duif gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:43

hallo
ik heb zoon 2 weken geleden een duif gevonden langs de weg in een berm.
hij zat stil en ik dacht dat hij dood was, maar dat kan niet he als hij rechtop zit.
dus ik van me scooter af en naar hem toe ik pak hem voorzichtig op en kijk of hij wat mankeert.
helemaal niks alleen een heel klein miniscuul opervlakkig wondje onder zijn vleugel. dus ik hou hem vast en neem hem mee op me scooter.
We hebben zelf ook duiven gehad dus weet hoe mee om te gaan.
ik heb hem duivenvoer gegeven en wat grit en vitaminen en uiteraard water.
perfect hij eet goed en drinkt goed.
maar vliegen hoo maar.
ik heb hem vaak vast als ik op de pc zit ( nu ook hihi ) of lekker buiten in de tuin. hij kon eerst niet vliegen omdat hij helemaal verzwakt was geen spiermassa meer en geen vet.
hij heeft ook een ringetje om van 2007 ( dus nog een jonkie) heb het nummer op internet nageken en hij komt uit zwolle.

maar ik heb hem nu al 2 weken en hij wil maar niet vliegen.
er is helemaal niks gebroken of wat ook.

hebben jullie ook zoon die gehad??

MiniMouse

Re: duif gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:46

Is hij verder ook futloos>?
*Beestje is waarschijnlijk uitgeput.
Ik heb ook al een keer een paar duiven gehad.
Beste eigenaar opsporen evt. vaak overlijden de duiven.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:48

Het kan erg lang duren voordat hij weer op kracht is. Kijk het nog een weekje of 2 aan en bel anders de vogelopvang.

Misschien heb je nog wat aan dit topic?
Wij hebben nu alweer een 2e duif opgevangen. Brutaal beest is dat, hij slaat met z'n vleugel. Clown

viewtopic.php?f=73&t=806882&hilit=SPOED+duif+voer

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:48

ik heb het eens een keer meegemaakt dat er ineens een parkiet op de waslijn zat. helemaal moe en hongerig. Die hebben we toen ook maar geadopteerd en nog heel veel plezier van gehad. Helaas heeft ie niet zo heel lang meer geleefd, ongeveer een klein jaartje, maar t was toch wel leuk dat ie zo langs kwam vliegen.

Nog veel plezier met je duif!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:49

ja hij is ook uitgeput.
maar is nu al een heel stuk beter heeft al meer vlees.
maar wil maar niet vliegen.
en ik zei al eigenaar zit in zwolle en komt zoon duifje echt niet ophalen en ik ga hem ook niet brengen.
en al was dat wel zo dan word hij toch afgemaakt, omdat hij de jonge duiven vlucht al niet eens gehaald heeft.
want daar heeft hij gewoon aan meegdaan denk

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 21:56

KsVrPy schreef:
Het kan erg lang duren voordat hij weer op kracht is. Kijk het nog een weekje of 2 aan en bel anders de vogelopvang.

Misschien heb je nog wat aan dit topic?
Wij hebben nu alweer een 2e duif opgevangen. Brutaal beest is dat, hij slaat met z'n vleugel. Clown

viewtopic.php?f=73&t=806882&hilit=SPOED+duif+voer

ja grappig ik wou hem ook bij me kippen zetten maar de kippen vonden dat niet zo goed plan.
dus ja dan maar voor nood in de schuur en morgen gaat hij naar de paarden in een stal en als hij weg wil/kan vliegen gaat hij maar en anders blijft hij lekker en krijgt hij lekker te eten en te drinken van me.

ps: een duif moet je trouwens ongekookte rijstkorrels geven als je geen duivenvoer hebt, gel*l dat het uitzet in de buik en dat dat dan slecht is, want leg maar is duivenvoer in het water moet je kijken wat er allemaal uitzet

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:59

Heb je de eigenaar niet gebeld? Vaak komen ze hem/haar dan heel snel halen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:04

ik woon in hoofddorp (haarlem)
en de duif komt uit zwolle bij zwartsluis.
en ik zei al het is een jonge duif die gewoon mee heeft gedaan aan de jonge duiven vlucht en die heeft het niet gehaald.
dus ook als ik de duif terug zou brengen (wat ik niet doe, want heb geen gaatje in me hoofd) maar dan zou de eigenaar alsnog ze nek omdraaien omdat het een slechte duif is.

cobaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:05

Ik heb ook 2 postduiven gevonden 1 was uit de buurt en kwawen hem halen de ander kwam echt van 2/3u rijden vandaag en is de duitf gewoon komen halen! Die mensen geven echt wel om hun duiven en jij hebt die duif nu al 2 weken zonder contact op te nemen terwijl hij een ringetje om heeft en je dus weet wie de eigenaar is sorry maar wat is nou de moeite om de eigenaars te bellen dan weten ze in iedergeval waar de duif is en weten ze dat het beestje niet dood is! Dan hoor je vanzelf wel of ze hem willen halen of niet!

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:18

hij heeft nog een andere ring om die aangeeft dat het duiven zijn voor vluchten en niet voor de hobby.
en zoon duif die nieteens de jongeduifenvlucht haalt willen ze echt niet terug hoor. we hebben zelf ook duiven gehad (ook op vluchten) en degene die niet terug kwamen hadden pech en als die een paar weken later terug kwam dan was het sorry maar dan ging ie echt de groenbak in.
dat deed ik trouwens niet hoor en wou het ook nooit zien of in de buurt zijn, en dan kan je wel denken dan neem ik die duif wel maar op een gegeven moment zit je er met honderden (slechte duiven)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:22

Ik heb ooit een jonge duif gevonden die was ontsnapt na een aanval van een roofvogel op het verblijf. Alle vogels waren verspreid gevonden in Nederland. Blij dat die eigenaar was dat ie hem weer had.

Edit:typefout
Laatst bijgewerkt door Nikka op 15-08-07 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:28

Je weet eigenlijk nooit wat zon eigenaar met zijn duif wil.
Jij kan niet voor hem bepalen wat jij denkt dat hij gaat doen.
Je kan altijd bellen dat jij een duif heb van hem en informeren wat voor een duif het is. Mocht het waar zijn wat jij zegt kan je altijd nog afhaken. Het blijft in eigendom van hem natuurlijk.
Wel zo aardig om hem op de hoogte te brengen als hij hem af wil maken zal hij ook wel kunnen zeggen dat je hem mag houden.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 22:34

ja ik snap jullie wel dat ik moet bellen en wou het eerst ook doen.
maar omdat hij die andere ring had wat betekent voor vluchten.
willen ze hem echt niet terug

en oh ja als hij zoveel geeft om ze duiven had hij ook ringen kunnen aanvragen met zijn tel nummer erop.
die hadden wij wel.
hihi we hebben 1 keer een telefoontje gehad dat een van onze duiven tegen een raam van de gamma was aangevlogen.
me pa aan de tel; ja en, wat nu?? (dat beest was allang dood)