Weinig Beagles?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weinig Beagles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:02

Of ligt dat aan mij? Clown

Was eens door ITP aan het snuffelen, maar op de hele eerste pagina geen enkele Beagle?
Je gaat me toch niet vertellen dat hier niemand een Beagle heeft? Tong uitsteken

Of zijn ze werkelijk nog niet zo "ingeburgerd"?
Had namelijk het idee dat er steeds meer en meer waren (ofwel vallen ze mij gewoon op Clown).

Het zijn zo leuke honden... Vork
Dus vertel eens: wie heeft er hier een beagle? En wat trekt je aan in het ras? Lachen En wat vind je minder leuk? Clown

dienetje

Re: Weinig Beagles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 22:24

Ik wil een beagle vind ze qau grootte precies goed. Lekker eigenwijs en leergierig. Minder leuk het jacht instinct.

Verder ben ik helemaal verliefd op die hondjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:16

Nou, dat leergierig zou ik maar niet teveel op hopen Nagelbijten / Gniffelen
Ja, tenzij je een leuke beloning (vooral eten) bij de hand hebt, dan willen ze nog wel eens even hun best doen. Maar voor de rest ... Clown

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:29

Waarschijnlijk is de Beagle hype alweer een beetje aan het overtrekken.
Veel mensen die erachter komen dat het helemaal niet van die lieve leergierige hondjes zijn, maar echte eigenwijze jachthonden die het het beste doen in een meute.
Voor de beagle zelf vind ik dta wel een goede ontwikkeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:33

Kan zijn Ja
Vind het toch wel jammer..
Ok, ze zijn niet de perfecte hond qua gehoorzaamheid. Maar op hun eigen manier zijn ze gewoon erg leuk, je moet er alleen mee kunnen omgaan en niet verwachten dat ze naar je luisteren zoals bv. een border collie of iets dergelijks Clown

Zoals de eigenaresse van mijn verzorgpaarden zo leuk zei: het zijn echte honden, geen slaafjes.. Haha!

(waarmee ik niks verkeerd wil zeggen over andere rassen of honden die supergoed luisteren, maar gewoon dat er bij hen steeds hun eigen karakter in zal blijven zitten en ze dat ook wel laten merken Knipoog )

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:33

Ik heb een kruising Beagle uit het asiel. Was wel even een gokje gezien de reputatie van het ras (hij is gevonden dus er was verder ook niets bekend) . Waren ook niet op zoek naar een ras of hond. Maar hij keek me aan en ik was om.
Ik heb er geen spijt van. Hij is lief, kan alleen zijn, gaat niet achter mijn katten aan, (andere katten wel), kan met paarden, luisterd 90% van de tijd, is relaxed in de auto.

Voor ons dus perfect.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:35

Wij hadden een beagle, maar die was heel erg dominant, onhandelbaar, vandaar dat hij terug moest naar de fokker.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:35

Yep, nog eentje met een rasechte Beagle.

Wat me aantrekt, ja heel veel dingen. Het zijn fantastiche beesten. ie van ons kan los, luisters vrij goed, soms doet ze net alsof ze doof is en koppig. Wil ze toch der eigen plan trekken. Wel heel vriendelijk met andere dieren en mensen, ook met onze kat.

Edit: Die van ons is slim genoeg, hebben we veel dingen kunnen leren. Ze heeft zelfs dingen van onze kat geleerd. Bij ons zitten der iets van 6 tot 8 in onze buurt.
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 21-08-07 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 11:36

m'n buren hebben er toevallig eentje sinds een week, tis nog een pup en ze neemt regelmatig de benen
sloopt schoenen, begraaft botten in de tuin

een echte hond idd Tong uitsteken

ik vind ze wel leuk!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:50

[***] schreef:
Kan zijn Ja
Ok, ze zijn niet de perfecte hond qua gehoorzaamheid. Maar op hun eigen manier zijn ze gewoon erg leuk, je moet er alleen mee kunnen omgaan en niet verwachten dat ze naar je luisteren zoals bv. een border collie of iets dergelijks Clown

En daar gaat het dus meestal fout. Dan krijg je van die hondjes die de deur niet meer uitkomen omdat ze zo trekken aan de lijn en omdat men er niet genoeg energie in wilde steken.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:02

Hier nog een Beagle, een herplaatser. Echt niet normaal hoeveel Beagle's gedumpt worden rond de befaamde 8 maanden. Echt diep triest denk dat meer mensen zich moesten verdiepen in eht ras voordat ze een beagle kopen, geld natuurlijk ook voor andere rassen.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:02

Wij hadden echter er genoeg in gestoken en in verdiept.
Hij kwam van de fokker af, en was nog geen eens zinnelijk, dat was niet het grootste probleem.
Maar na een tijd plaste en poepte hij nog steeds in huis.
De dominantie werd steeds erger.
Het begon met een klein beetje maar op een gegeven moment hing hij aan mijn arm, en kon je nog geen eens een bot afpakken.
Zelfs als je je hand richting zijn voerbak deed, begon hij te grommen.
Je moest hem met hele dikke handschoenen afpakken, om hem niet zijn zin te kunnen geven.
Hij maakte zijn eigen bench zelfs vuil en sliep erin.
Dat beest was gewoon niet helemaal goed, en het bleek later ook een broodfokker te zijn.
Jammer want het was een erg leuke hond.
We mochten een andere voor de halve prijs erbij, maar je ruilt niet zomaar een dier in, alsof je er niks om geeft.
We hadden geen geld terug gekregen.
En we hebben er veel energie in gestoken.
Ja, hij was eigenwijs, ook met de hondentraining liep hij altijd los. Alleen het enigste wat hij kon, wat andere honden niet konden was rollen. Tong uitsteken

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:05

Laat zindelijk zijn is een Beagle kenmerk, zolang ze met 1,5 jaar maar zindelijk zijn is er niks aan de hand. Onze Mexx van bijna een jaar heeft ook nog af en toe een ongelukje en dat schijnt heel normaal te zijn voor Beagles.

Maar inderdaad het gedrag wat jij beschrijft is inderdaad neit normaal, die zal vast iets gemankeerd hebben, jammer zeg.

Nog wel weer geprobeerd met een hons of nog steeds hondloos?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:15

wij hadden ook een beagle een enorme vreetzak, begroef alles in de tuin. en was enorm lui..
Helaas was ze haar hele leven al ziek(bleek achter af nooit wat van gemerkt, behalve haar dikke lijf) iets met de nieren schijnt voor een beagle ook heel normaal te zijn, nierziektes..
Dus als je beagle meer als een liter drinkt zou ik even naar de HA gaan haha.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:50

karoliena schreef:
Laat zindelijk zijn is een Beagle kenmerk, zolang ze met 1,5 jaar maar zindelijk zijn is er niks aan de hand. Onze Mexx van bijna een jaar heeft ook nog af en toe een ongelukje en dat schijnt heel normaal te zijn voor Beagles.

Maar inderdaad het gedrag wat jij beschrijft is inderdaad neit normaal, die zal vast iets gemankeerd hebben, jammer zeg.

Nog wel weer geprobeerd met een hons of nog steeds hondloos?

Dat kan wel kloppen over zindelijkheid, maar bij die fokker konden ze gewoon poepen en plassen in hun eigen hok.
En het is wel een beetje vreemd als een hond in zijn eigen vuil gaat slapen.
Hij was idd niet helemaal goed.
Mijn ouders en ik ook, waren het even zat met honden. We waren bang om hetzelfde weer terug te zien bij een andere hond.
Nu hebben we 2 poezen Knipoog
Misschien nemen we ooit nog eens een hond.
Inderdaad erg jammer!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:01

Ja heel jammer, ik herken het van een toch goed bekende fokker die de pups ook altijd in hokken heeft en ook niet zindelijk weg gaan. Echt jammer dat er nog steeds fokkers zijn die zo werken

margot123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:08

Ik heb ook een beagle. Het is echt een schat maar soms oost indisch doof Knipoog .
Toen we 'm kregen was het echt een rotzakje (we hebben hem overgenomen van mensen die hem niet aankonden, en dus niet goed hadden opgevoed) We zijn op cursus geweest, die heeft hij jammergenoeg niet gehaald maar hoe ouder hij wordt hoe beter hij gaat luisteren. In heb begin liep hij erg vaak weg (het hele dorp ken 'm) maar dat gaat ook steeds beter, we laten hem vaak loslopen op de dijk. Soms moeten we nog wel oppassen dat we niks op de tafel laten staan, want dat pakt hij meteen.
Ik vind het speelse en slimme van beagles erg leuk. Tinus kent erg veel 'trucjes' zoals de deur openen, hoe spreekt ie, voet enz. We zijn 'm nu aan het leren kruipen, Als hij maar een brokje krijg doet hij alles. Lachen
Maar soms is het eigenwijze en het jachtinstinct niet erg handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:17

assie schreef:
[***] schreef:
Kan zijn Ja

En daar gaat het dus meestal fout. Dan krijg je van die hondjes die de deur niet meer uitkomen omdat ze zo trekken aan de lijn en omdat men er niet genoeg energie in wilde steken.

Uiteraard, je moet wel weten waar je aan begint Ja

Wij wisten dat in het begin ook niet.
We hebben haar gekocht uit een winkel (ja, weet het, niet goed, we kenden er toen niks van en toen kon je ook nog niet zoveel info vinden op internet als nu) maar eigenlijk nooit echt problemen gehad. Gekocht als pupje van ongeveer 8 weken (denk dat ons geluk wel was dat de winkel net een paar dagen open was en die pupjes er net een dag ofzo zaten, en dat we voor haar gegaan zijn in plaats van haar zusje die zielig in een hoekje zat weggedoken) en gewoon alleen maar plezier van gehad. Ook hondenschool gevolgd (van Martin Gaus uit) en ja, ze was gewoon super Haha!

Uiteraard, luisteren ging alleen als zij dat wilde.. maar dat is dus het Beagle-zijn en daar moet je mee leven, ofwel er niet aan beginnen Knipoog We hebben haar 9.5 jaar gehad .. superhond Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:19

Nou moet ik zeggen dat die van ons binnen een paar maanden zindelijk was, ja soms hier en daar een ongelukje maar verder. Daar hebben we echt geluk mee gehad.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:21

Met Beagles is het net als met Basset Hounds (heb er 2 van) men valt er op als pup. Als ze ouder worden zijn ze stronteigenwijs, luisteren niet, jatten enz. Het zijn en blijven meutehonden. Maar ze zijn enig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:23

Met die van ons hebben we ook nooit problemen gehad qua zindelijkheid:n
En dat als niet-hondenkenners zeg maar. Eerste hond enzo...
Weet wel niet meer hoelang het geduurd heeft want dat is alweer een tijd geleden, maar niet zo lang in ieder geval Knipoog
Tuurlijk, af en toe gebeurde er wel wat binnen, maar ik denk dat alle honden dat wel hebben. Ze zag het volgens mij niet zitten om ons midden in de nacht wakker te maken dat er wat moest gebeuren Clown (en nu praat ik over 1x per maand of 2 maanden ofzo, dus niet elke dag of iets Tong uitsteken)

Ze zijn als pup inderdaad superschattig, en kan me wel voorstellen dat mensen zich laten verleiden en niet weten waar ze aan beginnen Ja Is bij ons ook gebeurd, maar wij vonden het karakter enzo gelukkig wel leuk Knipoog

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:27

ik heb ook een Beagle (zie profiel)... Hij is idd koppig en soms Oostindisch doof, maar ik vind het een super karakter: hij is superslim en sociaal en vriendelijk tegen alles en iedereen (kleine kinderen, katten, uit de nest gevallen vogeltjes in de tuin => dan komt hij me halen om te tonen Nagelbijten / Gniffelen )
Dat slimme heeft alleen soms nadelen omdat hij binnen de kortste keren geleerd had hoe een deur open te doen en zo, onze dierenarts weet al dat ze haar praktijk op slot moet doen als wij binnenkomen, anders gaat hij er alvast vandoor terwijl ik nog aan't afrekenen ben Vork
Het enige "nadeel" (volgens mijn man dan) is dat hij ongelooflijk aan mij hangt... Als mijn man thuis is en ik vertrek heeft hij geen rust tot ik terug ben, en hij zit/ligt ook constant bij me in de buurt... Toen mijn man en ik mekaar pas kende was de hond ook wel jaloers, zou noooooit gegromd of gebeten hebben, maar kwam zich heel demonstratief met zijn dikke kont tussen ons inwurmen in de zetel en zo Pling

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:32

Haha, vind de beagle wel lief naar andere toe, maar toch dat eenkennig naar wie ze luisteren. Ze laten zich zeer zeker niet door jan en alleman vertellen wat te doen. Bij ons hebben we een aantal deur klinken vervangen, en ze mag ook niet in de keuken, die springt zo op de stoel.

_Karolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:36

xx_Horsiex schreef:
Haha, vind de beagle wel lief naar andere toe, maar toch dat eenkennig naar wie ze luisteren. Ze laten zich zeer zeker niet door jan en alleman vertellen wat te doen. Bij ons hebben we een aantal deur klinken vervangen, en ze mag ook niet in de keuken, die springt zo op de stoel.

jip, mijne weigert ook naar mijn man te luisteren, wil meestal zelfs niet buiten zijn plasje gaan doen of zo met mijn man, ik moet de deur open doen en hem buiten laten Koe
Een ander trucje van hem is, als hij me ergens mee wil (meestal in de zetel of zo), pakt hij een wijsvinger achter zijn achterste kiezen (bijt me dus niet en doet geen pijn maar ik kom ook niet zomaar los) en "trekt" me mee Clown

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:38

Haha die van ons loopt gewoon weg.