Mist hij nog iets in het voer? (4 weken oude kitten).

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Mist hij nog iets in het voer? (4 weken oude kitten).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 12:13

De buurman van onze wei had een poes lopen, poes werd drachtig (kwamen ze achter toen ze geholpen zou worden, dus net te laat ermee geweest).
6 hele mooie kittens op de wereld gezet, alleen werd mama poes ziek en heeft ze ze na 3 weken laten zitten.

Ik heb er een meegekregen naar huis, diertje doet het heel erg goed, speelt en slaapt veel enz.

Hij krijgt aan eten:

S'morgens vlees en melk (eigen merk vlees en merk vlees afgewisselt)
S'middags Harde brokjes (zachter gemaakt in melk) met water
S'avonds vlees en melk.

En verder staat er altijd water voor hem en hij geeft over het algemeen zelf aan wanneer hij eten wilt (komt bij je zitten en gaat miauwen) zo niet zet ik het gewoon neer en kan hij zelf eten als hij honger krijgt.

Mist hij nog iets in het voer?

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Re: Mist hij nog iets in het voer? (4 weken oude kitten).

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:25

Een kitten van 4 weken oud moet volgens mij meer maaltijden per dag, zeker 4 of 5. Ik geef meestal ook pap gemaakt van kittenmelk.
Gewone melk is niet helemaal een goede vervanger van de moedermelk, maar als jouw kitten het er wel goed op doet.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:27

Mijn dierenarts vertelde mij dat de kittens onbeperkt voedsel tot hun beschikking moeten hebben. Zij kregen speciale kleine kittenbrokjes van een goed merk. Maar ja, zij kregen daarnaast dus (gelukkig) wel moedermelk. Succes ermee!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:30

Jennyxx schreef:
Mijn dierenarts vertelde mij dat de kittens onbeperkt voedsel tot hun beschikking moeten hebben. Zij kregen speciale kleine kittenbrokjes van een goed merk. Maar ja, zij kregen daarnaast dus (gelukkig) wel moedermelk. Succes ermee!

Hij heeft buiten die 3 maaltijden ook nog een bakje van die zachte katten brokjes die er de hele dag staat, alleen dat is nogal gezeur omdat de hond alles opvreet waar ik niet bij ben, dus dat gaat vrij moeilijk.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:31

sheela schreef:
Een kitten van 4 weken oud moet volgens mij meer maaltijden per dag, zeker 4 of 5. Ik geef meestal ook pap gemaakt van kittenmelk.
Gewone melk is niet helemaal een goede vervanger van de moedermelk, maar als jouw kitten het er wel goed op doet.

Nee we geven wiskas melk, dat papje is een goed idee, doe je dat met brinta of iets van vlees of dergelijke?

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:33

Mijn hond at ook de kittenborkje op Nagelbijten / Gniffelen Ik heb dat opgelost door in de hoek van de kamer, tussen de bank en boekenkast, een doos te zetten met een kleine opening aan de voorkant en een kleine opening aan de achterkant. Waar mijn hond dus niet door past, maar de kittens wel. En achter die doos (verzwaard met wat boeken) stond dus het bakje met kittenbrokjes. Misschien ideetje? Of is je hond bijna net zo klein als een poes? Mijn oppashondje namelijk wel, maar 'mijn' kittens zijn nu grootgenoeg om op een verhoging te kunnen springen, waar de honden niet bij kunnen.
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 14-08-07 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 21:34

Inderdaad pap gemaakt van brinta en dan soms een beetje blikvlees erdoor voor de smaak. Maar ze eten het ook wel zonder het vlees.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:38

Jennyxx schreef:
Dat had ik ook Nagelbijten / Gniffelen Ik heb dat opgelost door in de hoek van de kamer, tussen de bank en boekenkast, een doos te zetten met een kleine opening aan de voorkant en een kleine opening aan de achterkant. Waar mijn hond dus niet door past, maar de kittens wel. En achter die doos (verzwaard met wat boeken) stond dus het bakje met kittenbrokjes. Misschien ideetje? Of is je hond bijna net zo klein als een poes? Mijn oppashondje namelijk wel, maar 'mijn' kittens zijn nu grootgenoeg om op een verhoging te kunnen springen, waar de honden niet bij kunnen.

probleem is, de hond is rond de 20 centimeter hoog, die kruipt ook zo achter de doos waar het eerst stond (had ze 2 dagen niet door dat het daar stond), maar helaas nu dus wel.

Ik heb ook al geprobeerd de hond vol te voeren, maar dat werkt ook niet aangezien ze een veel te snelle spijsvertering heeft (ze wordt ook absoluut niet dik en we voeren haar al veel meer dan wat een hond van die hoogte zou moeten krijgen).

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 21:39

sheela schreef:
Inderdaad pap gemaakt van brinta en dan soms een beetje blikvlees erdoor voor de smaak. Maar ze eten het ook wel zonder het vlees.

Bedankt voor de tip, die ga ik straks nog uitproberen, kijken of hij het eet.