Gewonde meeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleionomae

Gewonde meeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:14

Kreeg ik net binnen bij mn receptie (werk op een camping) ik heb de dieren ambulance gebelt en ze komen pas rond 2 uur, maar wat moet ik zolang met dat arme diertje? Ik heb m in een doos gelegt en die een beetje dicht gedaan zodat hij er verder niet uit kan komen, maar wat moet ik er verder mee doen?

mirror666

Re: Gewonde meeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:15

lekker met rust laten. evt als hij niet te ver ''weg'' is een beetje water en wat broodkorst ofzo bij leggen. en verder een donkere rustige plaats en afwachten maar Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:17

Ja had wat stukjes van mn eigen brood er in gegooid en hij pikte enkel naar mn vingers. Zal nog even opzoek of ik hier een bakje kan vinden.

Hij is wel erg rustig moet ik zeggen... Ik zie het niet heel positief in voor t beestje

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:19

kijk aub goed uit voor je vingers! Meeuwen zijn vuilnisvreters, kan nog wel eens grappig eruit gaan zien als hij je vingers openpikt Clown (ontstoken enz..)
watvoor meeuw is het?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:25

een kokmeeuw, volgens mij nog een jong dier want hij heeft nog bruin/wit gevlekte veren op zn koppie zitten.
gelukkig ben ik gewend in het omgaan met jonge eenden en dergelijke dus voor snavels ben ik gelukkig niet zo bang haha kan ik me redelijk mee redden, hij pikt overigens ook niet gemeen hard.

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:27

veel meer als wat je doet kun je niet doen denk ik. Zou hem laten zitten, beetje in het donker zodat ie wat rustiger is en blijft. Verder maar wachten tot 2 uur....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:28

oke, nee zag je in gedachten al stoeien met een zilvermeeuw ofzo Tong uitsteken Haha!
weet je ook wat er ''gewond'' aan is? iets gebroken, olie, whatever? Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:38

hahah als dat zo zou zijn heb ik van die stevige handschoenen liggen in de werkplaats haha Tong uitsteken
Olie niet, het strand ligt aan het ijsselmeer daar gebeurt nooit zoveel Tong uitsteken
Volgens de kinderen die m vonden zaten er ook kraaien om heen. Ik denk zelf dat hij gepakt is door een hond ofzo, want hij kan niet op zn poten staan en zn vleugels lijken ook niet helemaal in orde. Is namelijk op het strand niet echt iets waar hij tegen aan kan vliegen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:39

hmm, of iets verkeerds gegeten ofzo Lachen
laat je hier weten wat de dierenambu ervan zei enz? Lachen

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:43

ja, als ze de tijd nemen met me te praten, over de telefoon waren ze ook al zo kortaf...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:46

hehe Tong uitsteken als ze hetzelfde IQ hebben als die hier.. als je dan zegt dat het een zwaan is in die doos (doos van 20 bij 20 bij 20 ofzo ) en dattie een gebroken oor heeft. Dan brengen ze hem met die melding gewoon door naar een vogelopvang Tong uitsteken
(sorry Schijnheilig geen hoge pet op van de dierenambu-mensen Schijnheilig )

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:18

ik heb ze eigenlijk verder nog niet echt meegemaakt.
Vraag me ook af of hier nog kosten aan verbonden zijn? Want de camping valt onder de gemeente en de gemeente gaat hier echt niet voor betalen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:21

Ik heb net hier buiten mijn werk achter een gewonde ekster aangezeten. Zijn vleugel hangt scheef en hij loopt mank. Heb de dierenambulance 1,5 uur geleden gebeld en ze zouden zsm komen. Alleen ik krijg het beest niet gevangen...
Ze zeiden tegen mij als je hem kunt vangen in een dichte doos zetten totdat ze er waren omdat ze daar rustig van worden dus ik kreeg het zelfde advies..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:22

oke! weet jij ook of er kosten aan verbonden zijn?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:32

Ik neem aan van niet.... volgens mij is de dierenambulance gewoon gratis..
ze zouden hem ook naar de vogelopvang in de buurt brengen.
Ik zie het wel, ze moeten eerst kijken of ze hem te pakken krijgen want hij is nog tamelijk snel...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:33

ja die van mij ligt braaf in zn doosje Lachen
We hebben hier wel eens wilde katten laten ophalen en daar moesten we wel flink voor dokken, vandaar Knipoog

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:00

Nou ze zijn net geweest maar hij fladderde gelijk weg, dus die man zegt gelijk tegen mij dat ze daar niet achteraan gingen rennen. Dus ik zeg ja hallo, ik heb niet voor niks gebeld. Toen zei hij dat ik ze altijd kon bellen als ik hem gevangen had en anders was het jammer maar dan konden ze er niks aan doen. Dus ik zie wel, kan ook niet de hele tijd achter die ekster aan blijven rennen (ik zit op kantoor), misschien als hij wat zwakker is over een paar dagen dat het dan wel gaat..
Jammer, wil je graag een dier helpen maar helaas snappen ze dat zelf niet.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:12

ook stom! Bij mij zijn ze er nog steeds niet. Als ze er straks nog niet zijn bel ik gewoon nog een keer, moeten ze maar op tijd komen hoor!

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:16

ik heb alleen maar goede ervaring.. ik zag een kat lopen die ontzetend mank liep.. wij er achter aan en toen hadden we hem gevangen.. kwam de dierenambulance en toen was hij ontsnapt.. zij wel er achteraan en met netten enzow.. maar kat lied zich gewoon niet vangen. dus toen zijn ze weg gegaan hebben we hem later wel gevangen en toen waren ze optijd. gouw diertje mee genomen wij allemaal informatie gekregen en later zelfs een telefoontje hoe het met de kat was. erg vriendelijk dus!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:19

Ik zou idd nog heel even wachten. En dan nog eens bellen. Het kan natuurlijk gewoon zijn dat ze verhinderd zijn, en dan maakt een half uurtje niet uit. Maar als het langer duurt zou ik toch nog even bellen.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 14:52

ik heb net toch nog maar een keer gebelt. Ze hebben het erg druk, maar beloven m voor 5 uur opgehaald te hebben aangezien de receptie dan sluit.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 15:12

Goh, dan zit die meeuw daar 6 uur ofzo in een doos..... nouja niks aan te doen...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 15:23

ja echt sneu, maar wat moet je anders..

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 16:45

nou hij is opgehaald! zn vleugels was niets mis mee, maar waarom hij niets deed snapten de dames van het team ook niet. ze zouden hem naar het opvangcentrum voor vogels in Joure brengen.
De ene vrouw was echt vet sjaggo haha, in de trant van je denk toch niet dat we voor een meeuw snel komen aanrijden, terwijl de ander wel leuk was en vertelde hoe en waarom het niet zo snel kon vandaag Lachen

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:06

Ik ben blij dat het goed afgelopen is en hij toch uiteindelijk opgehaald is Haha!