Vlooien

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saden

Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:05

Ik heb een heel groot vlooien probleem.
Wij wonen op een boerderij en een van de katten heeft besloten om een poos boven te gaan wonen. Wij komen hier bijna nooit omdat we die ruimte niet nodig hebben.
Toen we er achter kwamen dat ze daar zat hebben we haar er weggehaald en het raam waardoor ze naar binnen kwam gesloten.

Nu kwam ik laatst boven en ik werd besprongen door een heleboel vlooien.
Naar de dieren winkel geweest en daar spray op gehaald. Dit zou moeten helpen... ( Ik heb de kamer 2 keer behandeld)
Maar helaas niet dus. Ze zitten er nog steeds..

Wie weet een goed middel om die krengen weg te krijgen??

Elixir

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:09

Alles goed stofzuigen en dan nogmaals de kamer behandelen! Blijven behandelen tot ze weg zijn, maar als er veel matten of zetels staan echt goed stofzuinen. Verder misschien eens een ander product proberen?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:11

terpetine in een glassex fles en sprayen, daarna wel goed schoonmaken maar ze zijn meteen dood.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:19

Wij hebben de ongedierte bestrijder toen gebeld, die heeft het hele huis behandeld met een spray, de lucht was niet te harden, en je mocht een paar dagen niet stofzuigen, maar we zijn van de vlooien verlost. Wel bleef de lucht lang hangen als je niet goed ventileerd. we vonden het voor onze dieren een minder geschikt idee, dus die hebben we toen ergens anders ondergebracht voor een paar dagen.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:22

De kamer waar het om gaat staat niks in. Ik ben alleen bang dat die beesten naar beneden gaan komen.
De terpentine kan ik morgen wel gaan proberen. Krijg je daar geen erge vlekken van ?

@ draakje: Wat heeft het ongeveer gekost?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:25

Weet niet wat je op de vloer hebt maar wij hebben gelakt kurk en kregen er geen vlekken van, wel goed ontvetten daarna!

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 22:30

Er ligt tapijt in (het is niet erg mooi meer maar nog geen geld om er andere in te leggen)
Ik probeer het wel en we zien wel.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:40

of tapijtreiniger overheen, gaat wel heel erg stinken maar als het toch een loze ruimte is en het niet uit maakt zou ik het wel proberen, wij hebben ze zo ook weggekregen, succes!

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:57

saden schreef:
@ draakje: Wat heeft het ongeveer gekost?

Het bedrag lag tussen de 50 en 80 euro.
maar dan word ook echt het hele huis gedaan van onder tot boven.
wij hadden de uitbraak in de kamer van m'n ouders, die hebben we toen zelf met spray gedaan
maar dat hielp niet echt, en in no-time zaten ze op zolder en op mijn kamer. (overal dus eigenlijk)
misschien kun je een belletje doen om te vragen wat het ongeveer gaat kosten.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 10:54

Onze katten/honden zitten ook altijd in de schuren/hooi enz. en op de een of andere manier lopen ze daar altijd eerder vlooien op.

Wij gebruiken nu Advantage (te koop bij de dierenarts) en sindsien geen last meer van vlooien.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:00

Omdat de eitjes niet allemaal tegelijk uitkomen, zul je inderdaad meer keren moeten sprayen. Daarnaast zou ik ook zeker de andere ruimtes behandelen en vergeet je dieren niet!

De vlooienoverlast is echt erg dit jaar..

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:07

Toen wij verhuisd waren hadden wij ook het probleem, 1 aanbouw van ons zat vol met vlooien. Je kon er niet lopen of je werd besprongen. Ongedierte bestrijding gebeld, die heeft het opgelost (hoeveel dat kost weet ik niet). Als het al helemaal vol met vlooien zit krijg je het amper zelf weg. Vergeet niet je beesten nog eens te behandelen ter preventie ook al doe je dat altijd. Verder kun je met frontline spray of iets anders wat echt werkt de rest van je huis, tapijten, zetels, banken etc. alvast voor behandelen.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 13:36

De dieren zijn behandeld ( meerdere keren.
Zoals het nu lijkt zijn ze aardig weg.
Ik heb de vloer behandeld met terpentine en ik ga nu iets vaker naar boven.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 08:00

Argh ja vlooien, leuke beesten...
Wat ik mij heb laten vertellen is dat alle middeltjes die je kan krijgen in de dierenspeciaalzaak in feite niet zo goed meer werken, anders geven de dierenartsen het 'alleenrecht' om het te verkopen namelijk niet op, geldt ook voor frontline, werkt ook nauwelijks meer helaas...
Ik hoop dat je er vanaf komt, enneh... de gouden tip is hier ook nog altijd welkom hoor Lachen Ik krijg mijn hondje ook niet 100% vlo-vrij

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:57

Natasjaa schreef:
de gouden tip is hier ook nog altijd welkom hoor Lachen Ik krijg mijn hondje ook niet 100% vlo-vrij

Stronghold Haha! mijn poes was binnen 1 dag vlo vrij

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:59

Natasjaa schreef:
Ik krijg mijn hondje ook niet 100% vlo-vrij

Mijn honden en katten hebben nooit last van vlooien, ik behandel ze preventief en ze hebben er geen last van, nooit gehad ook alleen in de puppytijd toen ze uit het nest kwamen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:09

Frontline of advantage heel goed en voor preventief gebruiken en voor de ruimten indoor-X

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:09

Ik behandel ze inderdaad met Frontline EN advantage, niet tegelijk maar ik wissel het om.