Gentke leader of Halti

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Gentke leader of Halti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 15:31

Hoi hoi,

Ik ben op zoek naar meningen en ervaringen met een Gentle Leader en of Halti.
Wat zijn eigenlijk de verschillen en welke zou beter zijn...

Ik laat mijn Duitse Dog nu met een semi-slib ketting uit...ziet eruit als een slibketting maar heeft zegmaar zo'n driehoek ertussen waardoor dus niet echt het slibketting effect heeft...

Op zicht gaat dat eigenlijk prima en gaat het allemaal goed.
Maaaaaaar ik ben nu al een stuk lichter als mijn 65 kilo wegende puber, en er zijn plekken waar hij wel eens mee naartoe moet die hij zo spannend vind (manege, cursus terrein) dat ik hem door zijn enthoussiastme niet altijd kan houden... en daarom ben ik me nu aan het verdiepen in eventuele oplossingen...

Vandaar mijn vraag en wie o wie kan me wat ervaringen vertellen?? (graag vermelden op watvoor hond het bij jullie toepassing heeft)

Alvast bedankt voor de tips!

Groetjes,
Sabrina

P.S. Liever geen reacties waarin de tip "ga met hem op cursus" want dat doe ik al... ben puur op zoek naar ervaring van andere gebruikers...

Myra87

Re: Gentke leader of Halti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:27

Ik zelf heb een halti bij mijn berner reu, alleen maar omdat hij nooit geleerd heeft naast te lopen en hij altijd maar voorop loopt en altijd druk op de lijn
Hij heeft een jaar bij andere mensen gewoont, van pup tot hond van 14 maanden en hij liep daar altijd aan de flexi dus elke keer als hij trok kreeg ie lijn, dit krijg ik er niet meer uit
Ik vind m ideaal, ik houd gewoon mijn hand op dezelfde plaats, en er nooit aan sjorren uiteraard
Kan m alleen maar aanraden...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 16:28

Heb hem nooit gebruikt omdat ik hem niet nodig had maar heb er alleen maar goede resultaten mee gezien.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:37

bij ons op de hondenschool worden ze enkel gebruikt (de halti dan) voor mensen die geen fysiek overwicht meer hebben over hun hond (opvallend dat mensen die doorstromen uit de pupklas die hulmiddelen bijna nooit nodig hebben). Het moet goed aangeleerd worden zodat de hond eerst aan het gevoel went van zo'n ding rond z'n kop. Dan ga je hem leren om er gewoon mee te wandelen, dan naar steeds prikkelrijkere omgevingen. Het moet echter een tijdelijk hulpmiddel blijven. Oefen eerst specifiek op aandacht op verschillende plaatsen, zodat de gl/halti overbodig wordt. (je kan een lijn nemen met 2 sluitingen, aan elk uiteinde 1. De éne klik je aan de gl.halti en de andere aan de halsband. Dan kan je meer lijn vieren van de halti bv. een meer lijn op de halsband om af te bouwen). Nooit rukken/trekken aan de lijn = kans op ernstige halswervelletsels.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:25

Ik heb een gentle leader. Dit bevalt mij prima. Heb eerst een halti gehad, maar die kreeg mijn hond af.
Ik raad je aan om niet zomaar een gentle leader te kopen. Ik zou het eerst bij een honden school proberen. En als hij dan nog steeds trekt, via je honden school met overleg een gentle leader aan schaffen.
Ik vind dat je moet leren ermee op te gaan en er mee te leren werken.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:08

Ik heb een halti en dat werkt prima bij mijn 40 kilo wegende puberale duitse herder. Hij heeft er alleen een hekel aan want hij probeert hem steeds af te krijgen. Ik gebruik hem dus enkel alleen wanneer het heel moeilijk is bijv naar de markt of op een wedstrijd