Gevonden kitten, verzwakt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Gevonden kitten, verzwakt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 21:27

Straks belde mijn vriend op, hij had een kitten gevonden. Bij de winkel waar hij werkt zitten verschillende wilde katten, normaal gesproken kon je daar niet bij in de buurt komen. En straks zat er dus een kitten naar hem te miauwen en liep niet weg toen mijn vriend eraan kwam. Hij heeft de kitten mee naar huis genomen. Ze had wat kittenbrokjes gegeten en wat kattemelk gedronken, ze schrokte de brokjes naar binnen en ook met de melk bleef ze lang bezig.
Nadat ze was uitgedronken zijn we ermee naar de dierenarts gegaan. Zag er niet best uit... Ondertemperatuur van 35,1ºC wat volgens de dierenarts een symptoom is van kattenziekte. En helemaal onder de vlooien. Ongeveer 6-8 weken oud. Ze heeft antibiotica gehad en een spuit met vocht onder de huid. Nog spul tegen de vlooien. Extra tubetje vlooienspul voor de kat die we al hebben en extra antibiotica. Nog geen uur van ons en al 83 euro armer. Maar dat hebben we er zeker voor over! Hopelijk haalt die kleine het! Ach gut

Zilie

Re: Gevonden kitten, verzwakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 21:43

Zo'n katje heb ik hier ook eens gevonden en die was er helemaal doorgekomen dus hoop voor jou hetzelfde.
Succes ermee!

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 10:27

Dankje Zilie!

Na een nachtje slapen lijkt ze een heel stuk fitter. Ze probeert bij me uit de buurt te blijven, ze is natuurlijk ook geen mensen gewend. Hopelijk blijft het is zo'n stijgende lijn gaan!

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 10:41

Hoop voor je dat ze wat lekkerder in dr velletje gaat zitten! Als ze eenmaal beetje meer opgeknapt is zal ze zo langzamerhand wel meer toenadering zoeken. Je houdt haar denk ik wel he?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:15

Ik hoop dat ze het red, goed van jullie dat jullie haar op hebben gevangen.
Is er nog gecontroleerd of ze een chip heeft (zal wel geen chip hebben). Maar voordat je vermogens aan gaat uitgeven voor de kat van een ander zou ik dat even laten controleren.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:27

Ze komt van een wilde kat af. Ze wonen in het magazijn van winkel waar mijn vriend werkt. De moederkat woont daar en hij heeft daar kleine katjes bij zien zitten. Normaal kon hij er niet in de buurt komen, dan explodeerde de moeder kat, gister niet.

Inmiddels is ze wat sterker, zit onder de bank en blaast tegen mij. Eigenlijk moet ik antibiotica spuiten, maar krijg haar niet te pakken. En ze zal er ook niet tammer op worden als ik haar eindelijk heb, meteen te vervelen met antibiotica.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:31

O jee, als dat maar goed gaat. Succes met vangen! Gebruik een handdoek, scheelt weer krabwonden!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:45

Succes ermee! Ik hoop dat hij opknapt!!!

Je houdt hem wel toch?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:49

Goed van jullie!
Hopelijk komt de kleine er helemaal bovenop!

Succes met de antibiotica Haha!:P

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-07 13:25

Vandaag gaat het weer een hele hoop beter met de kleine! Om haar wat makker te krijgen voer ik haar melk uit een spuitje, daar is ze gek op! Als ik haar op schoot heb en wat aai, begint ze kopjes te geven en te spinnen en wil ze niet meer weg.
En kammen om de dooie vlooien (blegh) eruit te krijgen vindt ze ook heerlijk!
Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 13:46

Je ziet iig vorderingen. Die gaat het wel redden!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 19:29

die kleintjes raken snel onderkoeld....maar geloof me, als het eten wat je hebt gegeven er in blijft, dan heeft hij absoluut GEEN kattenziekte. Ik heb vorig jaar een epidemie meegemaakt. Van de 40 kittens die ik gedurende het jaar heb opgevangen hebben er 15 niet overleefd. Toen ik het eenmaal in huis had was het echt een ramp.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 17:46

Het gaat nog steeds goed! Spelen, eten en slapen. Vooral heeel veel spelen! Haha!