in de stad een hond houden, mishandeling?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

in de stad een hond houden, mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 21:25

ik zat net even tv te kijken en daar zei een man dat hij het een vorm van mishandeling vond als je een hond neemt in de stad, omdat een hond duizend keer beter ruikt en dat ie dan in de uitlaatgassen moet lopen. Ik ben benieuwd wat jou mening daar naar is?

P_A_R_Love

Re: in de stad een hond houden, mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 21:34

ziellig,
nee hoor
vindt ik dan

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:16

niks zielig aan. als de hond maar niet 3x per dag kort rondje rond de huizen loopt en zijn behoeftes bij en boom moet doen. dat een hond gewoon kan rennen in een park of in het bos

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:18

als de hond niets anders gewend is en meerdere keren per dag buitenkomt is dat echt niet zielig hoor, dan zouden wel erg veel honden zielig zijn in Nederland

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:19

Ik heb ook 2 honden en als ik een vrij staande woning op het land of in de bossen kon betalen, dan ging ik daar wonen. Ik snap wel wat die man bedoeld met die uitlaatgassen enzo, maar zielig vind ik het niet. Heb nog nooit gemerkt dat mijn honden ergens last van hebben. Maar ja, gezond is anders. Maar dat geld voor alle dieren en mensen.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:30

Ook al zou hij beter ruiken, dan hoeft ie het nog niet de hele tijd te ruiken. Als je een tijdje in dezelfde lucht loopt ruik je het op een begeven moment niet meer.

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 22:32

Ik vindt het absoluut niet zielig. Lachen

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 11:12

ik heb onlangs horen zeggen dat stadshonden gelukkiger zijn omdat de baasjes dan verplicht zijn om ermee buiten te gaan;sommige 'tuin'honden zien de buitenwereld nooit. Dus indien de hond voldoende beweging in de frisse lucht krijgt vind ik dit zeker geen probleem.

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:25

Zielig vindt ik het ook niet, maar ze moeten wel de ruimte hebben om even hun ei kwijt te raken. dus wel een stukje park of bos. Niet alleen maar huizen straten en bos zoals al eerder gezegt werd.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:36

Ik vind het ook niet zielig,een hond heeft gewoon zijn beweging nodig en behoort op normale manier zijn behoefte te kunnen doen.Ik vind het pas zielig als mensen een hond nemen die max. 2 x per dag buiten komt en grote delen van de dag alleen thuis zit, maar dat gebeurt niet alleen in de stad.
Als ik idd het geld zou hebben was ik al lang verhuist naar een omgeving met veel bos, gelukkig komen mijn honden min. 4 x per dag buiten en lopen ze altijd lekker los in het hondengebied, zijn ze bijna nooit alleen( ze zijn met zijn 2) en als we weg gaan nemen we of de honden mee of zitten ze maar een paar uurtjes alleen.
S'avonds gaan mijn honden altijd mee naar mijn stal en kunnen ze lekker rennen op het land, ook gaan ze vaak mee met rijden.
Ik vind een hond in de stad dus niet zielig, een hond in een bizarre leefomstandigheid vind ik wel zielig.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:37

Zolang hij niet 24/7 binnen opgesloten zit vind ik het geen mishandeling.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 10:40

Een hond loopt idd wat lager dan een mens en zal de volle laag krijgen van uitlaatgassen enz. Maar een kind in een buggy loopt op dezelfde hoogte, en dat is dan niet zielig? Gaat het hier om het feit dat de hond beter ruikt of om het feit dat uitlaatgassen niet zo gezond zijn? Dat zijn ze namelijk voor mensen ook niet.

Een hond in een stad vind ik niet zielig, mits er genoeg met hem gedaan wordt en er kritisch gekeken wordt naar de maat en naar het ras. Een kennis van mij had een Duitse Dog op een flatje 7 hoog en een woonoppervlak van 50 m2. Hond was hele dagen alleen en mocht er misschien een half uurtje per dag uit. Dat is pas zielig.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 12:32

Zielig vind ik het niet om een hond in de stad te hebben. Okee, uitlaatgassen zijn niet goed, maar ook dan ook niet voor katten e.d.

Ik vind het wel zielig als mensen een hond nemen en hem gewoonweg zeer weinig beweging geven.
Bij mij in de straat woont een gezin met een boxer. Het arme dier wordt 4/5 keer per dag uitgelaten dat wel, maar weet je hoe lang? (kan beter kort zeggen) slechts 5 minuten. Boos! Dat is pas zielig!

Vroeger woonde er ook mesen bij mij in de straat met Husky's. Dat zijn beesten waar je gewoon veel mee moet doen, fietsen, lange wandelingen e.d. maar ook deze honden werden hooguit 10 minuten uitgelaten Boos!

Ik begrijp niet waarom mensen een hond nemen als ze er toch geen tijd/zin in hebben...

djerada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:20

Inderdaad, door de meeste al gezegd :
Zielig is het niet, uitlaatgassen zijn inderdaad niet heel gezond,
maar wij leven d'r ook in en inderdaad andere dieren.
Het gaat erom dat het dier lekker kan hollen en idd zijn ei kwijt kan.
& lieve en goede baasjes voor de hond vind ik belangrijker
dan de woonomgeving!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 15:22

als jij eenlekker park in de buurt hebt is er niks aan de hand, mijn hond is tuurlijk vrolijker in het bos of bij famillie in limburg, maar ik vindhet grote onzin dat het mishandeling is