Wat eet jou caaf allemaal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xdenisex

Wat eet jou caaf allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:15

Nou die van mij eet hele rare dingen hahaah!

Altijd als we klaar zijn met eten mag hij even op schoot. Het is dan net een hondje en wil precies zien en weten wat we gegeten hebben. Als we spagetti hebben gegeten wil hij een sliertje, gister zat ik vanille vla te eten en hij wil weer mijn lepel aflikken ahha!! ( van alles trouwens een heel klein beetje hoor). Aardappelen vindt hij ook lekker, hij is gewoon een beetje maf!

Wat voor apparte dingen eet jullie caaf? Of is die van mij gewoon niet zo kieskeurig?

P_A_R_Love

Re: Wat eet jou caaf allemaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:18

nou mijne eet wel eens een rauwe ardappel dat vindt die heerlijk en gekookte spinazie doed ie ook wel eens opeten

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 17:17

owhja spekjes, kaakjes en banaan vindt hij ook lekker....haha

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:56

hij wordt verwendt Tong uitsteken

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:09

nouja hij vraagt er gewoon om hahahah!

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:53

Geef jij je cavia nou serieus spaghetti en spekjes? Scheve mond
Arm dier.

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 21:59

ja dat zeg, een klein hapje geen bak vol, van 1 sliert bijvoorbeeld 1 cm. Ik wil daarmee zeggen dat hij heeel veeel lust hahaha, niet kieskeurig dus...

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:06

Lijkt me niet echt goed voor hem.
Maar ja moet je zelf weten natuurlijk.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 22:10

Ik geef mijn caafjes geen bereid eten, zoals gekookt of gebakken, dat schijnt niet goed te zijn. Kunnen ze zelfs ziek van worden. Verder krijgen ze wel allerlei groente en fruitafval. Ze lusten echt alles, zelfs uienschillen. Het enigste waar ze niet van houden is knoflookschilletjes. Favoriet is paprika en wortel Vingers aflikken , maar ze lusten ook gedroogde bladeren uit de bomen gewaaid, onkruid uit de tuin enz. Jaja, het zijn échte varkentjes! Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 22:33

hahah varkentjes zijn het wel ja... en nogmaals hij krijgt geen bak vol maar hij bedelt altijd heel erg en dan kijk ik of hij het lust...vandaar dat ik weet dat hij niet kieskeurig is.. hahaha
Hij krijgt gewoon korrels, elke dag een wortel en af en toe een knabbelstaaf (af en toe anders wordt hij te dik) haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 08:20

Ik neem aan dat hij behalve elke dag een wortel ook gewoon onbeperkt groente krijgt? Clown

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:49

uiteraard!! Maar hij is toen ik op vakantie was 2 weken bij mijn nichtje geweest en hij is behoorlijk aangekomen.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij iets meer afvalt....

Hij loopt al vaak los dus aan zijn beweging komt hij ook en verder krijgt hij een klein bodempje bix en hooi als dit op is maar het is zo'n vreetzak...

Tips???

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 11:51

die van mij krijgt van alles uit de koelkast, dus niks raars.

appeltjes, wortels, sla (veeeeeeeeeeeeeel sla) en eigelijk alles wat groen is of op groente lijkt..

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 11:58

Van sla gaan ze toch aan de diaree? Die van mij krijgt geen sla, de rest wel, komkommer vindt hij ook lekker!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 13:32

nou eingelijk eten de mijne niet veel bijzonders, komkommer, witlof, andijvie. Dus groenten, en hooi en brokjes. Ze krijgen ook niet meer!

Dit is mijn rex popcorn

Afbeelding

en de andere kant

Afbeelding

en van milan mijn us teddy heb ik nog geen foto's gemaakt Knipoog

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 17:17

wat een leukerd. Deze hebben toch krullen als ze klein zijn... das zo schattig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 20:47

xdenisex schreef:
uiteraard!! Maar hij is toen ik op vakantie was 2 weken bij mijn nichtje geweest en hij is behoorlijk aangekomen.. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij iets meer afvalt....

Hij loopt al vaak los dus aan zijn beweging komt hij ook en verder krijgt hij een klein bodempje bix en hooi als dit op is maar het is zo'n vreetzak...

Tips???

Geen spaghetti en ijs meer geven lijkt me een leuke om mee te beginnen. Clown

Onbeperkt groente, veel (onbeperkt) vers hooi, het biks minderen (alleen bijvullen als het ook daadwerkelijk op is) en inderdaad voor genoeg beweging zorgen. Geen knabbelstaafjes meer en ook geen caviasnoepjes oid.
Verder kan je het bewegen aanlokkelijker maken door speelgoed te plaatsen op de plekken waar je cavia losloopt --> http://www.degrotecavia.nl/speelgoed.html

Heb je eigenlijk 1 of 2 cavia's?

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 22:58

ik heb 1 caaf. Bix krijgt hij altijd maar 1 bodempje per dag en dit heeft hij 1 uur daarna alweer op dus ik hoef het nooit te geven als er nog in zit hahaha! Dat bedoel ik het is echt een vreetzak. Hooi krijgt hij onbeperkt en dan geef ik als je zo'n pakje hebt met van die plakken..ik weet niet of je die kent, geef ik 1 zo'n plak en dat is binnen 2 dagen op. En ik kan je zeggen dat dat best veel is.

En begrijp me niet verkeerd hij krijgt echt nooit spagetti enzo, dat heeft hij dus 1 keer eenhalve cm gegeten meer niet. Ik begrijp natuurlijk ook wel dat dat niet goed is !!haha!!Hij krijgt gewoon voer wat goed is voor een caaf.

Die knabbelstaaf krijgt hij maar 1 keer in de 6 weken ofzo dus daar kan hij ook niet dik van worden.

Ik kan inderdaad wel proberen om wat speelgoed neer te leggen ook al denk ik dat dat hem niet echt intresseerd. Hij vindt de hond wel erg leukom achteraan te lopen ahahha! Dus dat is alvast speelgoed nr 1 als ik die mee mag rekenen!

Bedankt voor de tips!

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 12:06

waarom heb je maar 1 caaf?
ik zal niet roepen dat het zielugggg is...
maar het beestje verdient toch wel een maatje??

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 13:52

Nou ik heb maar 1 caaf, eigenlijk heeft mijn vorige ook alleen gezeten. Ik wilde er dit keer 1 bij hebben maar het is een vrouwtje en ze is vrij knorrig dus ik weet neit of het goed gaat als ik er nu 1 bij zet. Ik woon nog thuis en mijn mams vond een tweede caaf niet goed.. nouja dan niet..

Hij is nu 2 of 3 ofzo dus weet niet of ik er nu nog steeds 1 bij kan zetten...heb er wel overna zitten denken..

Sienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:08

Ik heb in het verleden ook maar 1 caaf gehad (uit onwetendheid: ik was 4j en het was m'n eerste echt huisdier) Wel dat dier kwam niets te kort: hij kreeg ruim voldoende aandacht van ons en liep vrij thuis rond... (natuurlijk maar in 1kamer, maar hij was superbraaf: beet niets kapot, was zindelijk en ging altid terug in z'n bakje om te slapen, eten en z'n behoeften te doen)
Na die eerste heb ik 2 caafs genomen en nu heb ik er na 17j (en een hele hoop caafs) nog 5 rondwandelen. Dit even om aan te tonen dat een 'eenzame' caaf best gelukkig kan zijn ALS je er veel mee bezig bent. (hij was echt een kind van het gezin bij ons Tong uitsteken )

Om terug on topic te gaan:
onze eten ook veel: oud brood (bruin), groenten (ook sla maar dan wel beperkt want ze kunnen er idd diarree van krijgen e zelfs sterven!) Let ook op met rode kool: dodelijk!, fruit eten ze hier ook graag: deze zomer eten ze bv heel graag mango Pling
Verder maak ik ook van die zoekspelletjes voor hen zodat ze niet gewoon *saai* hun eten krijgen.
Zo hebben ze een hooibol hangen, wcrolletjes met witloof of wortel in vastgemaakt, ...Ze mogen bij goed weer ook allemaal buiten grazen (sommige hele zomer door doordat ze in een buitenhok zitten, de anderen enkel overdag)

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:33

xdenisex schreef:
ja dat zeg, een klein hapje geen bak vol, van 1 sliert bijvoorbeeld 1 cm. Ik wil daarmee zeggen dat hij heeel veeel lust hahaha, niet kieskeurig dus...

dat valt best mee hoor Tong uitsteken net als aardappels mogen ze ook
die van mij eet ook alles Tong uitsteken zelfs chocolade het is nauurlijk niet geweldig maar mijn cavia's jatten altijd vlokjes uit mijn brood haha

en 1 van mijn caafs drinkt warme thee met suiker en het liefst aardbei smaak.
als er geen uiker in zit en geen smaakje thee dan hoeft hij het ook niet Tong uitsteken
en ze worden hier allemaal tussen de 5 en 8 jaar Haha!

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 23:21

hahahaa ja dat bedoel ik.. niets mis mee. Het is toch leuk om te kijken wat hij allemaal lust! Je hoort van veel mensen dat hun caaf niet veel lust en heel kieskeurig is... nou die van mij niet!!Zo gek als een deur!!!

salsaentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 23:23

haha prcies die van mij ook Tong uitsteken als ze alles maar mogen van de baasjes dan is het goed haha

xdenisex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 23:29

ik zat ff te kijken in je profiel naar je cavia's en die eerste vindt ik echt helemaal gaaf!!!

Wat is dat voor 1, met krullen als ze klein zijn? Wat een gave is dat zeg !!! hahaha!

Die van mij is ook cool... met al zijn haar alle kanten op.

Mijn vorige cavia heette ook pluisje.. grappig. Alleen had die heeeeeeel lang haar, dat knipte ik altijd!