Kat loopt terug naar oude huis wie heeft tips ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

postbodesiem

Kat loopt terug naar oude huis wie heeft tips ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 09:44

Om een lang verhaal kort te houden schrijf ik de situatie even heel beknopt :

Ik ben verhuisd en heb mijn katten een maand binnengehouden, uiteindelijk voorzichtig aan een lijntje naar buiten, ging goed, na een week aan een lijntje de katten uitgelaten, los laten lopen. Ene kat was gewend en kwam weer thuis, andere kat volgende dag opgehaald op oude adres (3 kilometer verderop), dus allebei weer 3 weken binnen gehouden.
Na 3 weken allebei weer naar buiten, ging super, beide kwamen gewoon smiddags thuis om te eten en savonds even roepen en daar kwamen de mannetjes weer aan om heerlijk bij mij op bed (ahum ze zijn niet verwend) te kruipen en lekker met z’n allen te slapen.

Nu opeens na een maand heb ik een van beide katten weer op zijn oude woonadres op moeten halen, het ging zo goed ik weet nu niet meer wat ik moet doen !!

Ondertussen zit hij alweer 2 weken binnen en zijn broertje gaat wel naar buiten, wel een geklooi maar het is niet anders (katteluikje open/katteluikje dicht, deuren en ramen niet open laten staan enzovoort) ik heb hem gister al weer aan een lijntje naar buiten gedaan maar als hij buiten is, wil hij overal op springen en onderdoor kruipen waar ik dus niet achteraan kan en als ik hem naar binnen doe is hij helemaal van slag en mauwt de hele boel bijelkaar.

Wie geeft me de gouden tip?

Mag hij alweer los naar buiten?
Moet ik hem nog langer binnen houden?

postbodesiem

Re: Kat loopt terug naar oude huis wie heeft tips ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 09:08

Heeft niemand tips voor mij ? Verdrietig

moislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:16

Misschien als de katten bij het goede huis thuiskomen, ze belonen en iets lekkers geven. En dat lekkers geven langzaam afbouwen?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 09:21

Helaas heb ik onze kat achter moeten laten bij het oude huis door dit probleem. Nouja hij is naar de oude buren gegaan die ook een kat hadden. Hij bleef ook elke keer teruglopen naar het oude huis helaas. Na een tijdje begon de kat in huis te plassen en heeft die toenmalige eigenaar aan ons gevraagd of ze hem in mocht laten slapen (Verdomme gezonde kat van een jaar of 5 verder niks mis mee en super lief). Wij zeiden nee geef hem daar maar weer aan ons. Nu is hij plotseling "weggelopen" en ik heb nooit meer wat van hem gezien of gehoord Verdrietig .

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-07 15:14

moislief schreef:
Misschien als de katten bij het goede huis thuiskomen, ze belonen en iets lekkers geven. En dat lekkers geven langzaam afbouwen?

Vaste prik is altijd al om half 6 vlees eten (sheba kuipje), daar komen ze al jaren voor thuis, maar dat werkte ook even niet meer.

@ sappos, ik hoop echt niet dat mijn kat terug wil blijven gaan naar zijn oude huis en hem daar moeten achterlaten bij een buurman/vrouw maar als het echt niet anders kan .......pfff moet er nog niet aan denken !

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:34

Boter onder pootjes smeren!!
Dan gaan ze namelijk de pootjes helemaal schoon maken (ook beetje tussen de teentjes) en dat werkt ten eerste heel ontspannend voor ze... en ten tweede, tevens belangrijkste: ze verliezen daardoor de oude geuren van het oude huis en zullen alleen nog de geuren van het nieuwe huis opnemen...

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:08

Zelfs boter onder pootjes heeft niks geholpen ......... weer weggegaan naar oude huis............. zit nu weer opgesloten Verdrietig Verdrietig

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:13

Kun je de tuin niet afzetten zodat ze er niet uit kunnen?
In die 3 kilometer lopen kan er natuurlijk een hoop fout gaan Scheve mond auto's enzo..
Heel moeilijk hoor, wij hebben vroeger ook zo'n kat gehad. Uiteindelijk hebben we het op moeten geven. Hij bleef maar terug lopen en dat was levensgevaarlijk langs de drukke weg. Hij wou blijkbaar niet meeverhuizen en daar was niets aan te doen, tenzij je hem continu binnen wilt houden Scheve mond

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:16

postbodesiem schreef:
moislief schreef:

Vaste prik is altijd al om half 6 vlees eten (sheba kuipje), daar komen ze al jaren voor thuis, maar dat werkte ook even niet meer.

@ sappos, ik hoop echt niet dat mijn kat terug wil blijven gaan naar zijn oude huis en hem daar moeten achterlaten bij een buurman/vrouw maar als het echt niet anders kan .......pfff moet er nog niet aan denken !

Ik vond het ook echt vreselijk. Was de enige kat die we ooit gehad hebben die echt van mij was. Kwam 's avonds bij mij op bed liggen uit zichzelf en deed eigenlijk niet heel aardig tegen andere mensen naja niet zoals hij tegen mij deed. Zou wel willen weten of ie nu nog leeft Verdrietig Hij is bij ons geboren inteelt nestje en hij is de enige die het overleefde (of die iig correct was zijn broertjes waren namelijk geboren met de achterpoten verkeerd om)

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 10:21

Cayenne schreef:
In die 3 kilometer lopen kan er natuurlijk een hoop fout gaan Scheve mond auto's enzo..

ik heb zijn 9 levens al geteld en ik denk ook niet dat er nog veel over zijn maar misschien heeft hij wel steeds een engeltje op z'n schouders .....

ik heb een grote tuin met schuttingen er omheen maar daar heeft hij lak aan hij klimt gewoon over de schutting Frusty
ik heb er ook al aan gedacht om de tuin af te zetten maar dan wordt het net een grote voliere, maar misschien moet ik dat maar doen (wel duur dat gaas allemaal Nagelbijten / Gniffelen heb net even geinformeerd) want dit is ook niet leuk meer, stoute kat Duivel

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:23

Misschien aan de bovenkant gaat dat naar binnen gaat? dus zeg maar dat hij er niet overheen kan? Moeilijk uit te leggen, maar ik zie het wel vaker bij mensen die hun kat niet over de schutting willen hebben.

Afbeelding
even een foto van kattenschrikdraad.nl gepikt Haha!
Ik ben zelf ook niet voor schrikdraad maar het schijnt wel te helpen. Ik zat eerst te denken aan gaaf, maar met fijn gaas zullen ze er nog wel in kunnen klimmen denk ik.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:25

Ik heb laatst iets op internet/bokt gezien, dat waren een soort volieres voor katten inderdaad.. Weet alleen niet meer precies waar. Nagelbijten / Gniffelen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:25

Een kattenren? Die hadden wij thuis ook, maar onze katten waren dat van jongs af aan gewend.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:26

Ja het leek wel op een ren inderdaad, maar dan héél groot.