaak hebben moeten zagen Nagelbijten / Gniffelen

Valina

Re: Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:24

Als je "de echte" Kong hebt, dan zou er in principe niets mogen gebeuren.
Mijn zus deed er een boterham met leverpastei in.
Die drukte ze dan "vast" tegen de binnenkant van de kong.
Gevolg: de honden zijn uuuuuuren zoet.

Ze deed er nog meer in hoor, maar weet even niet zo snel wat.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:28

Ook hier hebben we een Kong, ze kunnen zich er tijden mee vermaken en er lekker op kauwen. Ook vanaf hier geen slecht woord dus!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:58

Wij hebben de zwarte kong, de sterkste variant dus. Hij speelt er niet heel erg vaak maar, maar het is tot nu toe wel het enigste wat heel blijft, zelfs mergbeen krijgt hij zo stuk.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:39

Als je de juiste maat hebt kan hij niet vast komen te zitten. Daar is de Kong op ontworpen.

Mijn monster is er heel blij mee. Zeker als ik er leverpastei insmeer. Of wat brokjes mengen met yoghurt of karnemelk, wat kaas onderin (als een soort stop Knipoog ) en dan rechtop in de vriezer zetten. Paar uurtjes laten staan, even afspoelen onder de kraan (tegen het vastplakken van de tong) en tadaaa, een kong-ijsje.

Ook een paar brokjes erin en dan mengen met kaas, dat even in de magnetron (5-10 sec op 600 watt) en dan goed laten uitharden en afkoelen, gegarandeerd een flinke klus Tong uitsteken

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:41

Wij doen er altijd leverpastij in, maken we de kong helemaal mee vol. en dat vriezen we in.

Werkt super Haha!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:45

Wij hebben ook de zwarte kong, was ik er nog vergeten bij te zetten, editten kan al niet meer.. Knipoog

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:02

Ik heb een rose puppykong en die vul ik met pindakaas.

Ik doe ook wel wat brokjes erin en dan maak ik een "dekseltje" van wat brood, zoadat het langer duurt voordat de brokjes eruit gepeuterd kunnen worden.