konijn niest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

konijn niest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:07

Een van mijn konijnen niest de hele dag. Is dit ernstig en is er nog iets aan te doen. Zo ja dan vang ik hem in en breng hem naar de dierenarts. Of is niezen een symptoom van een virus die zowiezo dodelijik is?

assie

Re: konijn niest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 12:11

Weet ik veel. Hup naar de dierenarts.
Stel dat het een virus is, dan wil je daar NU iets aan doen, voor de rest van je konijnen het ook krijgt. Is het iets onschuldigs, dan kan het zo opgelost zijn met wat druppels of andere bodembedekking.
Dus hup naar de dierenarts!
En even googlen voor je een vraag stelt kan ook geen kwaad Rolleyes

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 12:35

Waarom reaegeer je dan wanneer je het antwoordt niet weet Verward En ja, ik heb gegoogled.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 13:28

Heeey!
Komt er ook allemaal snot uit het neusje en zijn dr voorpootjes vies? Heeft ze ook een vochtige neus? Zo jah, moet je zsm naar een dierenarts, aangezien jou konijntje dan last kan hebben van snot, wat ten eerste heel erg besmettelijk is en ten tweede chronisch kan worden mocht het niet goed behandeld worden. Je konijn heeft AB nodig. Dus ik zou zowiezo langs de dierenarts gaan. Mocht het geen snot zijn volgens de dierenarts, kan het ook aan het hooi of dergelijke liggen. Maar ga aub eerst langs de dierenarts om te checken of het snot is.

Groetjes,
Naatje

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 13:39

snot had ik ook gevonden op google. Maar er stonden geen symptomen bij. Probleem is het ïnvangen van het konijn en de "onkunde" van de dierenarts. Hij spuit in alles ab. Maar wanneer dat hierbij zou kunnen helpen dan probeer ik het. Weet je misschien de naam van AB die men hiervoor moet spuiten.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:16

Dinopino schreef:
Waarom reaegeer je dan wanneer je het antwoordt niet weet Verward En ja, ik heb gegoogled.

Omdat dat diertje een dierenarts nodig heeft en er niet bij gebaat is dat een stel bokkers die er niet voor gestudeerd hebben via internet gaan lopen dokteren. Daarom.

Als je geen vertrouwen hebt in je dierenarts, dan zoek je toch een andere die er wel wat vanaf weet?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:29

Heeey!
Ik weet niet waar je woont, maar misschien kan ik je een goede dierenarts aanraden. AB tips geef ik niet zo openlijk, aangezien er mensen een dierenartsbezoek zouden kunnen besparen en dat is niet de bedoeling Knipoog. Dus mocht je interesse hebben, mag je me altijd een PB sturen!

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:32

assie schreef:
Weet ik veel. Hup naar de dierenarts.
Stel dat het een virus is, dan wil je daar NU iets aan doen, voor de rest van je konijnen het ook krijgt. Is het iets onschuldigs, dan kan het zo opgelost zijn met wat druppels of andere bodembedekking.
Dus hup naar de dierenarts!
En even googlen voor je een vraag stelt kan ook geen kwaad Rolleyes

Nou nou, lekker onaardig..
Er zijn meerdere mensen die eerst hier wat adviezen vragen voordat ze een DA gaan inschakelen..
Moet kunnen toch?
Okee als is het een spoedgeval dan zou ik wel denken hup DA bellen en niet op bokt gaan zitten zoeken!

Ik heb een konijn nog nooit horen niessen, heb dus geen idee of dat het goed is! Lachen
Weet je inmiddels al meer, ben je er al mee bij de DA geweest?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-07 19:00

Ben nog niet verder gekomen. Heb geprobeerd de hele middag het beestje in te vangen. Maar de medewerking van het konijn zelf is zacht gezegd niet optimaal. Het wachten is op versterking en dat wordt helaas pas morgen.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:46

je hoef niet gelijk naar de DA. niesen is een soort kleine verkoudheid en wij hoeven ook niet gelijk naar de dokter als we verkouden zijn. misschien staat je konijnen hok in de tocht controleer dat even dat kan een oorzaak zijn. dan moet je het hok ergens anders neerzetten. en ik zou je konijn wat extra hooi,stro geven dat kan hij zich lekker warm houden en dan is het als goed is binnen een paar dagen over zo niet moet je toch naar de DA en als je konijn snot heeft zou ik gelijk naar de DA gaan.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 15:53

Is hij spontaan verkouden geworden dan? Ik heb een konijn gehad (helaas weggelopen) en die nieste al vanaf dat ik hem had, was chronisch... Helaas heeft het konijn waar hij bij in zat het ook gekregen, wel in veel mindere mate. Wat je kan proberen is ehh, ik ben de naam kwijt. Moet je bij de dierenwinkel even vragen naar spul voor konijnen die niezen.. dat hielp wel redelijk bij mijn konijnen, wel onwijs gesmeer elke keer, die beesten dat in de bek spuiten, maar het hielp wel. Succes.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:27

massy schreef:
je hoef niet gelijk naar de DA. niesen is een soort kleine verkoudheid en wij hoeven ook niet gelijk naar de dokter als we verkouden zijn. misschien staat je konijnen hok in de tocht controleer dat even dat kan een oorzaak zijn. dan moet je het hok ergens anders neerzetten. en ik zou je konijn wat extra hooi,stro geven dat kan hij zich lekker warm houden en dan is het als goed is binnen een paar dagen over zo niet moet je toch naar de DA en als je konijn snot heeft zou ik gelijk naar de DA gaan.

Een verkouden konijn kan je nie vergelijken met een verkouden mens Knipoog bij een konijn is zoiets veel zwaarder. Bovendien speelt vrijwel altijd snot een rol bij verkouden konijnen, tenzij het een allergie of dergelijks is. Vrijwel alle konijnen dragen de bacterie die snot veroorzaakt bij zich, maar niet bij elk konijn hoeft het uit te breken! Maar een kans bestaat altijd. Dus altijd naar een dierenarts gaan als je konijn niest!

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:46

niesen betekent niet gelijk ziek konijn hoor!! mijn konijn niets ook als hij met zijn neus in het water heeft gezeten moet ik dan gelijk naar de dierenarts nee dat maak je mij niet wijs. als een konijn alleen niest is er net veel aan de hand. maar als hij ook nog een snotneus heeft kan je beter wel naar de DA gaan.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 16:51

mijn konijntje vroeger (al heel lang in de nijnies-hemel) heeft ook eens een enorme nies-sessie gehad. zijn we mee naar de d.a. gegaan, en toen kregen we vibravet-druppels mee. AB in druppelvorm. ze is er zelfs een soort verslaafd aan geraakt (lekker zoet schijnbaar) en toen was 't oorlog toen het flesje leeg was. Haha!
het kan ook iets ergs zijn natuurlijk, dus ik zou toch even deskundige d.a. hulp zoeken. liefst eentje met verstand van kleine huisdieren, en niet een koeienarts ofzo. Ach gut
sterkte, hoop dat het meevalt.
enne, vangen: een tafellaken eroverheen gooien, dat werkte bij ons uitbreekkonijn altijd prima. Lachen

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-07 12:11

Dank voor de tip van tafellaken. Het is een paardendeken geworden Haha! Heeft voor de zekerheid een kuurtje gekregen. Maar gelukkig niest ie al minder. En zijn neusje en voorpoten zijn niet vies. Dus hij gaat het wel redden. Zij loopt buiten in een tuin van ongeveer 1500 vierkante meter. Met heel veel verstopplaatsjes. Hun schuilmogelijkheid bestaat uit 2 garages met hooi. Dus invangen is niet zo simpel. Tot het kuurtje voorbij is mag ie weer naar buiten. Heb geen naam van de druppeltjes maar zou even navragen of het het zelfde is.
Een verslaafd konijn is ook niet handig. Weet niet of er konijnentherapie praatgroepen zijn Nagelbijten / Gniffelen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 13:05

Mooi dat het allemaal meevalt. En nu weet je ook hoe je konijnlief moet vangen voortaan Tong uitsteken

Beterschap voor nijn.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 14:33

massy schreef:
niesen betekent niet gelijk ziek konijn hoor!! mijn konijn niets ook als hij met zijn neus in het water heeft gezeten moet ik dan gelijk naar de dierenarts nee dat maak je mij niet wijs. als een konijn alleen niest is er net veel aan de hand. maar als hij ook nog een snotneus heeft kan je beter wel naar de DA gaan.

Nee maar dat lijkt me nogal logisch Knipoog maar als een konijn zonder zichtbare reden niest (veel stof, of water in het neusje) is het konijn vrijwel altijd ziek.