Kitten bij oudere kat.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Kitten bij oudere kat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:54

Wij hebben een ragdoll kitten van 6 maanden (vici) en hebben sinds gister een ragdoll kitten van 13 weken (Vidi) bij genomen. Nu loopt onze vici een beetje moeilijk te doen, niet dat hij gemeen is naar vidi maar eerder bang. Hij loopt de hele tijd te brommen als vidi in de buurt is en heel zachtjes en hoog te mauwen. Als vidi in de buurt komt van hem rent hij ook zo snel mogelijk weg. Met eten is het geen probleem dan zitten ze gewoon naast elkaar. Hebben jullie hier ervaring mee? Wordt Vici vanzelf makkelijker naar vidi? Alle ervaringen/ reacties zijn welkom!

Lottie84

Re: Kitten bij oudere kat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:56

Jo, een leven lang ervaring hiermee, geef ze de tijd, meestal is het na een week of max 2 geregeld.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 10:02

Ik heb hier overlaatst er ook weer een kleintje bijgenomen ... we hadden al twee katten. De oudste van die twee zit altijd buiten (wilt niet binnen) dus heeft hem nog maar een paar keer gezien, de jongste daarentegen ziet hem dagelijks, ze blaast en bromt er ook de hele tijd tegen, in het begin was dit de hele tijd, nu enkel als de nieuwe echt te actief is.
Geef het dus gewoon wat tijd, het zal na een week/twee weken zeker wel al sterk geminderd zijn! Speel zelf ook genoeg met de kleine zodat deze iets minder actief is als Vidi ook erbij is. Probeer Vidi ook niet te veel te dwingen in het contact, kan hij zelf naar een andere plaats gaan als hij weg wil?
succes

OP

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 10:08

Bedankt, de oudere kan gewoon weg als hij wil, maar eigenlijk vind hij het ook wel interessant dus meestal blijft hij op een afstandje brommen.

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 21:24

Mijn oude kat was er in het begin ook helemaal niet blij mee toen er een kitten bij kwam. Blazen en grommen maar ze deed de kitten gelukkig geen kwaad, het bleef alleen bij dreigen. Na een paar weken was het over en nu zijn ze de dikste maatjes!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:12

Hoe gaat het ondertussen met de katten daar? Al verbetering?

OP

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:20

ik ben ook wel benieuwd naar hoe het nu gaat, hoelang heb je ze nu al samen??

vaak heeft dit erg veel tijd nodig, erg veel tijd....

het enige wat je kan doen, is niets.... het kitten moet nu leren dat de andere kat de baas is.

het is een voordeel dat je eerste kat ook nog jong is... na een paar week/maand zijn de waarschijnlijk dikke maatjes en spelen ze in 1 stuk door!

fiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 21:21

ik zelf heb ook een kat (nu 3 jaar) er is pas een jong katje bij gekomen.. nu bijna 2 maanden later gaat het een beetje... de oudere kat blaast niet meer.. maar krabt nog wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:04

Ik heb 2 volwassen katten en een kitten van 16 weken die nu 6 weken bij mij is. Met mijn ene kat was hij na 3 dagen al beste maatjes. De andere gaat hem nu pas accepteren. Maar vrienden zijn het nog lang niet.