Kitten poesje samen met Poes iemand ervaring mee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wobbus

Kitten poesje samen met Poes iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 18:09

Hallo Allemaal!

Ik heb een vraagje voor jullie,

Hoe gaat een kitten poesje samen met een volwassen poes (6jr.)?

Ik heb namelijk thuis een nestje kittens. Nu heb ik nog iemand die een kitten wilt en die heeft zelf al een poes thuis. Die poes ging met mijn volwassen poes helemaal niet samen dat was alleen maar ruzie en vechten en nu zijn we bang dat dat met de kitten ook zo zal gaan, (bij katers doet ze niks)

Nu hebben wij maar 1 kater in het nestje en die wil ik zelf graag bij de mama houden.

Iemand ervaring ermee? Graag z.s.m Reactie!!

thnx!!

Anoniem

Re: Kitten poesje samen met Poes iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:51

Dat verschilt heel erg per kat. Meestal accepteren ze het wel (al dan niet na een hele lange tijd), maar lang niet altijd (bij mn eigen kat zou ik het niet hoeven proberen).

Daar kun je niet echt een vast antwoord op geven, iedere kat heeft een ander karakter.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 18:12

Wij hadden thuis al 5 katten en hebben er sinds 5 maanden twee kittens bij...
Dit is allemaal super goed gegaan!
Laat het kitten eerst even alleen wennen, zonder de andere poes erbij...
laat ze daarna gewoon samen en laat het gewoon begaan...
Niet mee bemoeien, ze lossen het zelf wel op..
Meestal gaat het wel goed...

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 21:00

Dat ligt een beetje aan het karakter van de oudere kat denk ik. Ik heb voor mijn poes ooit als gezelschap een schattig brits korthaar kitten aangeschaft. Die twee zijn tot op de dag van vandaag géén vrienden.... Ook geen vijanden, maar ze zitten echt niet gezellig bij elkaar. Ze accepteren elkaar en dat is het. Dus dat is mijn ervaring, kan dus wel, maar ligt aan 't karakter van de oudere kat.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 09:31

Een zeer domininant karakter alles is haar gebied enz. Tegen mijn kat was het een maand lang oorlog toen hij hier kwam logeren.. Maarja het is maar afwachten dan..

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 09:36

Ik denk dat het inderdaad afhankelijk is van het karakter van jouw kat.Ik heb vorig jaar een zielig verwaarloosd kitten meegenomen,meer dood als levend.
Die had ik bij onze moederpoes neergezet die nog 2 kittens overhad en dat ging meteen goed.Natuurlijk de eerste uren wel een beetje afwachten naar elkaar toe maar na een paar uur lag die kleine gewoon mee te drinken.Dit is zo 2 maanden doorgegaan.Toen gaf moederpoes aan dat het genoeg was geweest en toen ging het kitten een endere moederpoes van ons opzoeken en heeft daar ook weer zeker 2 maanden mee gedronken.
Op een gegeven moment was ons kitten 5 maanden en dronk nog regelmatig bij de tweede moederpoes.Het heeft lang geduurd voordat ze stopte met drinken.
Maar het is maar net hoe de poes is,dominnant,vriendelijk,agressief naar andere katten etc.
Ik zou het gewoon voorzichtig proberen en zet anders de kitten is een soort bench zodat de kat wel kan ruiken dat er een nieuw kitten is maar dat die niets aangedaan kan worden.Zo kunnen ze ook aan elkaar wennen.
Ik hoop dat het lukt.

Wobbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-07 14:41

Ik bedoelde het iets anders:

1 van mijn kittens .. als die naar een nieuw huis gaat.. daar is een andere poes
Hij wilde nog een kitten bij zijn poes zetten die al een aantal jaar alleen is. Maar zijn poes is redelijk dominant.. Maar we wachten gewoon af!

Pling

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-07 14:45

wij hebben sindskort ook een kitten erbij,ze zijn als moeder en dochter samen, een week daarvoor hadden we een nestje gehad.
en sindsdien drinkt die kitten bij onze andere kat melk.