Hier leven ze nu al sinds mei ongeveer en ze vermaken zich prima. Ik voer ze elke dag een beetje brood, maar ben aan het afbouwen, ze moeten zelf gaan leven!
Nu vermaakt 1 van de heren, Gesus genaamd, zich een beetje té goed heb ik zo'n idee want er lopen ineens allemaal witte kuikens rond.

En dat bij een gewone (!) vijvereend.
Meet the familie Eend!

Dit is Gesus, een fleseend. (gesoes spreek je uit) . De foto daarnaast is mama-eend, een gewone eend. (sorry geen naam

Ik zie je denken ach dit zijn gewone eenden, maar nee dat zijn ze niet. Hier even een foto om het verschil te laten zien
tussen gewone eend en fleseend!

Diegene met een hartje zijn een Indische loopeend, aka Fleseend!
De witte is Gesus, de zwarte Jelle en de 'normale bruine' Mena!

Goed, verder met het verhaal. Een week of 2 geleden kwam ik bij de vijver en ontdekte ik 6(!) kleine, maar toch grote mini-eendjes. Kuikens dus.
Ik heb toen dus geen foto's gemaakt toen, dacht dat ze niet speciaal waren, totdat ik ontdekte dat ze wel héél
hard kunnen lopen (loopeend?) en ook nog eens spierwit werden! nou, toen was er geen twijfel meer mogelijk toen ik ook
nog ontdekte dat ze (net als hun papa) behoorlijk agressief zijn naar andere eenden!
Zo zijn die "kleine" eendjes nu al de baas over normale eenden. Dat hebben ze van hun papa

Dit is het eerste wat ik op de foto gezet heb, dit was 2 augustus !

Maar ze eten, eten en eten en groeien dus nogal goed!
Dit is 1 "mini kopie" van zijn/haar (

Deze foto is van 11 augustus!

Er zijn nu nog 5, waarvan 1 bonte, net als zijn/haar mama, 2 soort van 'wildkleur' standaard en 2 witte!
En ik vind het helemaal geweldig om de kudde elke dag weer te gaan voeren!

Hierboven een familieportret, maar papa had even géén zin er bij te komen staan

Is het geen geweldige familie?

En dan een foto om het af te sluiten, de beide "broers" (geen idee of ze het zijn

Kijk eens naar dat voetenwerk!

Bedankt voor het kijken!

Zou leuk zijn als je een berichtje achterlaat