Sieraad met as?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Sieraad met as?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:05

Vandaag heb ik afscheid moeten nemen van mijn allergrootste schat (zie topic hier ergens) en ja, nu moet er besloten worden wat er met haar gebeurd. Cremeren is zeker, een urne ook. Maar ik ben nog aan het twijfelen over een ketting.

Heb altijd het gevoel gehad dat ik dat moest doen, voor mezelf.
Maar nu het moment daar is ben ik toch serieus aan het twijfelen.
Ik vind het ook best wel een enge gedachte om een ketting te hebben met as erin van je beestje.
(en de prijs is ook niet niks, maar dat is eigenlijk bijzaak).

Weet het op dit moment dus even niet ...

Hebben jullie er ervaring mee?
Zijn er mensen die dit hebben en waarom heb je dat besloten en hoe voel je je erbij?

Edit; of ja, reacties wat je er zelf van vindt of zou doen mogen natuurlijk ook.
Heb gewoon geen flauw idee wat ik ermee moet, heb het nog nooit meegemaakt...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-07 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

salsaentango

Re: Sieraad met as?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:14

ik heb het nog niet mee gemaakt om een ketting te doen.. maar het lijkt mij wel 'leuk' als aandenken en dat hij/zij zo altijd bij je is..

ik ben van plan om dit ook met een cavia van mij te doen.. die heeft zoveel mee gemaakt en de dood in de ogen gekeken en wil hem niet zomaar laten gaan Lachen of ik wil er idd ook een mooie urn voor hebben.

maar de keuze is aan jou om te bepalen wat je wil.. dat kan ik niet voor je doen helaas. als ik je kon helpen had ik het gedaan Lachen

toch nog heel veel sterkte.!

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:59

Wij hebben ook een urne met de stoffelijke resten van onze hond.
M'n moeder wou ook absoluut een sierraad maar ik vond op die moment er niets moois bijzitten...
Bovendien is het gigantisch duur. Daarom wachten we nu nog even tot er iets is dat ons echt aanspreekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:15

Pff, het is allemaal niet makkelijk.
Hebben we gisteren zoveel moeite gedaan om na te denken wat we wilden enzo, belt pappa vandaag om alles te regelen en nu gaat niks op de manier zoals wij dat willen.

De urne kunnen ze niet graveren. En de andere urnes vinden we echt niet mooi.
Het kettingkje wat ik wilde gaat niet in titanium. Degene die wel in titanium gaan vind ik niet meteen iets hebben.

Dus ja, nu weten we helemaal niks.
Denk dat we namiddag naar daar gaan om te kijken, het ziet er waarschijnlijk anders uit dan op de website dus misschien vallen de kettingkjes toch nog mee enzo.

Wat een gedoe Nagelbijten / Gniffelen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 21:22

Ik heb ook een aantal katten laten cremeren, en een pony. Ik heb er altijd voor gekozen om voorlopig "niets" te kiezen en op je gemak rond te kijken voor iets "passends" dat geldt ook voor urnen. Ik wil iets speciaals, via internet kun je ook heel veel bestellen.

Ik neem ze dus in de simpelste urn mee naar huis en daarna kijk ik voor iets anders. Sterkte nog!

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 11:28

Ik zou het opzich wel doen, ik zou echt niet de ketting altijd maar om hebben, maar ik zou de ketting gewoon ergens in me kamer een plekje geven, zo heb je je huisdier dan toch altijd bij je.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:28

Ik heb mijn aller-aller-liefste kat vorig jaar laten cremeren.
Ik had me lang van tevoren al voorgenomen dat ik van haar een beetje as in een sieraad wilde hebben.
Bij het dierencrematorium hadden ze er wat hangen.
Toevallig zat er eentje bij die ik erg mooi vond, een heel simpel klein driehoekje van goud.
De prijs viel erg mee als ik vergelijk met wat ik op internet tegen kom.

Voor mij staat dat kettinkje symbool voor al mijn beesten die er niet meer zijn.
Ik vind het erg prettig om te dragen en bij me te hebben, geen eng idee nee.
Voelt voor mij ook als een soort eerbetoon denk ik.

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:30

je kunt toch ook een tattoo nemen met as?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:32

Moet je wel iemand zijn die van tattoo's houdt Knipoog

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:33

O ja, bij het crematorium in Rhenen kan je een metaalkleurig plaatje laten graveren die op de urn geplakt kan worden.
Drie kleuren en verschillende maten en lettertypes.
Heb het zelf ook gedaan en het staat erg netjes.

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:35

Ik heb een as-ketting om me nek hangen. Het is wel het as van mijn vader, maar ik heb er een super goed gevoel bij. Ik heb mijn sieraad op internet besteld, ze hadden heel veel keus. Ik heb zelf een vis, maar mijn moeder heeft een hart. Ik heb het idee dat ik hem altijd bij me hebt. ik draag de ketting altijd en douche ermee en alles.
veel sterkte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:38

De urne is ondertussen in orde, is een heel onderzoek geweest Clown
Maar we hebben een voorbeeld gezien waarbij het op die kleur gegraveerd was en zij zeiden dat het niet altijd mooi uitkwam maar volgens mij valt dat wel heel hard mee. Het voorbeeld was in ieder geval toch erg mooi, dus ... Lachen Zal gewoon een kwestie van smaak zijn veronderstel ik.

Ook het kettingkje is in orde, heb toch maar gewoon genomen wat ik het eerst wilde, ookal is het dan in het zilver (heb schrik dat het na een tijd zwart gaat worden maar daar heb je blijkbaar ook speciale doekjes voor enzo dus dat zal allemaal best wel meevallen Lachen ).

@ tweetty: je houdt hem dus gewoon altijd aan? Want daar twijfel ik nog aan, vooral in de douche bv.
Nuja, niet dat ik het persé altijd aan wil (denk ik) maar als het gewoon mee in de douche kan zeg maar is het misschien ook wel voordeliger in verband met het al dan niet zwart worden. Of helpt dat niks? Clown

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:42

Ik heb wel een zilveren ketting maar hij zit helemaal dicht gelijmd en hij word vastgedraaid.Ik heb hem nu zo'n maand of 4 dag en nacht om en hij zit nog muurvast en ziet er nog even mooi uit, en dat terwijl ik er iedere dag mee onder de douche gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:45

Ok, bedankt Lachen
Deze ketting is ook zilver en is ook goed vast (en kan eventueel vastgelijmd worden) maar omdat de persoon zelf ook niet zeker wist of dat goed zou gaan in de douche (zelf geen ervaring mee) weet ik het even helemaal niet meer...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:46

Zilver is ook heel erg goed schoon te houden met zilverpoets, maar net zo gemakkelijk: jif (of is dat nu cif? Hoe dan ook, dat schuur schoonmaakmiddel Knipoog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:47

Cif is schoonmaakmiddel Ja
Gaat het daar ook mee? Is dat niet te agressief of weet ik veel?

tweetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:50

als die wordt vast gelijmd, gaat het prima.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:53

Ik heb hem ook vast laten lijmen, zo kan er ook nooit vocht bij komen.
Klein druppeltje lijm in het schroefgat en dan het schroefje er in draaien.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:53

Wat ook mooi is, is de 'homeopatische' werking van Zilver. Het brengt rust, en 'herleidt' je innerlijke energie. Goud is extroverte ergie, zilver introvert.

Het helpt je ook mentaal weer in balans te komen, en zorgt voor een stukje rust en sereniteit. Het werkt ook reinigend.

Cif gaat prima, we poetsen er al jaren onze zilvere dingen mee (servetringen, bestek, koffieservies, dienbladen) en het werkt fijner dan poetsmiddel (vinden wij) gaat net zo goed schoon, en in tegenstelling tot wat iedereen denkt geeft het geen krassen. (zilverpoets is ook polijstend, en daar zit dus ook schuurmiddel in)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:20

Ok, bedankt voor de informatie iedereen Lachen
Misschien voor de zekerheid toch maar vastlijmen en dan komt het wel in orde Lachen Het heeft nu al de nacht overleefd dus dat is toch al iets. Knipoog

Moet zeggen dat ik blij ben dat ik ervoor gekozen heb, het geeft toch ergens een gevoel dat ze nog steeds bij me is ... Lachen

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:39

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn hond laten cremeren. Ik zag in dat crematorium wel allerlei kettinkjes liggen maar ik durfde op dat moment niet te zeggen dat ik dat graag wilde. na een paar dagen zijn we de urn gaan halen en toen lag er een doosje bij waar een zilver hartje in zat met wat as van mijn hond erin. Mijn moeder had mij bij die kettinkjes zien kijken en heeft 's avonds nog stiekum het crematorium gebelt om het te regelen Lovers was en ben er echt heel blij mee. heb hem nu al 1,5 jaar dag en nacht om. ook onder de douche en er is tot nog toe niets mee gebeurd. volgens de man van het crematorium is hij zowiezo waterdicht. ook al is hij alleen dichtgeschroeft. voor de zekerheid doen ze er vaak wat lijm tussen.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 13:44

ik heb het niet van een dier maar van mijn oma, sommige mensen vinden het raar. maar ik heb het gedaan omdat mijn opa zei dat ik iets mocht uitzoeken van mijn 'oma'. mijn nichtje nam haar naam in het goud als ketting, maar ik heb bij zoiets niet het gevoel dat het van mijn 'oma' is.... dus toen heb ik gezegt dat ik zo'n ketting wilde. ik heb hem altijd om en ik vind het een heel mooi aandenken. ik heb dit ook laten doen omdat de rest van het as is uitgestrooid en ik dus eigenlijk niets meer van mijn oma had, op deze manier dus wel!! Bloos