Kat eet hele muis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jip_123

Kat eet hele muis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 20:13

Ik zwaaide iemand uit, staat mijn lieve poes hard te mauwen. Die wou even laten zien wat ze in huis gehaald had; een schattig jong muisje (al wel dood gelukkig).
Ze begon er wat op te kauwen, je hoorde de botten kraken (ze deed dit allemaal fijn voor mijn neus). En het was HAP-SLIK-WEG!
Ineens had ze dus die héle muis opgegeten. *huid, staart, hoofdje, álles!*

Nou eten onze katten wel vaker een muis, maar meestal laten ze wel wat ledematen liggen..
Of spuugt ze later het vel oid uit?

Ik ben niet bang dat mijn kat ziek wordt oid hoor, maar ik heb dit nog niet vaker gezien, is dit normaal? Clown

letziforevr

Re: Kat eet hele muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:22

ja hoor!
onze stalkatten eten niet anders en geloof mij...die laten niets ervan over..want stel je voor dat het wordt opgegeten door een andere kat Haha!

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:24

Oh dat doen die van ons dus niet. Stommerds. Maar de kat van mijn opa en oma wel, fijn, want dan laten ze ook niets liggen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:26

Ben maar blij, laten ze idd ook niks liggen Haha!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:26

vrij normaal hoor Haha!

hier komen ze me ook vaak kadootjes brengen zoals mollen enzo en ik heb ze vaak genoeg een heel muisje zien eten
is toch wel 1 van de hoofdbestandsdelen van hun menu als ze buiten zijn of als ze wild zijn
ken eigenlijk geen kat die muisjes niet leuk of lekker vind

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:28

Mijn kat speelt er alleen maar mee, daarna bijt ze ze dood en laat ze ook voor dood achter .... doet er verder niets mee.
Soms laat de oudste de muisjes ook leven zodat de andere katten ermee kunnen spelen ... maar meestal is het spelen, doden en geen interesse meer.

OP

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:29

die van mij eten niks op .
Ze vangen vanalles en leggen het bij de achterdeur neer .
het schijnt dat ze dat doen als dank dat wij ze eten geven en dat hun iets voor ons meebrengen .
Hele lieve gedachte van ze maar word gek van de dode muizen en vogels die ik steeds op kan ruimen .

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:30

De "stal"kat bij ons doet dat ook altijd. Als ze er een heeft word ze ook meteen helemaal opgegeten. Lachen

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:11

onze katten eten ze ook niet op haha een van de 3 heeft 1 keer een vogel mee genomen.. mijn moeder heb weer vrij gelaten en half uur daarna kwam hij weer met 1 aan haha maar die laat ze wel leven.. wel leuk alleen zo dramatisch als ze in een klein stukje moeten vliege haha.. maar muizen eten ze bij ons niet op haha

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:12

1 van onze katten deed dat vroeger ook. Ging je de deur uit hoorde je je kat een muis oppeten. En dan dat geknak van die botjes Nagelbijten / Gniffelen
gelukkig is hij nou wat ouder en doet hij dat niet meer Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:00

Dat is inderdaad normaal. Bij ons in het asiel krijgen de katten ook wel eens (diepvries) muizen en die worden ook helemaal verslonden.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:02

Flip (ons kat) heeft dit zelfde gister ook gedaan Nagelbijten / Gniffelen Alleen valt een muis bij Flip nooit goed Dus hij lag ook snel weer uh op het kleedje Lips are sealed Verdere uitleg is niet nodig neem ik aan Nagelbijten / Gniffelen Echt fris is anders Nagelbijten / Gniffelen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:03

fury_berber schreef:
Ik zwaaide iemand uit, staat mijn lieve poes hard te mauwen. Die wou even laten zien wat ze in huis gehaald had; een schattig jong muisje (al wel dood gelukkig).
Ze begon er wat op te kauwen, je hoorde de botten kraken (ze deed dit allemaal fijn voor mijn neus). En het was HAP-SLIK-WEG!
Ineens had ze dus die héle muis opgegeten. *huid, staart, hoofdje, álles!*

Nou eten onze katten wel vaker een muis, maar meestal laten ze wel wat ledematen liggen..
Of spuugt ze later het vel oid uit?

Ik ben niet bang dat mijn kat ziek wordt oid hoor, maar ik heb dit nog niet vaker gezien, is dit normaal? Clown

Een kat is een jager, zijn verteringsstelsel is hiervoor gemaakt Knipoog

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:07

Mijn kat eet alleen de staart niet op Bloos

Jadee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:09

mijn kat maakt ze ook dood en doet er verder niks mee. Ja ze legt ze trots voor de achter deur. Dus je moet 's ochtends altijd op letten of je niet met je blote voeten in een verscheurde muis staat Clown

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:12

Dat doet die van mij een paar keer per dag, helemaal op!! Heel normaal Ja

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:14

Ook mijn kat eet alles op.
Een keer had ze ook een enorme rat helemaal opgegeten, maar die kwam er later toch wel uit (op mijn kamer, heel fijn... Ziek)

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:17

De kat van mijn zadelmaker ving de muizen, beet ze dood en gaf ze aan zijn hond, die er dan vrolijk mee ging spelen. Clown

Voor de rest denk ik wel dat het normaal is hoor. Denk dat je het kunt vergelijken met een klokhuis, wel eetbaar, maar niet zo lekker...

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 11:18

Mijn kat vreet ook het hele beest op hoor Lachen Af en toe vind ik wat ingewanden, een pootje of een staart, maar meestal is het gewoon helemaal op Nagelbijten / Gniffelen

Jip_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 22:48

Haha oke het is dus normaal Knipoog

Laatst lag er ook een haasje voor de helft in de tuin.. Nouja, voor de helft. Alleen nog achterpootjes en wat vel Nagelbijten / Gniffelen
Echte jagers die van ons, terwijl onze poes "al" 10 is (we hebben ook katten van een jaar of 20 gehad). De ene dag ligt ze hele dag lekker in huis, de andere dag jaagt ze er op los haha.