2 honden weg gelopen!!! Klazienaveen Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

2 honden weg gelopen!!! Klazienaveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 10:09

Hallo,

Gister ochtend zijn de 2 honden van mijn vriendin weg gelopen. Ze zijn waarschijnlijk samen.
We wonen in Klazienaveen, vlakbij Emmen. Ze zijn nu al bijna 12 uur weg dus ze zullen vast wel een dorp verder op zijn.
Het gaat om een zwarte kleine hond. Een soort poedel achtige. En een witte hond, iets groter, met bruine oortjes. Verder helemaal wit lang haar.
Ze heten Boomer (zwart) en Beertje (wit). Boomer is behoorlijk doof (12 jaar oud). Beertje heeft een eigen wil en luisterd alleen wanneer het hem uitkomt.
Ze hebben geen halsband om! Omdat het eergister zo warm was, heb ik ze afgedaan zodat ze even konden pootje baden.

Ik heb de dierenambulance al ingelicht, maar na 12 uur heeft nog niemand gebelt. Heb het hele dorp en omliggende dorp en industrie tereinnen afgezocht. Maar het is geen doen. Ze zijn echt weg gelopen.
Wij zijn ongerust! En hopen dat we op deze manier toch iemand bereiken die ze heeft zien wandelen. Bel dan alsjeblieft de dierenambulance, die hebben mijn nummer. Of stuur even een pbtje voor mn telefoonnummer.

Foto:
Afbeelding
De blonde is van mij. Die is er gelukkig wel.
Boomer heeft hier nog behoorlijk lang haar. Dat is nu niet meer zo Haha!

Perzik

Re: 2 honden weg gelopen!!! Klazienaveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:25

Onze pup die heeft zaterdag in paniek ook de benen genomen. Dierenambulance gebeld en die zouden de melding opschrijven. Geen telefoontje niks. Na 3,5 gezocht te hebben, hoorde we dat ze toch door de dierenambulance meegenomen is. We hebben toen nog een keer gebeld en zeiden indd dat ze onze pup gevonden te hebben. Paar dagen later belde ze weer om te vragen of de pup al gevonden is.
Wat ik hiermee wil zeggen is bel de dierenambulance nog een keer want de communicatie is daar niet al te goed. En misschien hebben ze je honden al gevonden.

Heel veel succes en hopelijk vind je ze snel!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:28

Ahh gosh wat een ellende!

Bedenk wááróm ze zouden zijn weggelopen, en waarheen dat dan zou zijn? Misschien de vorige eigenaar, een vriend, de moeder?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:56

Jeetje wat erg joh! hoop dat je ze snel weer bij je hebt!!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 16:36

We hebben ze terug!
Na lang wachten heeft staatsbos beheer van Weiteveen (zo`n 15 km van Klazienaveen) de dierenbescherming gebelt.
Dus ze zijn door weiland en bos gewandeld en uiteindelijk kon de oudste niet meer verder. Beertje liet hem slapen en stond zelf op de wacht. De boswachter kon er niet bijkomen. Toen wij kwamen waren ze blij ons te zien.
Ik vind het maar raar. Zo ver weg lopen!! Ze wouden echt weg, niet gewoon even zichzelf uitlaten. Dat doet mijn hond wel eens maar die komt altijd terug.
Ze liggen nu bij te komen en gaan straks onder de douche. Tekentang erbij en volledige controle.
beertje loopt mank, hij piept niet maar hij loopt niet zuiver.
Ze liepen dus bijna in Duitsland. Wie weet wouden ze op wandelvakantie Haha!
Ben blij dat ze er zijn. Dat ze snachts in een bos hebben moeten slapen, zo zielig. Maar ze deden het zelf.
Toen ze wegrenden ben ik er achter aan gerent en geroepen. Ze keken me aan maar renden gewoon door. Net alsof ze het hier niet leuk vinden. Dat zou mijn hond nooit doen, alleen als hij eten zou ruiken Clown
Een apart stel is het.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 16:42

Lachen Fijn dat ze weer terrecht zijn.
Maar weten jullie ook wáárom ze zijn weggelopen? Voor de volgende keer...

Achter een hond aan rennen is trouwens niet het slimste wat je kan doen Bloos .
Ze hadden vast zin in een vakantie (niet erg goed gepland zo te zien, maargoed) Haha! .

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 18:01

Gelukkig heb je ze weer terug Lachen.
Hopelijk heeft hij niks ernstig aan z'n poot!

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:00

o jee dat is schrikken, gelukkig zijn ze weer terug,