help! wat moet ik met deze poes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

help! wat moet ik met deze poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:00

ik zal even het verhaal uitleggen zodat het misschien wat makkelijk te begrijpen is...
wij hebben dus een kat, die de hele dag in en uit huis loopt dmv een kattenluikje.. dit luikje komt uit in de rommelbijkeuken...
al enige tijd merkten wij dat er als wij niet thuis waren katten binnen kwamen.. haren op de bank die een andere kleur hebben dan onze rode geholpen kater en vazen en planten die in de vensterbank stonden lagen in scherven op de grond als we thuis kwamen of beneden kwamen... bovendien hebben we meerdere ratten in de huiskamer (in een kooi hoor!!) en die zijn smorgens soms helemaal van slag...
inmiddels hebben we al 5 verschillende katten betrapt op het binnen rondlopen in ons huis dmv het katteluikje..
zo ook een lapjes poes die erg schuw is.. zonet zag ik deze poes weer in de bijkeuken, verscholen achter de koelkast en de wasmachine, maar wat me opviel was haar buik..
ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat zwanger is en dat het niet lang meer duurt voordat ze kittens krijgt...
wat moet ik nu met deze poes? ik krijg har de bijkeuken niet uit, elke keer als ik de tussendeur open doe, rent ze in paniek door het huis en klapt tegen de ramen aan...
echt heel zielig, maar ik wil deze poes eigenlijk naar het asiel brengen, ze is erg mager, maar heeft wel een "zwangerschapsbuik".. ze weet dat ze er bij ons in kan, en dat ze op tuiskussens etc kan liggen in de bijkeuken.. ik wil niet het risico lopen dat ze straks onze bijkeuken kiest als bevallingslocatie zeg maar....
ik krijg haar écht niet te pakken en ze breekt de boel af....
wie of wie heeft er een suggestie?

marleen_usar

Re: help! wat moet ik met deze poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:03

Heb je verder geen schuur of een plekje op zolder. Als je een zolder hebt,haar buiten zetten is ook zielig.Zijn er geen instanties die zo,n poes opvangen,dus geen asiel of zo maar iets anders?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:05

Misschien kan je de dierenbescherming bellen om advies te vragen en wie weet kunnen die haar wel komen vangen. Ik wilde eerst zeggen: Wat te eten neer zetten om te vangen, maar dat eet julie eigen kat natuurlijk op Clown.
Wat verder een idee is om andere katten niet meer binnen te krijgen is jullie kat 's avonds binnen roepen en dan het luikje dicht doen. Maar dat is ook weer zo drastisch voor jullie eigen kat. Verdedigt die trouwens jullie terein niet? Of is het elke keer als hij op pad is?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:05

wij hebben helaas geen zolder... ik heb het kattenluikje nu even op slot gedraaid, ik wil haar zo niet de straat op laten gaan al zou ze zich misschien prima redden... ik zou me dan wel schuldig voelen...
het asiel is niet bereikbaar, heb ik al geprobeerd, het is zondagavond, dan is er niemand...
en ik heb ook echt geen mogelijkheid om deze poes te vangen, ze vreet je levend op!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:06

sweetheart: deze poes boeit hem niet zoveel, hij stond met open bek te kijken toen ze door het huis vloog....

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:08

Heb je geen reismandje of een grote doos waar je voer in kunt zetten en haar kunt lokken en als ze erin zit mandje/doos dichtdoen. Evt met een lange stok (bezem oid).

Is er geen dierenambulance in de buurt die je kunt bellen?

Verder zou ik voor het probleem met vreemde katten die binnenkomen een luikje aanschaffen die werkt op een magneetje (die zijn van staywell geloof ik). Die hebben wij hier ook voor onze kat, aangezien ik echt geen zin heb in katten van anderen in mijn huis.
Laatst bijgewerkt door Freggel op 12-08-07 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:08

Allereerst: koop een magnetisch kattenluik dan ben je van al je problemen af Knipoog
Je kat krijgt dan een bandje om en alleen jouw kat kan dan jullie luikje in en uit komen dus dan heb je geen ongenodigde bezoekers meer Haha!
Verder zou ik gewoon de dierenbescherming bellen en het geval voorleggen, wie weet ik er bij hen wel een melding van een vermiste poes of kunnen zij je in elk geval vertellen wat je het beste kunt doen.
Ik zou de poes in elk geval niet in huis houden, zit jij met de problemen van een andermans kat.
Houd haar dan vanacht maar binnen en bel ze dan morgen op.
En een set tuinhandschoenen, dikke kleding en een cap met veiligheidsbril nog erbij en vangen maar met twee man toch? Vork
Succes ermee!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:08

asiel is dicht nemen niet op, dierenambulance is ook niet bereikbaar want dit is niet spoedeisend...

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:10

Dan dierenbescherming of de amivedi bellen. Amivedi heeft ook nog wel eens goede tips en misschien hebben zij wel een melding van vermissing.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:10

anniee schreef:
En een set tuinhandschoenen, dikke kleding en een cap met veiligheidsbril nog erbij en vangen maar met twee man toch? Vork
Succes ermee!

ik ben alleen thuis Ziek
zon reismandje heb ik, maar madam heeft wel echt in de gaten dat ze daar niet in gaat!!!
morgen ga ik kijken voor een luikje met magneet, ik ben dit nu zo beu!!

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:12

Ik zou in ieder geval toch het reismandje klaarzetten met voer, en niet meteen dichtdoen. Maar desnoods morgenochtend proberen, best kans dat ze vannacht wel gaat proberen te eten. Moet je wel zorgen dat alleen daar eten staat uiteraard.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:15

ik hoop maar dat ze de boel niet sloopt...

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:19

Liezel1 schreef:
sweetheart: deze poes boeit hem niet zoveel, hij stond met open bek te kijken toen ze door het huis vloog....

*grinnik* Hahahahaha!

Magnetisch katteluikje: Goed idee, maar persoonlijk heb ik het niet zo op bandjes rond hun nek. Aangezien katten nogal graag klimmen en kruipen e.d. kunnen ze makkelijk vast blijven zitten. Misschien heeft iemand daar een tip voor? Zorg iig dat het bandje goed aansluit op de nek van je kat (niet te strak uiteraard Knipoog)

Wil de dierenambulance ook geen tips geven?

Verder misschen wel wat eten neerzetten dat ze je langzaam probeert te vertrouwen. Of valt ze je echt aan zonder reden?

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:20

Zet er een bordje met wat voer neer en bel morgen de dierenbescherming, veel meer zou je op dit moment niet kunnen doen denk ik.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:22

Asiel bellen, dit voorleggen. Hun hebben vangkooien, daar doe je vlees in en als die kat dat te wil eten, zit die gevangen in de kooi. Als je die dan de volgende ochtend hebt mee nemen naar het asiel, en daar kunnen ze wel zien of die nog moet bevallen, of al bevallen is.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:23

de dierenambulance komt hierheen om haar te vangen en dan kijken we verder...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:24

Zet inderdaad wat voer neer, en laat haar deze nacht bij jullie overnachten. Dan bel je morgen de dierenambulance oid, kijken wat die er over zeggen. Lachen

Ooh, ze komen wel al. Lachen
Laat je het ons wel even weten? Haha! Hoop dat het niet teveel stress voor haar is, want dat is toch niet goed voor een zwangere poes? (weetniet hoelang ze zwanger is.. Scheve mond )
Laatst bijgewerkt door Joscaa op 12-08-07 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:25

zeker!
voor mijn eigen gemoedsrust durf ik haar niet terug de straat op te jagen, ze komt hier namelijk al tijden eten...

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:32

Dan voelt ze zich daar waarschijnlijk veilig om haar jonkies te krijgen?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:35

Fijn dat de dierenambulance komt, hopelijk kunnen zij haar wel vangen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:37

ik had zelf ook de dierenambulance gebeld .. die brengen haar naar het asiel waar goed voor haar gezorgt word .. waardoor de kittens snel een huisje heben .. en ze het goed heb .. Knipoog

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 19:52

Joscaa schreef:
Dan voelt ze zich daar waarschijnlijk veilig om haar jonkies te krijgen?

maar dat is dus niet helemaal de bedoeling!! Bloos

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:58

sweetheart schreef:
Liezel1 schreef:

*grinnik* Hahahahaha!

Magnetisch katteluikje: Goed idee, maar persoonlijk heb ik het niet zo op bandjes rond hun nek. Aangezien katten nogal graag klimmen en kruipen e.d. kunnen ze makkelijk vast blijven zitten. Misschien heeft iemand daar een tip voor? Zorg iig dat het bandje goed aansluit op de nek van je kat (niet te strak uiteraard Knipoog)
Wil de dierenambulance ook geen tips geven?

Verder misschen wel wat eten neerzetten dat ze je langzaam probeert te vertrouwen. Of valt ze je echt aan zonder reden?

Zorg ervoor dat als je je kat een bandje omdoet, dat het een bandje is met een stukje elastiek ertussen in. Dit elastiek zorgt ervoor dat het bandje kan afschuiven wanneer de kat ergens aan komt te hangen. Ook zou het elastiek kunnen breken wanneer de kat zich ophangt. Met een 'gewoon' bandje gebeurt dit niet snel, en stikken ze vaak doordat ze zich ophangen. Ikzelf ben iik niet zo een bandjes mens, maar ik zou het dus zelf opdeze manier oplossen.

Ik hoop dat ze de kat voor je kunnen verwijderen, en de poes op een fijne manier kan bevallenin een fijne omgeving.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:02

Wat sneu allemaal, hopelijk lukt het de dierenambulance om dit op te lossen. Vraag je nog wel even wat ze met haar en haar kittens gaan doen? Ik heb gehoord dat ze kittens soms direct laten inslapen nl...

Móchten ze dat willen doen, dan wil ik me bij deze aanbieden haar en haar jongen op te vangen. Ook zou ze hier eventueel mogen bevallen mocht dit nodig zijn. Ik woon trouwens in Buitenpost in Friesland, dus nu maar hopen dat dit inderdaad plaats vind in Leeuwarden en niet in Den Bosch... Knipoog

Ik vind het nl. verschrikkelijk als ze kittens bij voorbaat laten inslapen... die dieren vragen er ook niet om... ik begrijp ook niet waarom er nog steeds mensen zijn die hun katten niet laten helpen. Maar misschien is dit zo'n verwilderde poes?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:48

ja, dit speelt zich in leeuwarden af.. Knipoog
ik denk idd dat het een verwilderde poes is, want zodra ze je ziet zet ze het al op een lopen...

de dierenambu is geweest, maar omdat ze zich in het rommelhok heeft verstopt konden we haar niet te pakken krijgen, ze heeft zich waarschijnlijk achter een kast verstopt...
daarom komen ze morgen terug en moet ze vannacht dus maar even hier zitten...