gerbil jongen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mila87

gerbil jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:33

Hai!!

We hebben gerbil jongen!! 3 stuks. We kwamen er echt toevallig achter.
Ik vond dat mijn vrouwtje (tommy) al zo veel piepte de laatste tijd, dus wou ik even kijken. Mijn vriendin zei voor de gein: misschien hebben ze wel jongen. En het is ook nog zo.
Het komt echt volkomen onverwacht. We hebben bewust een mannetje en vrouwtje samen gezet maar dat is al zo lang nu. En nu ineens hebben we jongen. Super! ik wil het denk ik wel bij 1 nest houden, want gerbils raak je moeilijk kwijt. Maar ze zijn nu al super schattig. Ookal hebben ze geen haar, oogjes dicht, en zijn ze doof Vork
Heb papa even bij de mama weg gehaald want hij wou er zo weer boven op. wou haar even rust gunnen maar ze bleef maar kijken waar Djerey was, dus heb hem er maar weer bij gezet. Echt een stelletje.
Ik heb geen foto van de baby`s maar wel van de trotse ouders Vork
Papa Djerey (zwart) en Mama Tommy (grijs/ wit):

Afbeelding

Nog een kleine Tommy. Heb geen recente foto`s eigenlijk Cool
Afbeelding

Ik heb al een tijdje gerbils maar nog geen nestjes gehad. Dus is hier iemand met ervaring? Laat even horen hoe je het doet? Bedankt!!
En als er toevallig iemand is die denkt: goh wat zijn gerbils coowl Haha! we hebben er 3 in de aanbieding. (over een tijdje dan)
Stuur maar even een pbtje dan Knipoog

8nnemiek

Re: gerbil jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:43

Wat een leuke kleurtjes hebben mama en papa.
Beginnen de jongen ook al wat kleur en haar te krijgen?

Wij hebben ook eens een nestje gehad, eigenlijk twee mannetjes gekocht, maar toen bleek eentje een vrouwtje te zijn Clown
Wij hadden toen 5 jongen.
Wij hebben niets speciaals gedaan. Alleen toen ze wat ouder werden hebben we uitgezocht welke mannetjes en welke vrouwtjes waren, en toen de mannetjes een merkje gegeven (likje nagellak op t staartje) zodat je die apart van de vrouwtjes kan zetten. We hebben toen ook het volwassen mannetje met de andere mannetjes en een jong vrouwtje weggegeven, en het volwassen vrouwtje met twee jonge vrouwtjes gehouden.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 21:48

Dankje Haha!
Ik ben uber gek op djerey. Zo mooi helemaal zwart. Het is een super mooie gerbil. Tommy is ook echt schattig.
Ik weet nog niet wat we doen. Ik ben dol op beide, dus we zien wel hoe het loopt.
Ik las wel dat je beter 2 mannetjes dan 2 vrouwtjes bij elkaar kunt zetten. Heb jij er last van of gaat het prima?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:57

Die van mij zijn jammer genoeg allemaal al overleden, alledrie ongeveer 3 jaar geworden. Met drie jaar zijn ze echt oud, toen kreeg ze overal grijze haartjes en de vacht werd wat doffer en ze werd wat langzamer.
Bij ons is het lang goedgegaan met de drie vrouwtjes, maar toen ze ongeveer 2 jaar waren begon een van de jongen een beetje aggressief te worden naar de andere jonge. Toen heb ik die stouterd apart gezet, met een gaasje ertussen, en toen ging het weer prima. Die andere twee vrouwtjes hebben hun hele leven braaf samen in een holletje gewoond.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 13:19

Gerbillen! Die hebben mijn nichtjes ook, zijn leuke beestjes!