Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyxx schreef:Mijn dierenarts vertelde mij dat de kittens onbeperkt voedsel tot hun beschikking moeten hebben. Zij kregen speciale kleine kittenbrokjes van een goed merk. Maar ja, zij kregen daarnaast dus (gelukkig) wel moedermelk. Succes ermee!
sheela schreef:Een kitten van 4 weken oud moet volgens mij meer maaltijden per dag, zeker 4 of 5. Ik geef meestal ook pap gemaakt van kittenmelk.
Gewone melk is niet helemaal een goede vervanger van de moedermelk, maar als jouw kitten het er wel goed op doet.
Jennyxx schreef:Dat had ik ookIk heb dat opgelost door in de hoek van de kamer, tussen de bank en boekenkast, een doos te zetten met een kleine opening aan de voorkant en een kleine opening aan de achterkant. Waar mijn hond dus niet door past, maar de kittens wel. En achter die doos (verzwaard met wat boeken) stond dus het bakje met kittenbrokjes. Misschien ideetje? Of is je hond bijna net zo klein als een poes? Mijn oppashondje namelijk wel, maar 'mijn' kittens zijn nu grootgenoeg om op een verhoging te kunnen springen, waar de honden niet bij kunnen.
sheela schreef:Inderdaad pap gemaakt van brinta en dan soms een beetje blikvlees erdoor voor de smaak. Maar ze eten het ook wel zonder het vlees.