Bij welke DA mag je bijzijn als ze tanden van je hond schoon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Bij welke DA mag je bijzijn als ze tanden van je hond schoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 13:11

Ja bij welke DA mag je bijzijn als ze de tanden van je hond schoonmaken?

Ik heb een jackie die tandsteen verwijdert moet hebben.
Nou is het een heel angstig beestje en ik wil der gewoon graag bijzijn.
Ik weet zeker dat ze hier namelijk een enorme klap terug van gaat krijgen.
Ze is enorm eenkennig.
Om die klap zo klein mogelijk te maken wil ik erbij zijn.
Maar toen ik net mijn DA belde zeiden ze op mijn vraag meteen nee..
Uitleg was niet nodig, het mocht gewoon niet..

(omgeving Hoogeveen)

elexis

Re: Bij welke DA mag je bijzijn als ze tanden van je hond schoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:15

Hey,

Ik denk dat je in de buurt gewoon wat DA moet bellen en het moet vragen. Maar ik weet niet of het zo leuk voor je is om erbij te zijn, het word vaak nogal een bloerderig geheel, aangezien tandvlees erg gevoelig is. Misschien kan je overleggen of je er bij kan zijn als ze haar in slaap brengen en als ze bijgebracht word?

Succes ermee..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 13:16

elexis schreef:
Hey,

Ik denk dat je in de buurt gewoon wat DA moet bellen en het moet vragen. Maar ik weet niet of het zo leuk voor je is om erbij te zijn, het word vaak nogal een bloerderig geheel, aangezien tandvlees erg gevoelig is. Misschien kan je overleggen of je er bij kan zijn als ze haar in slaap brengen en als ze bijgebracht word?

Succes ermee..

Ja dat vind ik ook genoeg.
Tijdens de behandeling wil ik best in de wachtkamer zitten hoor.
Maar bij ons is het zo dat je de hond 's morgens afleverd en als hun een keer tijd hebben beginnen ze er aan en 's avonds kun je haar weer ophalen!

elexis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:20

Ah.. oh dat was waar ik stage liep zeker niet! Honden brachten we altijd in slaap als de eigenaar erbij is, dat is gewoon veel rustiger!
De reden dat de eigenaar er meestal niet bij is bij het wakker worden, is ook vrij simpel, als een hond wakker word en hij blijkt enorme pijn te hebben dan kan het zijn dat die pijn gelinkt word aan datgene wat hij het eerste ziet, meestal dus de dierenarts..dan is het niet zo erg, maar als dat de eigenaar is dan kan dat voor altijd problemen geven. Maar ik denk niet dat er na het verwijderen van tandsteen daar kans op is.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:16

Sommige honden zijn rustiger als het baasje er niet bij is, dus wat dat betreft kan ik het wel begrijpen.

Ik zou het echter niet accepteren dat ik mijn hond de hele dag 'kwijt' was bij de dierenarts. Om 9 uur brengen, half 10 opereren en als ie wakker is, rond 11/12 weer ophalen.
Niet om 8 uur brengen en pas om 6 uur mee naar huis krijgen. :

Bij mijn dierenarts mag je meekijken, sterker nog, ik heb toentertijd het tanden schoonmaken helemaal zelf gedaan Tong uitsteken
Maar goed, dat is in Limburg, daar heb je niet zoveel aan.

Als ik jou was zou ik even rondbellen en vragen of je er iig bij mag blijven tot het in slaap vallen. Of er bij je huidige DA op staan dat je de hond niet langer dan x aantal uur kwijt bent.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 14:36

Ja ik wil der gewoon bijzijn met het in slaap brengen en het wakker maken.
Klaar.
Ik blijf net zolang rond zoeken tot ik iemand gevonden heb..
En het maakt mij niet uit als ik er een uur voor in de auto moet zitten.
Als dat moet dan moet dat maar.

Mijn huidige dierenarts kan het vergeten.
ik heb 1000den euro's bij hem uitgegeven in belang uiteraard van mijn dieren.
En dan is zoiets niet eens bespreekbaar..

Lieke_wuiles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:42

Ik ben er bij mogen blijven bij mijn hond. eerst zeiden ze ook nee maar toen zei mijn moeder dat ik dierenarts wilden worden en ging ze overleggen met diegene die de tanden schoon zou gaan maken en die vond het wel goed, maar dat is denk ik wel te ver weg voor jou om ff naartoe te gaan... Scheve mond

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 14:45

Vreemd. Bij onze hond (zelfde probleem qua eenkennig/angstigheid) mochten we er bij zijn tot hij sliep, en direct bij het wakker worden gingen we naar de hond. We hebben het duidelijk aangegeven en in gesprek overlegd met de arts zelf. Geen enkel probleem.

Echter wel naar voor je. Zit er echt geen andere DA bij je in de buurt om zelf te bellen en het probleem voor te leggen?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:37

bij onze DA mag je ook niet bijblijven met operaties. Rede als de eigenaar ineens flauwvalt hebben ze daar niks aan.
toen ik daar stage liep ben ik wel bijgebleven toen ze geopereerd werd.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 15:50

miekelover schreef:
bij onze DA mag je ook niet bijblijven met operaties. Rede als de eigenaar ineens flauwvalt hebben ze daar niks aan.
toen ik daar stage liep ben ik wel bijgebleven toen ze geopereerd werd.

Nou de DA die daar werkt kent mij wel en weet wat ik allemaal meegemaakt hebt, die weet dat ik NIET flauwval..
Maar ik hoef ook niet bij de "operatie" aanwezig te zijn, alleen bij het in slaap brengen en het bijbrengen van mijn hond!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:03

je zult vast wel een Da vinden, waar het mag, ik vind het ook werkelijk belachelijk als zoiets niet bespreekbaar is, ik ben bij alles wat er met mijn dieren gebeurt, ook tijdens een OP, zo ben ik erbij geweest dat er een tand bij mijn kat getrokken werd, een buikoperatie van mijn hond, castraties enz. ik wil dat gewoon, ik sta rustig, me nergens mee bemoeiend op een afstandje, zit nergens aan, wil er alleen gewoon bij zijn, gelukkig heb ik een Da ( of DA's eigenlijk) die dat gewoon accepteren.
van mij leven niet, dat ik een dier van mij s'ochtends ergens heen breng en dat thuis ga zitten wachten op een belletje wanneer ik hem/haar weer op kan halen, no way Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:24

Onze DA doet er ook totaal niet moelijk over, heb zelfs al wat operaties bijgewoont en wat geholpen zelfs Clown .

Misschien toch gewoon tegen je DA zeggen. En erbij zijn tot je hond slaapt lijkt me zowiezo een erg logisch iets eigenlijk.