vanacht weer het bewijs, luister naar je gevoel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

vanacht weer het bewijs, luister naar je gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 12:23

Ik had vanacht afgeproken met wat vrienden om ergens te gaan relaxen. Het was onwijs gezellig en we zaten lekker naar de vallende sterre te kijken en te kletsen. Opeens kreeg ik een drang dat ik naar huis moest , dit heb ik ook gedaan. Altijd als ik thuis kom ga ik met de hondjes nog een blokje om normaal gesproken staan ze alle 3 al klaar bij de kamer deur. Alleen de oudste ( 5 jaar ) bleef op haar zij liggen en reageerde totaal niet toen ik haar riep. Op dat moment sloeg bij mij de paniek toe. Ben naast haar gaan zitten en pakte haar hoofdje beet , dr oogjes hingen heel suf. Telkens als ze ze iets meer open deed zakte ze weer in elkaar. Ik bleef haar maar wakker proberen te kloppen , niks holp ze bleef in 1 zakken. In totale paniek ben ik naar de kamer van me ouders gerent dat ze hun bed uit moesten komen. Met 2 tellen stonden me ouders in de kamer en deed ze haar hoofdje iets meer omhoog, me vader is even met haar bezig geweest! Gelukkig begon ze weer te lopen. IK wil niet weten of het fout was gegaan als ik niet naar huis was gegaan Bloos

jeetje , dit is weer het bewijs luister altijd naar je gevoel!

ik moest het gewoon even kwijt, was onwijs geschrokken Bloos

Atani

Re: vanacht weer het bewijs, luister naar je gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:25

Wow, wie weet dat als je 1 minuut later was geweest... Brrr!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:28

Oeh das goed afgelopen dan..

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 12:56

bijzonder is dat, dat je zo'n sterk gevoel kan hebben. hoe is het nu met de hond? weet je ook hoe het komt?
ik probeer ook altijd mijn gevoel te volgen maar dat is niet zo makkelijk vind ik

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 13:10

tjaa ik weet ook niet hoe ik zo een sterk gevoel kan hebben! Had het ook altijd met me vorige paardje ik voelde haarfijn aan wanneer ik (als het om een reden nodig was ) naar stal moest. Zo had me vorige pony een keertje koliek ik zou het iemand om half 4 naar stal toe gaan maar ik besloot door me gevoel om gelijk uit school te gaan. Toen ik er bijna was ging me mobiel dat desteny koliek had.

met lady (zo heet ze ) gaat het nu wel weer oke. Ze ligt weer lekker te slapen en zo af en toe om pols hoogte te houden roep ik haar en reageerd ze gewoon. Hoe het kwam geen idee, maar ik besloot het 1 nachtje (het was al over 4e ) aan te kijken en anders zou ik vandaag naar de da zijn gegaan. Nu lijkt alles weer oke maar ik denk dat ik vanacht toch nog een paar keertjes bij haar ga kijken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:12

klink als epilepsie, meestal geeft de Da het advies om te kijken of er nog 1 volgt en dan zal hij aan de pil kunnen.
Heeft hij ook zijn ontlasting laten lopen?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 13:16

nee geen ontasting laten lopen , maar bij epilepsie beginnen te toch ook een beetje te trillen ? Dat deed ze niet

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:23

maar dat kan ze daarvoor wel hebben gedaan. na een aanval zijn ze vaak heel erg suf of juist in paniek( blijven volgen en het liefst op schoot kruipen)

Eerst maar eens een Da laten kijken idd, die heeft er voor doorgeleerd!
Sterkte

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:48

Zou ook even info inwinnen bij DA maar wat bijzonder dat je zo'n sterke band hebt met je dieren

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:49

Inderdaad. Je gevoel is altijd (ofnouja, meestal) het goede. Goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en niet bij je vrienden bent blijven hangen. Inderdaad wel even naar de DA gaan, wat het nou is geweest en om uit te vissen of het niet nog een keer kan gebeuren. Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 13:58

[LZP] > [BB]

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 14:02

we moeten eerdaags naar de da voor onze andere maltezer leeuwtje omdat die hoog drachtig is! Dan zulen we het gelijk vragen maar ik denk dat ik hem morgen toch even bel of naar binnen wip voor of na me werk ( hij zit er schijn tegenover) De schrik zit er in elk geval nog goed in.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 14:18

ik kan het niet laten rusten en ben even opzoek gegaan op het internet! hier kwam ik op uit wat gelijk stond aan haar gedrag want daarna liep ze ook alsof ze dronken was.

De meeste aanvallen zijn in drie fasen in te delen.

De prodrome is de beginfase voor de werkelijke aanval. Hierin treedt een bewustzijnsverandering op. De hond is onrustig en vertoont soms afwijkend gedrag. Het dier kan aanhankelijker worden, of zich juist terugtrekken. Soms is er een vreemde blik in de ogen te zien. De prodrome kan enkele minuten tot enkele dagen aanhouden. Enkele seconden tot enkele minuten voor de feitelijke ictus (zie hieronder) vindt de aura plaats, een kortdurend vreemd gedrag, of raar kijken van de hond.

De ictus is de werkelijke aanval, waarin dus de tonic en de clonic fase optreden. De hond valt om, verstijfd gedurende een korte periode (± 30 seconden), gevolgd door ontspanning, waarbij krampen en heftige beweging met de poten optreed. De ictus duurt ongeveer 1-3 minuten.

De postictale fase is de periode na de aanval. De hond komt bij bewustzijn, krabbelt overeind en is meestal een poosje de kluts kwijt. Sommige honden hebben extreme honger of dorst. Vaak zien ze slecht en hebben moeite met bewegen. Enkele honden zijn vlak na de aanval overactief en anderen zijn juist geheel uitgeteld. De post-ictale fase kan enkele minuten tot enkele dagen duren

dit is van epilepsie

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:55

Nou veel sterkte met je hond!