ik zal bij het begin beginnen......
vorige week woensdag ben ik nog met mijn 2 rottweilers bij mijn paarden geweest, ze hebben 's ochtends nog lekker gerend.
daarna ben ik naar huis gegaan en de honden thuisgebracht, toen was er met mijn 2 jarige rotweiler mack nog niks aan de hand.
ik ben gaan werken en de honden waren alleen thuis, iets later is mijn vriend thuisgekomen en belde mijn op wat er met mack aan de hand was.
Hij zij dat hij alleen maar in een hoekje lag en niet op wilde staan ook hijgde hij heel vreemd en trok heel vreemd met zijn buik.
ook moest hij steeds overgeven en was hij aan de diarree.
En ook at hij niks.
Normaal is hij heel druk en levendig dus dit was erg vreemd, ik heb dus meteen de dierenarts gebeld, en die zei dat dat op het moment heerste, overgeven en diarree.
Maar dat mijn hond zo levenloos was vond ik niks voor hem, dus na een beetje aandringen kon ik een afspraak maken en langskomen.
Ze hebben hem onderzocht en getemperatuurd, hij had een beetje verhoging een ook zat er wat bloed aan de thermometer.
Hij heeft een injectie gekregen tegen het braken en de buikpijn en ik moest hem goed in de gaten houden, en als het niet beter werd moest ik de volgende ochtend weer terugkomen.
Thuis leek het iets beter te gaan, hij hoefde niet meer te braken.
maar de volgende ochtend(donderdag) vroeg was het weer raak hele bruine plassen braaksel, een ook zijn water kwam er weer uit.
ik dus weer de dierenarts gebeld om terug te komen, eerst was er geen plek, maar na goed aandringen kon ik toch langskomen.
Ze hebben hem weer onderzocht en er zat heel veel bloed bij zijn ontlasting, die DA dacht aan een fikse darmontsteking, ook was hij een beetje uitgedroogd doordat hij ook geen water binnen hield.
Het was beter om hem daar te laten en aan het infuus te leggen met een zoutoplossing, en antibiotica en zou dan aan het einde van de dag moeten bellen om te kijken of het al iets beter met hem ging, dus nog steeds niet echt reden tot paniek.
Mijn vriend en ik zijn weggegaan, maar oom een uur of 3 werden wij gebeld dat hij met spoed naar de kliniek in utrecht moest om geopereerd te worden.
ze waren bang voor gedraaide darmen.
En als hij niet geopereerd zou worden zou hij het zeker niet halen
Wij dus met een noodgang en met tranen in onze ogen naar de DA, daar moesten wij bij hem wachten totdat we het telefoontje terugkregen of er plek was in utrecht voor de operatie, ze vermeldden er ons van tevoren bij dat de operatie zo rond de 1500 euro ging kosten.
Dat was even slikken...... maar omdat al het regelen nogal lang duurde kwamen ze met de medeling dat als hij in utrecht zou aankomen en geopereerd zou worden het na vijfen zou zijn, dus dan werd het avond tarief en zou het tussen de 2000 en 3000 gaan kosten!!!
Dat geld werd al erg moeilijk, maar ik kon mijn mack niet aan zijn lot overlaten.
Dus wij met een doodzieke hond naar utrecht daar moest hij allerlei onderzoeken ondergaan, ze moesten hem opereren en dan pas konden ze zien of hij nog genoeg overlevingskans had.
Wij moesten naar huis en mack achterlaten in de kliniek, en konden alleen maar afwachten.
Na een aantal uur kregen wij eindeijk het verlossende telefoontje......
Hij had een onverklaarbaar gat in zijn buik (inwendig) en daar waren zijn darmen helemaal doorheen gedraaid, er was een stuk van zijn dunne darm al afgestorven, ze hebben het uit de knoop kunnen halen en er was nog net genoeg dunne darm over om hem iets in te korten en aan elkaar te zetten.
Ook had hij een buikvlies onststeking, en ging heel slecht de operatie in met hartstoornissen en een zwakke pols.
Maar ondanks alles was het toch redelijk gegaan, maar het risico was er nog dan de naad waar de darmen aanelkaar waren gezet ging lekken en dan was het kritiek en zou hij het alsnog misschien niet kunnen halen.
Het bleef dus 3 tot vier dagen afwachten.
en we mochten alleen elke dag tussen 2 en half 3 bellen hoe het met hem ging, en verder wa het geen berich was goe bericht.
Elke dag als wij belden ging het iets beter, en zelf zondagmiddag toen we belden at hij weer een beetje zelf en had hij alleen nog maar infuus en verder geen slangetjes meer.
ook hadden ze hem uit zijn hok gehaald om te kijken of hij weer goed kon plassen en of zijn nieren het weer goed deden, ook dat deed hij.
O wat waren wij blij.... ze wilden hem nog een dagje houden om nog iets aan te sterken en anders zou zij maandag naar huis mogen.
Maar zondag avond werden we gebeld dat de naad had gelekt en zijn hele buik vol zat met troebele vloeistof en zijn pols was gedaald en het ging heel slecht met hem!!!

en als ze hem niet nog een keer opereerde dan ging hij dood, maar het was weekend en dan was het weekend tarief en als hij de operatie zou doorstaan zou hij nog zeker een week moeten blijven en dus zou het bedrag op 5000 euro komen, dit geld hadden wij echt niet!!!!
Maar mack moest beter worden, dus we zouden dan wel kijken hoe we het geld bijelkaar gingen krijgen.
Hij werd dus geopeereerd en het kon wel een paar uur duren voordat we iets zouden horen, en of we toestemming gaven om hem een spuitje te geven als ze iets aantroffen waardoor ze hem niet meer konden helpen, en hoe langer het zou duren voordag we iets zouden horen hoe beter.
toen was het half 10.
Om 2.30 in de nacht werden we gebeld dat het goed gegaan was, ze hadden de darmen weer aan elkaar gezet maar nu met nietjes i.p.v hechtingen en zijn buik schoongemaakt,
de buikwond moest openblijven om al het vocht eruit te krijgen en de kans was klein dat hij het zou halen.
O wat voel ik met vreselijk alleen maar wachten en hopen dat je niet gebeld werd, want geen bericht was goed bericht.
Ik kan niet slapen en eten en voel me vreselijk.
Nu is het weer 3 tot 4 dagen afwachten of het niet weer gaat lekken, want dan kan er niets meer gedaan worden

Het is nu inmiddels dinsdagochtend en ik kan om 2 uur pas weer bellen hoe het gaat en maar hopen dat ik tussendoor niet weer gebeld word, want dan is het niet goed
en dan nog wachten tot donderdag.
en dan ook nog het geldprobleem erbij en het blijven hopen dat hij ooit weer thuis komt........................