Ik heb nu ongeveer 2 maanden een kitten, hij is nu rond de 3 maanden oud. Het is echt een vreselijke doerak (onze andere kat van 2 is ernstig onder de indruk van hem en wordt ook regelmatig aangevallen, omvergelopen en beslopen). Ik neem dus aan dat de kittenerg dominant is.
Ik vind het gezellig als de katten op onze slaapkamer komen om 's nachts gezellig op ons bed te slapen. En dat ging eerst ook goed, totdat Wednesday (de kitten) op ons bed ging plassen (de kattenbak stond toen nog naast ons bed). Na 6 keer piesen mochten de katten niet meer in de slaapkamer (ja allebei, anders vind ik het zielig).
Na zo'n twee weken nog een keer geprobeerd en ja hoor, tijdens het spelen met ons denk ik "wat gaat hij nou raar zitten"? en toen kon ik hem nog net een soejang geven anders had hij weer op het bed gepiest.
Nu heeft hij ondertussen al weer nieuwe piesplekjes gevonden, een waszak in de badkamer, maar die heb ik nu weggehaald en in de keuken op zijn kattenbak stond een kartonnen doos en daar had hij vannacht in gepiest.
Hij is verder heel zindelijk en doet elke dag zijn behoefte op de kattenbak, die overigens goed wordt bijgehouden qua schoonmaken.
herkenbaar, bij mij was het omdat ik 2 katten en 1 bak had. behandel de plekken waar hij geplast heeft goed, en weet even niet meer wat je erop kan doen, geloof ammoniak, door die geur plassen ze niet nog eens op die plek, anders ruiken ze het en blijven ze het daar doen
Jep, goed idee! Nouja beddengoed is natuurlijk in de was geweest (meerdere malen). Waszak uit badkamer is weg (daar komt wasmand) en kartonnendoos is natuurlijk weggegooid.
Wednesday: geboren op 30 april 2007 ( uit profiel gehaald)
zou nu dus 3 maande en week oud zijn. normaal kunnen kittens pas met 8 weken weg, mss dat daardoor idd problemen ontstaan
met gewoon wassen blijft de geur vaak toch nog beetje hangen, kan beter iets gebruiken wt ook die geur weghaalt, mij hebben ze toen wat geadviseerd, weet alleen niet meer wat het was, geloof amoniak
ok, is net iets te vroeg maar kan wel, sommige worden dus echt met 5 weken weggehaald, zoals mij opvanger. kan je niet op katten forum die vraag stellen? Denk dat hun wel oplossingen hebben is jouw kitten ook zo irritant speels soms?
Haha hij is wel irritant speels ja, vooral voor mijn oudere kat. Mijn eerste kitten had ik met 4 weken omdat zijn moeder was doodgereden. Maar die heeft nooit ergens anders als op de bak gepiest hihi...Goed opgevoed door mij natuurlijk
KLinkt mij meer alsof je kitten inderdaad nogal dominant is. Is het een katertje? Die van mij heeft ook zo'n periode gehad dat ie steeds op bed wilde plassen. De DA heeft mij toenm verteld dat vooral katers dat doen om te laten zien dat dat bed 'van hun' is, en dus eigenlijk niet van jou (de baas). Wat helpt als ze op gekke plekken plassen is (naast heel consequent optreden natuurlijk) zilverfolie neerleggen en citronella spray, daar hebben ze een erge hekel aan. Volgens mij moet je juist geen ammonia gebruiken en ook geen chloor, want die geuren vinden ze juist lekker (rare beesten zijn t toch...)
op bed en op de wasmand ? gebruik eens een andere wasmiddel (of als je dat gebruikt) wasverzachter. Sommige (dominante) katten vinden geuren die zichzelf overstemmen niet leuk!
Ongelukjes komen bij kittens wel voor in het begin...maar 3mnd vind ik te oud voor ongelukjes.