Ervaringen met Landseer gezocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

OneDesire

Ervaringen met Landseer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 13:48

N.a.v. dit topic http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=785426&hilit=, ben ik nu ook benieuwd naar jullie ervaringen met de Landseer. We zijn nl. afgelopen zondag bij een Leonberger fokker wezen kijken, en gaan morgen bij een Landseer/Leonberger fokker kijken. De fokker van vorige week zondag had het er over dat ze Landseren ook zo leuk vond, maar dat het blaffers zijn. Ik kan me dat niet zo goed voorstellen, dus ben ook erg benieuwd naar ervaring daarmee.

OneDesire

Re: Ervaringen met Landseer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:17

Even een schopje omhoog Haha! Knipoog

Harvumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:22

Een vriendin van mij heeft een Landseer, ik moet zeggen dat het een erg enthousiaste hond was met veel energie, jammer genoeg ook een slechte opvoedbasis waardoor hij iedereen gewoon omver sprong. Blaffen heb ik hem nooit horen doen, maar het was een drukke en hele speelse hond. Nu is hij vijf jaar en veel rustigerer, wel een beer van een hond maar heel braaf en lief, ook voor haar kinderen.

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:27

Dank je wel voor je reactie Knipoog .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 14:51

Hoi!

Ook wij hebben Landseer, een schat van een beest Hij is nu ruim 7 en begint a wat ouderdomskwaaltjes te vertonen. zeker S`winters komt hij moeilijk op gang. Alhoewel de landseer een echte waterhond schijnt de zijn is de onze panisch voor water, het is dat hi het moet drinken want anders..

Ik weet niet wat je verder nog wilt weten?

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 16:25

We zijn net bij een fokker geweest. We vonden de honden erg lief, maar ze hadden allemaal van die hangende lippen en ogen. Door die hang lippen waren ze nogal aan het kwijlen. Ben dus erg benieuwd of jullie Landseer dat ook heeft. Daarnaast vonden we ze erg opdringerig. Constant aandacht vragen en aan je handen likken. De Leo's die daar rond liepen waren ook aanhankelijk, maar toch wat afstandelijker naar vreemden toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 11:12

OneDesire schreef:
We zijn net bij een fokker geweest. We vonden de honden erg lief, maar ze hadden allemaal van die hangende lippen en ogen. Door die hang lippen waren ze nogal aan het kwijlen. Ben dus erg benieuwd of jullie Landseer dat ook heeft. Daarnaast vonden we ze erg opdringerig. Constant aandacht vragen en aan je handen likken. De Leo's die daar rond liepen waren ook aanhankelijk, maar toch wat afstandelijker naar vreemden toe.

Kwijlen, op zich valt het wel mee, kijk als het warm is en ze hijgen dan kwijlen ze. Ook als ze net hebben gedronken, heerlijk Clown ! Opdringerig dat is misschioen de manier waarop ze ermee omgaan. Onze hond kan het wel doen maar mag het niet. Als je ze goed opvoedt luisteren ze erg goed! Al;s ik later gesetteld ben zou ik zo weer een landseer nemen!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 13:39

Nou, bij de Landseer waar ik het bij zag, kwam het volgens mij doordat hij nogal last had van hanglippen. Daardoor hingen er echt van die dikke kwijldraden aan.