ouders overhalen om een hond(je)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bokkertjee

ouders overhalen om een hond(je)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 22:05

heeeej beste bokkers..
over dik een maand ben ik jarig
ik wil al heel lang graag een hond hebben
me moeder vind het allemaal wel 'goed' maar nu moet ik me vader nog zo ver krijgen..!
de reden waarom me vader het niet zou willen is:
* hij denkt dat ik een hond 'even' leuk vind en er later op uitgekeken ben..
en dat hij hem dan 3 keer per dag mag gaan uitlaten..!
maar ik wil al jaren een hond en heb er nog nooit een seconde aan getweifeld
hebben jullie nog wat tips voor me?
ik hoor het graag xxx

Karl66

Re: ouders overhalen om een hond(je)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 23:56

[WWW] > [BB]

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 00:59

Hoe oud ben je? Heb je al andere huisdieren? En hoe ga je daarmee om?

Ik heb jáááren om een hond gezeurd bij mijn ouders, dat mocht écht niet. Dus die hond is er pas gekomen toen ik op mezelf woonde.
Het zijn namelijk wel je ouders die uiteindelijk hoofdverantwoordelijke zijn; hun regels, daar zul je dus gewoon naar moeten luisteren.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:11

Ik heb ook JAAAAAAREn moeten zeuren om een hond (tevens om een pony al ging dat vreemd genoeg makkelijker dan de hond.)
Mijn vader dacht ook dat ik het even leuk zou vinden en dat hij uiteindelijk met de hond opgescheept zat.
Met de pony kon hij testen door eerst een leasepony te nemen.
Na 2 jaar lang heel trouw te zijn geweest voor mijn lease pony kreeg ik mijn eigen pony.

De hond kreeg ik op mijn 12de pas.
Nou ja kreeg.... Ik heb haar zelf gekocht en er zelf voor gespaard.
dat koste mij 350 gulden wat toen die tijd een HOOP geld was, heb er dus letterlijk jaren voor gespaard (reken maar uit elke maand 10 gulden zakgeld..)

Maar toen ik Tosca had wilde ik er na een paar jaar wel een maatje bij voor der.
alles geprobeert (heb zelfs een weekje op een van de pups van een vriendin gepast)
Had tegen mijn vader gezegt dat ze op vakantie was en dat deze pup nog als enigste over was van het nestje en dat ik er een weekje op zou passen.
ik dacht na een week heb ik m wel zover dat ik de pup mag houden..
Maar nee hoor, dikke ruzie, Die hond er uit of ik eruit zei hij.. en als hij ging betekende dus ook dat de pony ging.

Dus pup terug gebracht. (vriendin wist van te voren dat dit een overhaal plan was en ik niet zeker wist of het zou lukken)

We hadden destijds een poosje goede kennissen (vrienden van mijn ouders)
Ik reed voor hun een paar pony's.
Hun hadden destijds 4 jack russels.
toen na een paar jaar er een nestje werd geboren mocht ik van hun wel een pupje hebben.
maar tegen de tijd (lees 6 weken verder) dat ik mijn vader overgehaald had waren alle pups verkocht.
Toen was ik het zat en heb ergens anders een jack opgehaald.. het mocht toch?? hij had niet gezegd dat het persee een pup van die kennissen moest zijn.

Die jack overleed helaas toen ze 2 was, na lang vechten en veel DA bezoekjes en operatie's (had vloerbeddeking in zijn darmpjes)
Mijn vader was inmiddels zo gek van die jack dat hij de operatie's betaalde en er alles aan deed om dat beestje beter te krijgen dat hij meteen instemde om samen weer een jack te kopen! Haha!

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:19

Ik heb ook jaren gezeurd om een hond. Echt mijn hele leven al.
Toen ik een jaar of 13 was, begon ik afvallen wel heel leuk te vinden en hield ik van zo'n laag mogelijk getalletje op de weegschaal. Omdat iedereen erachter kwam dat ik ondergewicht had, moest ik wel aankomen. Maar mijn moeder wist ook dat ik dat niet zomaar zou doen. Dus ik kreeg een kat als ik een bepaald aantal kilo's woog. (Het enige dier dat ik ooit gehad had, was een hamster.)
Toen het zover was dat we de kat zouden gaan uitzoeken, haakte mijn moeder af. Ze is ooit gebeten door een kat en nog steeds bang. Na nog slechte dingen van de overbuurvrouw gehoord te hebben, zei ze tegen mij: "Eigenlijk heb ik veel liever dat we een hond nemen dan zo'n kat."
Nou, dat liet ik me geen 2x zeggen natuurlijk. Haha! Toen was het nog nodig om mijn vader over te halen, die dacht er precies hetzelfde over als jouw vader. Hij zou elke dag met de hond naar buiten moeten, ook als het regende, enz. Maar dit keer was het een voordeel dat mijn moeder dit keer écht een hond wilde! We hadden hem allemaal dingen verteld over schema's van uitlaten, dat hij niets hoefde te doen voor de hond en dat mijn moeder eindverantwoordelijk zou zijn. Als mijn moeder over een week nog een keer tegen mijn vader zou zeggen dat ze het écht wilde, mocht de hond er komen.
Dat heeft ze nooit meer gezegd. Clown We hebben meteen gekeken op dierenasiels.com naar een hond, en van alle mensen die gereageerd hadden, werden wij gekozen. De keer dat we alleen zouden kijken (mijn vader: "Reken erop dat deze hond allerlei gedragsstoornissen heeft"), escaleerde in het meenemen van mijn eerste hond. Ook mijn vader kon niks tegen zo'n schattig enthousiast kwispelend ding inbrengen. Haha!
Mevrouw is heel anders dan andere honden. Waar andere honden 2x voor gecorrigeerd moeten worden, is 10x nog niet genoeg. Maar het is een geweldig beest en alle moeite waard. Mijn ouders hebben gezegd dat ze nooit meer weggaat.
De schema's met uitlaten werken nog steeds, al hebben we zo nu en dan wat wijzigingen toegepast. En ik ben nog steeds aan de gang met onze hond. Lachen

Wat ik in jouw geval zou doen:
Laat je vader weten dat je ook écht voor die hond kan zorgen. Maak een uitlaatschema, betrek je broertje of zusje daar voor 1x in de week ook in. Kan jij ook een ochtendje uitslapen. Knipoog Probeer te zorgen dat je moeder de hond wilt uitlaten op de tijden dat je bijvoorbeeld op school zit. Daarvoor laat jij de hond dan weer in de avonden uit, zodat ze er niet teveel last van heeft.
Leen tevens een hondje van een kennis voor een weekje (liefst een hele brave), en laat hem natuurlijk elke dag uit. Kan je het beste in de vakantie doen, als de kennis bijvoorbeeld op vakantie gaat. Knipoog
Probeer ook de rest van je gezin echt over te halen voor een hond. Zeg bijvoorbeeld dat wetenschappelijk bewezen is dat honden stress verminderen. En dat huisdieren in huis zorgen voor een beter immuumsysteem. (Over dit soort dingen is op internet vast meer informatie te vinden.) En dat je door de hond nog eens buiten komt 's ochtends. Misschien is het wel een leuk maatje voor je vader als hij gaat hardlopen.
Maar bedenk vooral dat je voor een hond ook dingen over moet hebben. En dat je de tijd moet hebben voor een hond. Als sommige vrienden leuke dingen gaan doen, moet ik naar huis, want tsja, de hond moet ook beweging hebben. Gelukkig vindt mijn moeder het niet erg om zo nu en dan wat beurten te wisselen. Lachen
Hopelijk heb je hier wat aan! Sorry voor mijn lange verhaal.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 12:28

Denk er wel om dat een hond een hoop verantwoordelijkheden met zich meebrengt.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik neem aan dat het de bedoeling is je de hond de rest van zijn/haar leven bij je blijft. Dus ook als je eventueel gaat studeren. Tenzij de hond bij je ouders kan blijven.
Denk ook aan kosten zoals hondenbelasting, dierenarts (inentingen e.d.), en dat soort dingen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:23

ik heb het geluk dat mijn hond mee naar school kan. dus die zit niet heel de dag alleen thuis. mijn moeder werkt 'morgens 2 uurtjes en 'smiddags 2 uurtje. dus dat is mooi te combineren.

ik train ook met de hond, neem haar mee naar de paarden, het bos, na school. ik weet niet hoe oud je ben. maar als je heel de dag op school zit en je ouders willen de hond niet uitlaten dan zou ik niet aan een hond beginnen. vooral een puppy niet. daar moet je veel tijd mee doorbrengen

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 15:28

Een hond neem je niet zomaar. die heb je voor ongeveer 12 jaar.. zeker als je hem als pup haalt. pups kosten ontzettend veel tijd en geld. het is meer dan even 3x per dag een rondje lopen.. wij hebben er ook wel een jaar of 5 over gedacht, wij zijn er nu ontzettend blij mee maar je moet ook een heleboel dingen laten..
Dus denk er goed over na!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 18:44

bokertjee:
hoe oud ben je?
Zit je nog op school?
Werken je ouders? allebei?
Hoe wonen jullie? in dorp/stad/buiten af?
Hebben jullie al eerder honden gehad?

Ik vind een hond veel verantwoordelijkheid. Wij hebben thuis ook een hond, ik woon zelf op een boerderij. Dus Sem loopt de hele dag buiten kan al haar energie kwijt. Toch probeer ik 1 keer per week of vaker met haar naar het bos te gaan. En 1 keer per week zit ik met haar op flyball.

Ik vind persoonlijk, als je in de stad of dorp woont, dat je je hond min 3 keer per dag uit moet laten (liefst vaker), dat je naar cursus moet gaan (vooral met pup) en vooral veel bezig moet houden geestelijk als lichaamlijk.
stel nou dat je ouders allebei best veel werken, en jij naar school gaat, dat je geen hond moet nemen. Een hond neem je voor zijn/haar hele leven en niet voor de leuk en daarna weg doen. Begrijp heel goed wat voor verantwoordelijkheid je op je neemt. En zoekt aub geen hond uit op uiterlijk maar op karakter eigenschappen.

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:58

ach jeetje... iedereen heeft heeeeeeel lang moeten zeuren om een hond, niet normaal...

ik overigens ook hoor Lachen
na de dood van onze hond waar ik mee opgegroeid ben. hebben we 3 jaar zonder hond gedaan.. ik wou zo graag een hond weer hebben..
maar mijn moeder dacht dat we er geen tijd voor hebben/hadden, me beide ouders werken, en ik volg fulltime een opleiding met daarnaast een drukke bijbaan..

uiteindelijk hebben we nu 2 honden, en nogwel 2 zusjes Lachen (het eerste jaar overigens maar 1 hond hoor, toen de zusjes 1 jaar oud waren hebben we de 2e hond in huis moeten nemen)

succes!
maar denk er wel aan, dat je zelf veel moet doen, als je eenmaal de hond hebt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 13:19

ik heb nooit hoeven vragen om een hond...ik ben er altijd mee opgegroeid Haha!

maar kan mij nog wel herrinneren uit mijn jonge jeugd dat ik uiteraard altijd de sigaar was om de hond uit te laten 'smiddags 2 x
en of ik nou veel huiswerk had of afgesproken had met vriendinnen dat maakt niet uit...
terwijl hun de keuze hadden gemaakt voor de hond en niet ik Bloos
dus bedenk je goed wat een klus het is! in regen en hagel en wind zal je ook moeten,moe of niet, ziek of niet...

doordat ik opgegroeid ben met honden ben ik dan nu ook een echt hondenmens en als je echte liefde voor die dieren draagt trotseer je elke regenbui Knipoog