duif broed.. maar er komt niets..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

duif broed.. maar er komt niets..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:25

wij hebben 3 diamant duifjes gekregen voor in de voliere, van mijn staleigenaar.. harstikke leuk.. bij de kanarie's in.. nou is er een probleem..
ze broed wel.. maar er komt niets uit.. de vorige keer lagen de eitjes later op de grond, en (heel mooi om te zien) bij het ene eitje, zag je het snaveltje, en het koppie zitten (heeft geprobeerd om eruit te komen denk ik?) en bij het andere eitje, was het vogeltje er al uit, ze waren kleiner dan een lucifer, en het leken net skeletjes..
nou zit ze alweer een tijd op het nest, eerst een hele tijd op 2 eitjes, en nu heeft ze er 2 bij gelegd.. ze zit eigenlijk altijd op het nest.. laatst was ze er toevallig even af, toen ik het konijn ging voeren, en kon ik dus zien dat er nu 4 in lagen..
hoe kan dit? de staleigenaar die al een hele tijd duiven heeft, heeft dit nog nooit meegemaakt..
de eitjes zijn naar de vader van mijn bijrijdster gegaan, die voorlichtingen over vogels geeft, en nog zoiets zocht.. ik kan haar vragen of ze ze mee wil nemen, zodat ik foto's kan maken...
heeft iemand enig idee waar dit door komt?

Bluebontje

Re: duif broed.. maar er komt niets..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 19:53

Misschien zijn er 2 vrouwtjes en hebben ze de eitjes bij elkaar gelegd?
Diamantduifjes zijn klein, maar als ze zo klein als luciferprikjes zijn, zijn ze nog niet volgroeid.
Zorg voor voldoende eivoer en niet te veel storen. Bij mij zijn de eerste legsels ook mislukt, dus dat is niet zo vreemd.
Inmiddels zijn ze bezig om hun tweede nest jongen groot te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:10

ze zit er nu dus weer niet op.. vanmorgen zaten ze weer op het stokje.. dus ik vrees dat het deze keer weer niet gaat lukken.. maar wat ik zo vreemd vind, is dat ze er de vorige keer wel, hele dagen opzat.. en het nog mislukte..

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:49

Misschien is ze nog te jong. Haal de nestgelegenheden er uit en probeer het volgend jaar weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:26

en de rest van de vogeltjes dan? de kanarie's zijn ook al bezig met een nestje bouwen.. de duifjes zijn ong een jaar oud nu, ik weet niet of dat te jong is? Lachen

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:33

je kan wel eens 2 vrouwtjes hebben Knipoog die worden ook een paartje en leggen ook eitjes Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:34

o hmm, want er zaten dus wel vogeltjes in, maar lang niet volgroeid..

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:36

ow maar dan zijn het wel man en vrouw , want met 2 vrouwen komen er alleen onbevruchte eitjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:38

ja dat dacht ik idd ook al.. ik snap er niets van, ze zit nu ook niet meer op het nestje..