Wilde kitten, hoe tam maken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lina

Wilde kitten, hoe tam maken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 19:21

We hebben vandaag een kitten (van 8 weken) mee genomen van de boerderij. We moesten hem vangen want verder durfde hij niet bij mensen in de buurt te komen (moeder overigens wel, die is tam). Hoe kan ik hem nu het beste tam maken?

Urko

Re: Wilde kitten, hoe tam maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:22

heel veel geduld en heeel veel lekkers uit je hand laten eten. Maar vooral veel geduld. Zo'n kitten word vaak niet echt een knuffel kat.

succes ermee Lachen

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:25

niet naar buiten laten en eerst het huis laten verkennen. Veel tijd aan hem besteden maar niet gaan jagen als hij wegloopt, nodig hem uit om bij jou te komen. Veel spelen met hem met bijv een balletje of een pluimtje van een oude dressuurzweep. Wij doen dit ook heel vaak met jonge en oudere zwerfkatten, met een beetje geduld komt het helemaal goed. Wij hebben hele aanhankelijke knuffelkatten ervan gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:59

8 week is al vrij laat hoor.. Heb ervaring met wilde kittens..

Maar bedoel je bang, of echt wild (blazen, spugen, aanvallen, proberen je naar het gezicht te vliegen)?

Ik pak ze op met dikke leren handschoenen, zet ze op schoot op een handdoek en dan maar aaien, aaien en aaien. Blijven aaien. En uiteindelijk draaien ze dat wel bij, na een poos (ik heb het dan hier over echte wilde kittens, dus niet gewoon bange kittens).

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 20:04

Ik bedoel egt wild..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:07

Moet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:08

Lina schreef:
Ik bedoel egt wild..

Ok dan bovenstaande tip opvolgen. Haha!

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 20:12

speelen Knipoog
is mij al meerdere keren gelukt zo Lachen
gewoon takje weg en weer .
en dan stukje afbreken , en dan aaitje geven. verschieten ze in het begin wel van Knipoog maar gewoon oefenen Lachen

Twinkle81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 00:20

Eén van mijn katten is pas met 10 weken in aanraking met mensen gekomen. Die is tam geworden met heel veel geduld en aandacht (hij wordt in oktober een jaar). En hij is nu een grote knuffel, maar wel erg voorzichtig bij vreemden. Gelukkig heb ik 2 katten die 'het goede voorbeeld' geven (meestal dan) en dat helpt ook. Zodra het kitten doorheeft dat hij van jou eten krijgt en door jou goed verzorgt wordt, wordt hij al snel een stuk tammer. Succes!

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 18:34

bedankt voor de tips

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 10:27

Wij hebben sinds een week een kitten van een week of 6 á 8 (dierenarts heeft dat zo geschat). Wij hebben haar tam gekregen door melk te voeren via een spuitje. Na een dag of 3 rende ze niet meer weg als je in de buurt kwam.
Dit was ook een wilde kat, ze was erg verzwakt en mijn vriend kon haar meenemen.