Hondenpension erg of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Hondenpension erg of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 13:29

Ik heb onverwacht geen vakantieoppas voor mijn hondje. Ik wil haar niet bij een vreemd gezin achterlaten, dus zo'n oppas zie ik niet zitten. Ze is sowieso geen kinderen gewend, dus bij een gezin met kinderen is ook geen optie.

Dus nu heb ik een plekje gevonden bij Burgers Dierenhotel in Egmond aan den Hoef http://www.burgersdierenhotel.nl Het ziet er allemaal netjes uit enz. maar ik wil ik heb mn hond nog nooit naar een pension gebracht en zit nu erg te twijfelen of ik dat wel moet doen.

Mn vakantie annuleren of is een pension helemaal niet zo erg???? Heeft iemand ervaring?

Ania

Re: Hondenpension erg of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:38

over het algemeen is een pension niet zo erg, ze krijgen wat minder aandacht dan thuis, mar ze worden goed verzorgd en ze krijgen alles wat ze nodig hebben.

Wat ik heel belangrijk vind is dat het pension schoon is, met name de hokken van de beestjes. En of het klikt met de pensionhouder.

als het niet klikt laat je je hond er met een slecht gevoel achter.

Kun je niet eens een dagje daar gaan kennismaken?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 13:45

Je zegt dat je je hondje niet naar een gezin wilt achterlaten, maar een pension is toch net zo vreemd?
Ik denk voor je hondje zelfs nog beangstigender als ze dat niet gewend is.
Bij een pension moet je hondje alle aandacht delen (als ze dat al krijgen) en zit het grootste deel van de dag in een hokje.
Bij een gezin krijgt je hondje wel aandacht en dan ook persoonlijke aandacht.
Dat zou ik dus eerder kiezen als een pension.
Ik heb zelf bij een pension gewerkt en als mensen kwamen kijken, werd het allemaal mooi en netjes voor gedaan, maar in werkelijkheid was daar niks van waar.
En ook buiten dat pension om, heb ik meer dan 1x gehoord dat een hond totaal anders van een hondenpension terug kwam als toen hij/zij er heen ging.

Ik zou er dus goed over nadenken voor je je hondje naar een pension brengt.
Er zullen ook zeker hele goede bij zitten, maar bij een gezin (zonder kinderen dan, of oudere kinderen) lijkt me voor je hondje veel fijner.

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-07 13:57

ik dacht: in een pension werken gediplomeerde mensen, bij een vreemd gezin heb ik geen idee waar ze terecht komt. Het pension waar ik nu een plaatje kan krijgen bestaat al jaren enz. en ziet er netjes uit.

Dan weet ik iig dat ze goed verzorgd wordt, al krijgt ze idd wel minder aandacht dan thuis denk ik.

Ze kunnen daar iig naar buiten enz.

Maar ja, het liefste zou ik haar ook bij een bekende achterlaten. Daarom zit ik er ook zo erg mee.....

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 14:58

Citaat:
Dan weet ik iig dat ze goed verzorgd wordt

Pas daarmee op, want het pension waar ik werkte was ook heel netjes en schoon.
Er werd tegen de mensen gezegd, dat hun hondje zoveel uren per dag eruit kwam, veel aandacht kreeg en dat er veel met ze gespeeld werd.
Als er dan mensen kwamen kijken, moesten we dat ook doen met de honden.
Zodra ze weg waren, gingen alle honden weer in hun hokje en mochten per dag 45 minuten eruit.

Daarom was het dus zo schoon en netjes: We moesten we het pension onderhouden, maar met de honden werd niks gedaan behalve op momenten dat er kijkers kwamen.

Ik ben er daarom ook snel weer weg gegaan.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 15:56

Ik zou liever niet op vakantie gaan dan mijn hond in een pension doen. Maar ik heb er ook de honden niet voor (of de ene misschien wel maar de ander is nogal gehecht aan het gezin en moet niks hebben van vreemden).
Maar feit is dat ze meestal toch veel in een kennel liggen met een hoop onrust. Sommige hebben de honden wel veel in speelweides zitten maar dan moet er wel constant toezicht op zijn vind ik.

Kan je hond niet mee op vakantie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 16:01

Ik vind het er altijd zo kil en koud uitzien.
Ik denk dat die 2 kleintjes van me daar gewoon bang zouden zijn. Al die herrie, dat ijzerwerk...ik krijg er een naar gevoel bij.

Ik snap wel dat het bijna niet anders kan ivm hygiene..maar voor mij een reden om ze er toch niet heen te brengen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:08

Ligt eraan, een vriendin van mij die een dierenasiel runt, neemt ook "vakantie honden" in huis. Die worden net zo vaak uitgelaten als asielhonden (en dat is bij ons 2x per dag.....maar dan wel een paar kilometer over zandweggetjes !)
Vaak meer dan bij de eigenaar zelf. Bijkomend voordeel bij dominante typetjes of honden die volgens de eigenaar niet bij andere honden kunnen......dat is daar nooit een probleem.
Er zitten soms wel 15-18 honden in huis + katten en zelfs de dominantjes worden nederig !

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-07 20:16

runningkawa schreef:
Ik vind het er altijd zo kil en koud uitzien.
Ik denk dat die 2 kleintjes van me daar gewoon bang zouden zijn. Al die herrie, dat ijzerwerk...ik krijg er een naar gevoel bij.

Ik snap wel dat het bijna niet anders kan ivm hygiene..maar voor mij een reden om ze er toch niet heen te brengen

Ja bij ons in de buurt zat een boerderij die hondenpension op kleine schaal deden.
De honden hadden een groot speelveld, maar inderdaad daar het hok in met al dat ijzerwerk en betonnen vloer (lag wel een mandje/dekentje en speelgoed enz..)
maar doet wel kil en kaal aan.
Gelukkig was mijn goldenretriever erg zielig (die vond dat echt niet leuk.)
En dan mocht z'n hond bij hun binnen zijn!
Dus die heeft de hele dag met de eigenaresse en haar honden over het erf gebanjerd en s avonds lekker samen in de woonkamer.

Maar goed, Tosca was wel in z'n mate zielig dat we het niet weer doen.
Hun bestaan niet meer, anders zouden we hun nog een keer overwegen.

@TS, is hier niemand op bokt die zelf ook al honden heeft of heeft gehad waar je je hond heen kan doen?
Ik zou dat bijvoorbeeld zo doen.
We hebben al 2 hele vriendelijke honden!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 09:31

Bedankt voor jullie reacties! Maar mn hond is niet zo sociaal, hij is al 2 keer gepakt door een andere hond en nu is ze heel snel nogal vijandig naar andere honden (ga vanaf volgende maar zelfs weer op cursus om haar weer socialer te maken....) Verder is het ook geen heldin, nogal heel snel bang enz. Vandaar dat het me ook helemaal niet zo'n goed plan vond een pension. En als ik dan ook nog alle reacties lees.... ze zal daar gerust wel op tijd haar voertjes en drinkjes krijgen, maar het voelt gewoon niet goed.

Dus we hebben besloten om ons hondebeest maar gewoon mee te nemen!! Bloos

We zouden eerst naar Frankrijk gaan, maar aangezien het onze eerste hondevakantie wordt blijven wel maar dichter bij huis, Limburg ofzo. Nu alleen nog even een huisje zoeken voor volgende week....

Heb er wel zin in, nog nooit gedaan dus tips zijn van harte welkom!!!

Groetjes

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 09:59

Hartstikke leuk!
Als je niet naar het buitenland gaat heb je geen problemen met de entingen, anders moet ze geënt worden tegen hondsdolheid maar dan moet minimaal 3 of 4 weken voordat je gaat.
Verder krijgen ze hier altijd een adreskokertje om met het thuis en mobiel nummer en het thuis en vakantieadres.

En verder gewoon lekker genieten, ook al heb je wat beperkingen met een hond, het is vooral hartstikke leuk!

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 13:04

Lysette schreef:
Hartstikke leuk!
Als je niet naar het buitenland gaat heb je geen problemen met de entingen, anders moet ze geënt worden tegen hondsdolheid maar dan moet minimaal 3 of 4 weken voordat je gaat.
Verder krijgen ze hier altijd een adreskokertje om met het thuis en mobiel nummer en het thuis en vakantieadres.

En verder gewoon lekker genieten, ook al heb je wat beperkingen met een hond, het is vooral hartstikke leuk!

Heb net geboekt! Gaan naar Zuid Limburg, dus vast wel mooie routes om met de hond te lopen. Ze is verder wel erg rustig, dus als het weer meezit kan ze ook makkelijk op een terrasje liggen (ff zonnen Knipoog )

Maar bedankt voor de tip van het adreskokertje, ga ik zeker nog ff halen bij de dierenwinkel. Ze is wel gechipt, maar zo'n kokertje is nog extra veilig ook.

Groetjes

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 16:21

Ik vind het een ontzettend goede beslissing van je.
Een hele fijne vakantie Pling

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 20:57

Heb alleen de openingspost gelezen maar mijn mening is:

Alleen jij kan inschatten of het wel of niet erg is.
Mijn hond vindt het VRESELIJK. Die kan ik er echt niet gelukkig mee maken.
Ze kan niet tegen al dat geblaf en die drukte om haar heen.
Ze gaat kauwen op haar mand en wordt onzindelijk.

Terwijl onze vorige hond het helemaal geweldig vond. Lekker buiten ravotten met de andere honden, lekker rondhangen.

Het is zo afhankelijk van het karakter van je hond.