Tsk, mijn konijn was gewoon gestolen!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Tsk, mijn konijn was gewoon gestolen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:16

Nou jaaaa, wat een rare mensen zijn er toch op de wereld!

Ik heb een aantal konijnen los lopen bij mijn pony's, ze lopen volledig vrij. Eentje heb ik er al dertien jaar en ze zijn goed gezond. Ze lopen achter een politiebureau en kunnen op het parkeerterrein van de politie komen. Doen ze dus ook al dertien jaar en iedereen kent ze daar.

Het konijn, Moos, waar het nu over gaat is zéér sociaal Lachen. Ze heeft een vaste 'ronde' elke dag en haalt eten bij de schietbaan, sportzaal en vervolgens bij de kantine. Daarnaast krijgt ze uiteraard van ons (zelfs meerdere keren per dag) eten en heeft ze beschikking over onbeperkt gras/kruiden en in de winter hooi (ze woont dan in de hooiberg). Verder worden ze allemaal jaarlijks geent en goed in de gaten gehouden.

Een aantal weken geleden heeft ze met een nieuw konijn gevochten maar dat waren vnl kale plekken, niets ernstigs, en alweer zo goed als over.

Nu is Moos twee weken geleden dus verdwenen. Na een paar dagen heb ik een briefje gemaakt en naar het bureau gebracht, daar is het opgehangen. Iedereen wist onmiddelijk over welk konijn het ging en dat ze van mij is.

Als reactie daarop werd ik gebeld door een nogal arrogante dame. Zij had het konijn opgepakt omdat hij er afschuwelijk uit zag en niet op het parkeerterrein hoort. Hij was ' ernstig gewond, vermagerd en verwaarloosd'. Ze heeft een hoge dierenartsrekening voor hem moeten betalen, een hok gekocht en hij liep bij haar in de tuin. Ze weigerde adres/telefoonnummer te geven en wij krijgen het konijn niet terug, bij haar had hij het een stuk beter. Ze ging nog uitzoeken wat haar rechten waren mbt het verhalen van de kosten op ons.

Gelukkig heb ik 'vrienden' bij de hondenbrigade dus die hebben uitgezocht wie hierachter zit. Het blijkt dat de dame in kwestie het konijn heeft laten ophalen door de knaagdieropvang (dus geen hok gekocht). Ze heeft aangifte bij de dierenbescherming gedaan.

Gelukkig hebben agenten de DB direct afgebeld want iedereen kent mijn dieren en weet dat ze goed verzorgd worden. Daarnaast heb ik Moos inmiddels opgehaald en ze was absoluut niet gewond, alleen de (oude) kale plek waar alweer veel haar opzit. De rekening van de DA was alleen de standaardcheck-up voor de opvang, en die heeft de dame niet eens zelf betaald.

Dit ruikt naar pesterij, jaloezie o.i.d. We waren laaiend, echt woest. En dat werkt dan bij de politie.... zomaar de DB op je dak sturen.

Kan ik haar nog op een bepaalde manier aanpakken? Want ik wil zéker met haar praten, haar naam heb ik inmiddels....

CM_

Re: Tsk, mijn konijn was gewoon gestolen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:20

ik denk dat je weinig kunt doen.
ik kan me van de ene kant wel indenken dat mensen niet houden van loslopende dieren, ik hou ook niet van loslopende katten, een hele vieze witte kater komt hier wel eens , bah vieze ogen, snotteren, en ik heb mijn katten netjes in de ren.
hou je beest dan bij zullen veel mensen denken, om welke redenen dan ook

ik zou het lekker laten rusten
de DB tssk,daar hoef je niet bang voor te zijn, die kun je bellen voor een verwaarloosd paard, en dan gaan ze zelfs niet kijken, laat staan voor een konijn.

ik zou het laten rusten, en toch proberen de dieren wat aan huis te houden, denk ook aan het verkeer dat de dieren aan kan rijden

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:21

Het parkeerterrein is zeer, zeer rustig, er staan vaker geen dan wel auto's en het ligt ver van de openbare weg....

Ik zie het probleem van het mens niet, ik begrijp gewoon niet waarom ze (als hij echt gewond was) hem niet gewoon even naar ons toe brengt, en al helemaal niet waarom ze pas na druk vanuit haar collega's contact met ons opneemt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:30

Tja, hij loopt los dus dan denken mensen al snel dat het een wild dier is en geen eigenaar heeft.

Dat is natuurlijk je eigen verantwoordelijkheid. Jij laat het konijn los lopen dus dan loop je dit risico Lachen
Ik vind het trouwens een behoorlijk risico. Voor hetzelfde geld denkt iemand (bijvoorbeeld een zwerver) dat het een lekker maaltje is, of wordt zo'n dier overreden.
Of er komt een keer een buizerd voorbij die een lekker hapje ziet Nagelbijten / Gniffelen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:32

Nou het zit dus zo dat behalve de politiemensen er helemaal niemand bij kan. En bij de politie kent iedereen (dus zij ook wel degelijk) mijn dieren...

typefoutje
Laatst bijgewerkt door Yinari op 05-08-07 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 18:44

ohh ok ik snap de context, dacht eerst dat ze door het dorp liepen, maar ze lopen alleen bij de politie op het terrein

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 18:46

Hm, in mijn verontwaardiging was ik niet helemaal duidelijk denk ik Bloos , sorry Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:42

Wat een k*twijf zeg!
Ik zal haar zeker opzoeken en een hartig woordje met haar spreken, al denk ik niet dat ze wat van zou willen aannemen.

Kan de politie haar niet pakken met iets? Ze heeft immers diefstal gepleegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:46

Ik zou het laten rustig. Dat mens klinkt niet voor rede vatbaar en dan ga je je alleen maar boos maken als je eenmaal met haar probeerd te praten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 12:51

ik wou even toevoegen dat ik yinari ken en weet dat ze goed voor haar dieren is Ja

en idd er mag alleen maar politie op dat terrein komen
mevrouw was dus ook nog eens onbevoegd en strafbaar bezig

yinari: kan je niet met 1 van de agenten praten,een aanklacht tegen haar indienen ivm diefstal?

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 13:20

naadje24 schreef:
ik wou even toevoegen dat ik yinari ken en weet dat ze goed voor haar dieren is Ja

en idd er mag alleen maar politie op dat terrein komen
mevrouw was dus ook nog eens onbevoegd en strafbaar bezig

yinari: kan je niet met 1 van de agenten praten,een aanklacht tegen haar indienen ivm diefstal?

Dank je wel Lovers ! Inmiddels heeft de man van de hondenbrigade al met haar gesproken want ze wilde absoluut niet met ons praten. Ze werkt dus wel bij de politie maar geen idee hoe ze eruit ziet. Verder moet ik het inderdaad maar laten rusten, het heeft weinig zin om veel stennis te gaan schoppen over een konijn, misschien krijg ik daar alleen maar meer problemen van.

Ik was gewoon heel boos, maar het zakt alweer een beetje nu. Bedankt voor het meedenken iig!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 13:20

Overigens hebben we al aangifte van diefstal gedaan voor we Moos terughadden, omdat we wisten dat zij hem had maar niet terug wilde geven.