Hoe overtuig je toch je ouders... Een hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe overtuig je toch je ouders... Een hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 10:58

Wie had ooit verwacht dat ik zo'n topic zou openen. Haha! Haha! Ik had nooit iets met honden, en was echt een kattenmens. Tot ongeveer twee jaar geleden, toen begon ik honden steeds leuker te vinden.

Ik ben nog steeds een enorme kattenfan, maar kan nu wel zeggen dat ik honden ongeveer even leuk vind.. Met een hond kun je dingen ondernemen en dat vind ik super.

Ongeveer een half jaar geleden kwam er in het dierenasiel waar ik stage loop, werk en daarnaast ook vrijwillig Haha! een heel angstig hondje binnen, Shandy. Waarschijnlijk een kruising whippet/ stabij, o.i.d.
Ik ben veel met haar bezig geweest en uiteindelijk vertrouwde ze mij helemaal en was ze helemaal fan van mij. Als ik weg ging, ook al waren er andere mensen bij, was het janken en gillen.
Ik wilde haar ontzettend graag een tehuis bieden..

Helaas dachten mijn ouders daar anders over. Mijn vader heeft vroeger altijd honden gehad en vindt honden erg leuk. Hij wil alleen geen hond omdat we een kat hebben van 17 jaar, die een gruwelijke hekel aan honden heeft.

Mijn moeder wil geen hond, omdat zij echt totaal géén hondenmens is. Ze vindt een hond lief en leuk, zolang hij maar bij iemand anders woont. Ze vindt honden stinken.

Ik heb gezeurd en gesmeekt en uiteindelijk Shandy zelfs een aantal keer mee naar huis genomen (5 minuutjes in de trein en ongeveer 20 min. lopen). Zij voelde zich hier direct thuis. Ze heeft hier toen zelfs overnacht.
Toen ik voor het eerst met haar binnenkwam, wilde mijn kat haar natuurlijk aanvallen. Echter ging dat uiteindelijk steeds beter, de tweede dag wou ze al niet meer aanvallen en tolereerde ze de aanwezigheid van de hond (maar hij mocht niet dichter bij komen dan ong. 1.5 meter). Ik heb zo het idee dat dit uiteindelijk echt wel goed zou zijn gekomen. Shandy negeerde de kat namelijk gewoon.

Na veel smeken en tranen is het uiteindelijk niet gelukt om mijn ouders (vooral mijn moeder) te overtuigen. Ik wist zeker dat dit hondje geen kans maakte omdat ze niemand vertrouwde, alleen mij.
Wonder boven wonder is ze daarna al wel heel snel geplaatst! En daar ben ik natuurlijk hartstikke blij om.

Een tijdje is het stil geweest rond mij en 'de honden'. Ik hoefde geen hond, ik hoefde alleen Shandy maar.

Echter, ik heb nu vakantiewerk in het asiel, bij de honden. Haha!

En ik ben opnieuw gesmolten voor een andere lieverd.. Alweer een teefje, een kruising, waarschijnlijk zit er iets van Mechelse herder en Rottweiler in. Lijkt misschien een moeilijke hond, maar het is de makkelijkste en liefste hond die je je maar voor kunt stellen. En opnieuw heb ik een hond gevonden die helemaal idolaat van mij is en anderen negeert. Bloos

Kiwi, zoals ze bij ons genoemd is (vind het zelf meer een Maya/ Mara/ Mila o.i.d. Haha! ), is een superhond. Ze luistert goed, kent verschillende commando's, is rustig, springt niet tegen je op, kan probleemloos samen met andere honden, kan gerust loslopen (staat direct naast je als je 'kom hier' roept), negeert katten... En als klap op de vuurpijl heeft ze ook nog eens als voordeel t.o.v. Shandy dat ze mooier is (als kan me dat natuurlijk niet veel schelen Knipoog ), minder ruikt, en geen verlatingsangst heeft (dit had Shandy wel heel erg).

Ik wil deze hond echt zó ontzettend graag hebben. Mijn ouders kennen mij en weten ook dat ik me 100% inzet voor al mijn dieren en hun er niet me opscheep (bijv. ik heb geen zin om de hond uit te laten, doen jullie dat maar even). Ik heb zelf hamsters, lemmingen en parkieten en nooit hebben ze me één keer moeten zeggen dat ik de dieren eten moest geven of de hokken schoon moest maken. Mijn dieren zijn mij echt alles en alleen het beste is goed genoeg voor ze.

Inmiddels voel ik me echt een klein kind die zeurt om een hond (ik ben 19)..

De redenen waarom mijn moeder geen hond wil:

1) Honden stinken.
2) Ik wil niet vast zitten (nooit zomaar weg kunnen) om een hond.
3)Als jij het huis uit bent zitten wij met die hond.
4) Het kan niet samen met onze kat.

Mijn vader wil dus alleen geen hond om argument nr. 4

Echter, punt nr. 1:
Sommige honden stinken, dat geef ik toe. Maar hoe langer je met honden omgaat, hoe minder je het ruikt. Je raakt er aan gewend. Bovendien stinkt de hond die ik wil niet.

Punt nr.2:
Ik heb genoeg mensen hier in de buurt die volledig achter mij staan en zich al hebben aangeboden als oppas. Haha!
Verder kan de hond met mooi weer best een dag in onze (ruime!) tuin verblijven, ons speelhuisje van vroeger (soort schuurtje met mooie glazen wand etc.) die nu dienst doet als rommelhok, kan omgebouwd worden tot 'hondenhok', zodat ze dan ook naar binnen kan als ze dat wil.

Punt nr.3:
Daar weet ik zo even geen antwoord op.. Uiteraard zal ik een dier nooit zomaar laten stikken en altijd een zo goed mogelijke oplossing bedenken.

Punt 4:
Ze hebben zelf gezien dat het met wat tijd best goed kan gaan samen met onze kat.

Ik zit nu dus weer met het feit, ik hoef geen hond, ik hoef alleen déze hond. Ik weet haar exacte leeftijd niet, maar ik gok een jaar of 6. Het is dus geen puppy meer die opgevoed hoeft te worden, en je zit er niet zo lang meer aan vast als een jonge hond (alhoewel ik hoop natuurlijk dat als we haar nemen dat ze nog zo lang mogelijk bij ons blijft!!).

Tips en ervaringen zijn van harte welkom! Ik heb mijn hart in ieder geval even kunnen luchten! Haha!

Tempus_Fugit

Re: Hoe overtuig je toch je ouders... Een hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:08

Wij waren/zijn ook geen honden mensen en m'n ouders hebben vanaf het begin altijd al 1 of 2 katten gehad.
M'n moeder wilde altijd graag een lang harige kat, maar dat viel nog niet mee. Het eerst poesje had lang harige moeder, maar werd zelf uiteindelijk niet lang harig, toen kregen we een lang harige uit het asiel, maar dat was een drama, dus aan de buren gegeven en daarna toch maar een kort harige kat genomen.
Maar toen ineens van de ene op de andere dag wilde we een hond, een lang harige, dus wat in verdiept enzo en toen gingen we een Sheltie puppy uitzoeken!
Terwijl we nog nooit een hond hebben gehad thuis, hadden we ineens een puppy, in die tijd hadden we dus ook nog 2 katten. Het kort harige poesje was ongeveer net zo oud als onze puppy, dus konde lekker samen spelen, en de oudere kat (14jaar) diende mooi als moeder! Helaas is het jonge poesje overleden, en hebben we dus een 2,5jarige hond en een 16 jaar oude kat en deze kat ligt heerlijk s nachts bovenop de hond te slapen.
Maar goed onze hond denkt ook echt dat hij een kat is, hij wil altijd op schoot zitten (hond van ruim 15kilo) en gaat je hand af likken enzo.
Dus als kattenmens kan je dus echt wel een hond noemen! Wij hebben gewoon een kat-hond nu Tong uitsteken

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:20

Tja Wuis, eerst alleen Shandy en nu alleen Kiwi.. ik zie een patroon. Maar als die honden aan jou kunnen wennen, kunnen ze ook aan een ander goed baasje wennen. Dat ze andere negeren en wel enthousaist bij jou zijn komt vast ook omdat jij ze meer aandacht geven.
Je woont nog bij je ouders (hebt al een hele dierentuin) en een hond hoort echt bij het gezin. Als je moeder het niet zit zitten, dan moet je gewoon wachten. Je bent al 19 dus de kans dat je in de komende jaren op jezelf gaat wonen. Het is dan nooit zeker of de hond mee kan. Ik zou gewoon geduld hebben. Kiwi nu lekker vertroetelen en een goed baasje voor haar zoeken. Klinkt als zeer geschikte hond! Jou tijd als hondeneigenaar komt nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:22

Ons asiel werkt als een subopvang voor honden. We vangen honden twee weken op en daarna gaan ze naar een ander (veel groter) asiel.

Ik krijg net een telefoontje van een vriendin van mij die vandaag wel moest werken (ben zelf vrij vandaag)..
Kiwi gaat vandaag al naar het andere asiel....

Net nu ik het plan had om haar zaterdag na het werken mee te nemen voor een middagje en nachtje, net als bij Shandy.

Er zitten wel tien honden die nog naar het andere asiel moeten, maar nee hoor uitgerekend deze moet natuurlijk vandaag weg..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 11:31

Mij is het nooit gelukt mijn ouders te overtuigen, heb jaaaaarenlang de hond van de buren verzorgd, zelfs toen ik al uit huis was, heb 5 jaar bij een dierenpension gewerkt en naast mijn gewone werk ook 5 jaar bij een dierenarts.

Ik heb ook niet direct toen ik op mezelf woonde een hond genomen, wel katten. Pas zes jaar later liep ik op internet tegen Luca aan, een zwerfhondje uit Spanje, op slag verliefd en geen dag spijt gehad dat ik haar heb laten komen! Zou geen dag zonder honden meer kunnen.

Vrees dat je geduld moet hebben.....en je ouders ompraten, succes, mij is het nooit gelukt!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 20:38

ik snap je ouders best wel (maar jou ook! )

een hond is niet zomaar een keuze, het is toch weer een hele verantwoording wat je voor jaren in huis neemt...eventuele kosten enz enz.

en ja honden ruiken,zeker voor personen die niet dagelijks met honden omgaan...maar zelf kan je dit goed in de hand houden,mits je hier niet in versloft...

voor punt 3 weet ik de oplossing wel hoor Ja
als jij het huis uitgaat gaat de hond met je mee Haha!
het is tenslotte jouw hond toch? jij wou m hebben Knipoog

ik denk dat je aan een hond moet en kan beginnen als je straks op jezelf woont, het namelijk een behoorlijke dagtaak en kan een fikse kostenpost zijn

tenslotte zeg je ook dat je geen puppy / andere hond wilt maar alleen deze...
het probleem is denk dat je je teveel hecht aan bepaalde honden waarmee je werkt...het is beter om gedreven dan een goede baas te zoeken,dit geeft ook veel gemoedsrust Ja

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 10:38

Punt 3 is denk ik het belangrijkste. Wat doe je als je uit huis gaat? Je kunt zeggen ik vind wel een oplossing maar ja, welke? Als je hele dagen werkt is het niet eerlijk om een hond te nemen. Als je gaat studeren ben je ook veel weg en kun je de hond ook niet de hele tijd maar alleen laten zitten. Zou je het wel doen en heeft je hond geen probleem om de hele dag alleen te zitten ben je wel verplicht om de hele avond met je hond bezig te zijn, een hele erge beperking. Op deze leeftijd is je toekomst heel onzeker en een hond nemen kan je heel erg beperken. De vraag is of dat verstandig is...